imetys, ruokavalio, mahakipu
Olisiko vinkkiä, mistä löytyisi "kädestä pitäen" neuvoa kuinka paljon ja mitä kuuluisi syödä? Olen imettävä äiti, käyn pari kertaa viikossa kuntosalilla, syön mitä sattuu ja millon sattuu, eli rytmi ihan pielessä ja herkkuja menee liikaa. Vielä ei oo ylipainoa mutta tuntuu että pömppis pyöristyy tällä syömisillä (välillä myös unohdan syödä), vaikka kuntoilen ja touhuilen.
Lisäksi vaivaa ylämahakipu syönnin jälkeen joka tulee vähintään joka toisen syöntikerran jälkeen. Imettäessäkin tuntuu, että jokin sisäelin kramppaa ylävatsassa (kyseessä ei ole siis supisteleva kohtu, jota imetys aktivoi varsinkin synnytyksestä palautuessa). Jälkikasvullani 3kk, jota siis imetän, paukut ovat aivan jäätävän pahan hajuisia. Liekkö mun ruokailussa vikaa..
Kaipaisin siis neuvoa ennen kaikkea syömisiini. En taida tietää mikä on esim oikea annoskoko ym.
Kommentit (3)
Muistan käyneeni joskus nettisivuilla missä oli yksityiskohtaisesti ruokavalio ohjeistusta. En saa päähäni nyt sivuston nimeä. Muistaiskohan joku?
Kuntosalilta voisi kysyä personal traineria joka tietää imettäjän ruokavaliosta. Tai sitten yksityinen ravitsemusterapeutti.
Liika suklaa ja sokeri aiheuttaa ainakin mulle+vauvalle samoja oireita.