Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

1980-luvulla eläminen oli tosiaan unelmaa...

Vierailija
04.01.2014 |

Tutkimuksen mukaan silloin eli onnellsinta porukkaa- hyvinvointivaltio kukoisti. Itsekin sain 1980-luvulla heti opiskelupaikan ja heti viran ja nopeasti asp-lainalla asunnon maksettua...

Nykynuorilla eli omilla lapsillani ei ole niin helppoa, ei todellakaan...keskiluokka maksaa yhteiskunnan viulut tänä päivänä.

t- äiti

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Euroopassa oli kurjempaa?

Vierailija
2/4 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, silloin oli vaikea saada asuntolainaa, ja rakennuslupaakaan ei saanut sinne minne olisi omilla maillaan halunnut, ja 80-luvun loppupuolella oli mun vanhempien lainojen korot 20%, mutta jotenkin kitkuttelivat siitä ja 90-lamasta. Minä sitten jäin sen laman jalkoihin, eikä ole tähän päivään mennessä ollut oikeaa työpaikkaa. Toivon vaan että minun lapseni pääsevät työn syrjään kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näin minäkin muistan. Olen ollut peruskouluikäinen tuolloin ja vuosikymmenen puolivälissä meidän perheessä oli oikeaa kulutusjuhlaa, sitä ennen aika niukkaa kylläkin. Meille ostettiin samassa rytinässä mm. vesisänky, mikroaaltouuni, tietokone ( Commodore64), reissattiin tosi paljon Euroopassa, syötiin hyvin ym ym. Se oli kyllä hyvin ohimenevää, lakkiaisvuoteni 1992 olikin jo tosi köyhää!! Tosi köyhää.. Äiti on ollut aina huono raha-asioissa, ehkä sillä meni taas överiksi eikä osannut laittaa mitään säästöön tai poikimaan. 

Vierailija
4/4 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina 90-luvun alun lamaan meni lujaa. Inflaatio söi lainat ja töitä oli.