Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä voi tehdä syyslomalla, kun matkustaminen ei nyt ole järkevää?

Vierailija
11.10.2020 |

Loma edessä kohta.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän siitä, millaisesta tekemisestä kukakin pitää. Itse ajattelin käydä tutustumassa uusiin retkeilyreitteihin

Vierailija
2/38 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se matkusteleminenko on ainoa vaihtoehto?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olla kotona.

Vierailija
4/38 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vähän siitä, millaisesta tekemisestä kukakin pitää. Itse ajattelin käydä tutustumassa uusiin retkeilyreitteihin

Retkeilyreitit ovat täynnä väkeä. Sama kun lähtisit matkalle.

Vierailija
5/38 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi... Etkö pääse matkustamaan. Ompa ikävää. Vähävaraiset eivät voi matkustaa ikinä. Käytäppä omaa päätäsi ja mieti mitä lomalla voi tehdä.

Vierailija
6/38 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin tehdä töitä.

Vierailija
7/38 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi... Etkö pääse matkustamaan. Ompa ikävää. Vähävaraiset eivät voi matkustaa ikinä. Käytäppä omaa päätäsi ja mieti mitä lomalla voi tehdä.

Vastauksessasi on liikaa kirjoitusvirheitä. Käytä itse päätäsi, tollo. Ei ap.

Vierailija
8/38 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi käydä ongella, soittaa kitaraa, lukea kirjoja ja masturboida. :)

Vierailija
9/38 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottavaa, kun ei tarvitse keksiä mitään vaan saa vaan olla. Tehköön kukin mitä keksii.

Vierailija
10/38 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattelin että tehdään lastenhuoneeseen seinämaalaus yhdessä lasten kans. Ja ulkoillaan, pelaillaan, otetaan iisisti himassa.

Vierailija
11/38 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tietoinen että ”ompa” ja ”käytäppä” on yleisiä sanoja tietyillä paikkakunnilla?

Vierailija
12/38 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vain kotona: luen, teen kotihommista ns. rästihommat (kaapin siivous, uudelleenjärjestely mitä lie), liikun lähimetsissä, kokkaan jotain erilaista tai kokeilen jotain erilaista. Kaikkea sitä voi keksiä ilman matkusteluakin. Vaikka voisinkin lähteä johonkin, en ota riskiä. En mielelläni halua koronaa tuliaiseksi tai pilaamaan töihin palaamista,

Vierailija
13/38 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Retkeilyreitit ovat täynnä väkeä. Sama kun lähtisit matkalle.

No eivät ole. Juuri viikonloppuna kävin vaskijärven luonnonpuistossa. Parkkipaikalla oli yksi auto omani lisäksi, vastaantulijoita tasan 0 kappaletta, tulipaikoillakaan ei näkynyt ketään. Retkeilyalueita on niiden ruuhkaisimpien alueiden ulkopuolellakin ja siellä on kyllä tilaa.

Vierailija
14/38 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin huomasin nuo virheet. Melko tollo tosiaan on, jos ei osaa edes aikuisena kirjoittaa oikein. Kai tuo on aikuinen?

Vierailija
15/38 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö nyt olis kiva kun olis oma mökki???

Vierailija
16/38 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos elämä menee siitä ranttaliksi, kun ei vuoteen pääse lomamatkalle, niin kannattaa käyttää se loma miettiäkseen, mikä omassa elämässä on niin huonosti ettei ihan vaan kotona voi olla.

Vierailija
17/38 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei hyvä kommentoija. Ohiksena muistutan, että -kin, -kaan, -pa, -pä ovat päätteitä, joita käytettäessä EI tuplata edelle konsonanttia.

Eikä se, että ne kuuluvat puheessa tee niistä missään päin Suomea yleiskieltä.

Eli jos poistat sen päätteen, jäljelle jää oikea sana. Eli ei ompa, vaan onpa. Ei käytäppä, vaan käytäpä.

Oikeakielisyys on paitsi sivistynyttä, myös antaa sinusta fiksumman vaikutelman. Varsinkin jos opettelet samalla ymmärtämään lukemaasi ja olemaan siirtämättä omia kaunojasi viesteihin.

Minusta on aivan ok kysyä, millä tavalla voisi keksiä vaihtelua päiviin, jotka muutenkin sujuvat näin pandemia-aikaan kotoillen. "Lisää kotoilua" ei ole silloin oikea vastaus. Tai sinun kommenttisi, "syö pääsi, ei ole meillä ikinä varaa matkustella"!

Me käymme lasten kanssa museoissa, se kun on vielä maskin kanssa mahdollista. Eilen kävimme Emmassa, listalla on ainakin vielä Tiepolo-näyttely Sinebrykoffilla ja Egypti-näyttely Amoksessa. Tänään ulkoiltiin, kun sadekin loppui sopivasti. Menemme myös varmaan pariksi päivåksi mökille sienestämään.

Vierailija
18/38 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tietoinen että ”ompa” ja ”käytäppä” on yleisiä sanoja tietyillä paikkakunnilla?

Eivät nuo ole sanoja, vaan kirjoitusvirheitä.

Vierailija
19/38 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos elämä menee siitä ranttaliksi, kun ei vuoteen pääse lomamatkalle, niin kannattaa käyttää se loma miettiäkseen, mikä omassa elämässä on niin huonosti ettei ihan vaan kotona voi olla.

Tarkistapa sanakirjasta sanan ranttali merkitys. Eikös se ole enemmänkin nyt kyse siitä, että elämä EI mene ranttaliksi, vaan on monotonista, jos arjen lisäksi lomatkin sujuvat kotona möllötellessä. Jos sinulla on niin laimea päänsisäinen elämä, että se viihtyy virikkeettömässä ja rutiinintäytteisessä elämässä, niin en sillä ihan hirveästi kehuskelisi...

Vierailija
20/38 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tekisi mieli viettää hotelliyö kotikaupungissa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan