Ristiäs lahja?
Itellä on kaksi lasta joten olen nyt ihön ymmälläni miehen veljen perheen ristiäislahja toiveista.
Minua siis pyydettiin kyseisiin kemuihin tekemään täytekakku. 35hlö kakku ja päälle sokeritossut ruusuja liljoja pehosia yms koristeita. Ok ei ongelma teen sen mielellään toki meneehän siihen aikaa mutta kysyinhän minä voinko auttaa. Samoin sovittiin että hoidan ristiäisten Valokuvaamisen ja kuvien käsittelyn .
Muillekkin sisarustemne lapsille olen ristiäislahjaksi virkannut pitsipeiton, kuten nytkin. Ajattelin että valokuvaamisesta, kakusta ja peitosta olisi riittävästi lahjaa. Mutta nyt tuli anopilta tieto että haluavat kuulema hopeisen kaste kehyksen vauvalle lahjaksi. Käytiin sellaista katsomassa halvin maksoi 120 €.
Olenko kamalan saita ihminen kun koen että noissa suunniettelemissamme lahjoissa olisi jo tarpeeksi. Rahat on nyt tiukoilla (mies jäi työttömäksi ja itselläni on juuri lomautus loppunut) ja kakku tarpeet maksoivat kuitenkin lähes 70 €. Tai olenko kamala ihminen jos pyydän kakusta tuon materiaalien hinnan ja ostamme sitten tuon kehyksen. Minusta lähen 200 € on hurja summa ristiäislahjasta.
Kommentit (4)
No ilman muuta on riittävää. Ei voi muuta sanoa, kuin että onpa vanhemmilla pokkaa vielä ruinata hopeakehyksiä lisäksi.
Kuulostavat muuten sen tyyppisiltä ihmisiltä, että loukkaantuvat verisesti, jos pyydät rahaa siitä kakunteosta. Omaan napaan tuijottajia.
Siis oliko käsketty anoppia sanomaan sulle toi toive? Joko ostat sen kehyksen tai teet ne kakut ja kuvat.
Tekemissäsi on todellakin tarpeeksi, aika kalliita lahkoja pyytävät. Myös perinteinen kummilusikka on aika arvokas lahja (100-150e), tämä tuli itsellekin yllätyksenä lahjaa valitessa, on hopean hinta noussut sitten viime vuosien. Siinä en näe mitään pahaa että toivoo tiettyjä lahjoja JOS kummit/mummot/appivanhemmat niin kysyvät. Meillä pidettiin tässä syksyllä ristiäiset ja anoppi kysyi mieltymystä, kerroin eräästä design-esineestä ja hän piti hintaa kohtuullisena ja oli mielissään että voi hankkia sellaista joka 'tulee tarpeeseen' (joo, joku saivartelee tästäkin ihan varmasti, mutta kaikki normaalit lukijat tajuavat kyllä..)
Jotkut on sellaisia että mikään ei riitä. Kuka nykypäivän hemmoteltu pikkuprinsessa osaa edes arvostaa käsityötaitoja, itse olisin ihan villissäni jos joku peiton lapsellemme virkkaisi!
Lahjasi on riittävä, ja enemmänkin. Minä hieman ihmettelen tuota lahjatoivetta. En ole ikinä ollut ristiäisissä, joihin vanhemmat olisivat TOIVONEET lapselle jotain tiettyä lahjaa... Aina olen saanut antaa sellaisen lahjan kun olen halunnut. Sen jälkeen olen kyllä kuullut jos jonkinlaista toivetta syntymäpäivänä, jouluna, nimipäivänä ja muuten vaan!