Miten käytette ns. omat rahat lapsiperheessä?
Lapsiperheissä menee usein molempien vanhempien rahaa/rahat lasten ja perheen yhteisiin menoihin, kuten asumiseen ym.
Minkä verran teillä on ns. omaa rahaa ja miten sen käytätte?
Kun meillä olivat lapset pieniä, ei omaa rahaa ollut paljoa kummallakaan vanhemmista, ja se vähäkin käytettiin enemmän tai vähemmän välttämättömiin omiin ostoksiin, kuten vaatteisiin, hammaslääkäriin, silmälaseihin ja sellaiseen.
Nyt kun jo nuorimmallekin on maksettu kaikki tarpeellinen, voi alkaa ajattelemaan omia hankintoja. Mitähän sitä enää keksisi?
Kommentit (7)
Minä matkustan, ostan vaatteita, puutarhajuttuja ym.
Minä ostan vaatteita ja muuta kivaa. Eilen ostin kaksi romaania ja vaatteita Stockmannilta. Matkustelisin, jos rahaa jäisi vielä enemmän. Olen vielä opiskelija, mutta töissä osan aikaa viikosta.
Kampaajaan, meikkeihin, vaatteisiin, sisustusjuttuihin, matkusteluun, koruihin...muun muassa.
Omat rahani menevät kirjoihin, lehtiin, vaatteisiin, elokuviin, teatteriin. Omaan autoo, mutta se on kyllä yhteinen meno, koska perheessämme on töiden ja harrastusten vuoksi oltava kaksi autoa. Kohtuulisesti riittää. Säästöön ei jää mitään.
Mulla menee lehtitilauksiin, kirppariostoksiin, vaatteisiin, kenkiin, säästöön, harrastuksiin. Miehellä vaatteisiin (vähän ja harvoin) ja säästöön
Meillä menee omista rahoistakin iso siivu "yhteisiin", molempia hyödyttäviin menoihin: autot, talon remontti, ylimääräiset lainanlyhennykset, reissut, lapsen menot.
Nyt taitaa olla ensimmäinen kerta yhdessäolon aikana kun meillä on autot samalla viivalla. Tähän asti mies on halunnut ikivanhoja kotteroita ja rappaa niitä itse, minä en ole suostunut tienpäällä konepellin alle katsomaan eli olen hankkinut kalliimman auton. Sillä historialla nuo autotkin on meillä "oma" meno.