Sopiiko, että mies lähtee vartin varoitusajalla baariin kahville
Miehen kaveri soitti muutama tunti sitten ja pyysi miestäni kahville.
Mikään kahvila ei ole enää auki, eli oletan et menivät baariin juomaan sen kahvin.
Mulle tää ei siis ole ongelma :) Musta on ihan kiva, että välillä toinenkin pääsee tuulettumaan ja kun on vielä autolla niin ei mene huominen päivä krapulassa.
Olisko sulle ihan ok, että miehesi lähtisi ulos ilman etukäteen sopimista?
Kommentit (17)
No ei sen pitäisi olla ongelma. Valitettavasti mulle se usein on, en ole varma miksi mutta tuota puolta koitan itsessäni kehittää :)
Olen aika suunnitelmallinen, eli mulla menee aina hetkeksi pasmat sekaisin, jos tilanteet muuttuu nopeasti (olen ilmeisesti sen verran hidas että tarvitsen aikaa sopeutua) ja olen aika ripustautuvakin, valitettavasti. En varsinaisesti ole läheisriippuvainen, muut läheisriippuvaisuuteen kuuluvat piirteet eivät onneksi sovi muhun, mutta jotenkin liian kiinni kasvanut olen mieheen, että äkilliset muutokset suunnitelmissa aiheuttaa aina vähän ikäviä tunteita.
Mutta kuten sanoin, jos mitään yhteistä ei ole sovittu tuolle ajalle kun mies yhtäkkiä päättääkin tavata kaveriaan, niin kyllä sen pitäisi olla ok.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 00:49"]
Autolla voi ajaa myös kännissä.
[/quote]
Ainakaan AP:n mies ei aja koskaan kännissä.
Ja sen tiedän muuten ihan varmaksi, että sitä ei tekisi koskaan.
Ennen huoltoasemilla aina parveili setämiehiä kuolaamassa teinityttöjä. Osa on läpiyön auki.
Jos kotona ei ole mitään erityistä kesken, niin miksi ihmeessä ei voisi? Mihin sitä vartin varoitusaikaakaan tarvitaan?
[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 00:52"] ja olen aika ripustautuvakin, valitettavasti. En varsinaisesti ole läheisriippuvainen, muut läheisriippuvaisuuteen kuuluvat piirteet eivät onneksi sovi muhun, mutta jotenkin liian kiinni kasvanut olen mieheen, että äkilliset muutokset suunnitelmissa aiheuttaa aina vähän ikäviä
[/quote]
Vaikka olet ripustautuva, et kuitenkan onneksi (ilmeisesti) ole läheisriippuvainen. Vaikka termi onkin harhaanjohtavasti suomennettu, viitataan läheisriippuvuudella (co-dependence) esim. alkoholistien ja muiden riippuvaisten läheisiin, jotka hyppivät riippuvaisen pillin mukaan ja ovat siten samassa liemessä itsekin, riipuvaisen kanssa (co).
juuri näin 8, ja anteeksi muille ehkä pienoinen ot :) en tosiaan ole läheisriippuvainen, termi vaan on niin harhaanjohtava että valitettavasti sitä usein käytetään kun puhutaan tästä minunkin ongelmastani. eli meillä on suhteessa kaikki muuten hyvin, tasa-arvoisesti ja uskallamme riidellä ja näyttää negatiivisia tunteita ja meillä on sekä omia että yhteisiä menoja, mutta jostain syystä huolestun/hermostun helposti jos miehen meno vaikka venyy etukäteen oletettua pidemmäksi tai miehelle tulee jotain spontaania menoa, eli siinä suhteessa takerrun. Jonkinlaista alitajuntaista menettämisen pelkoa ilmeisesti, mutta mistä se sitten johtuu niin en osaa sanoa...
4
Olisi ok, jos emme olisi miehen kanssa sopineet mitään tekemistä :)
Aika outo kysymys, kyllä meillä saa mennä jos toisella ei ole mitään menoa jo sovittuna, lapsia ei voi vielä jättää yksin kotiin.
Hmm, voipi olla myös toinen nainen..
Aika outo tilanne olisi. ei meillä käydä noin vain kahvilla missään. Pitkät matkat ja outoa olisi jos lähtisi puoli tuntia ajamaan kahvikupin takia.
Riippuu tilanteesta. Jos lapset on jo nukkumassa niin toki voi. Jos ystävä soittaa pahimpaan iltahärdelliaikaan kun kaksi uhmakasta lasta karkailee hammaspesulta, niin oletan hänen sanovan, että tulee sinne kahville sitten kun lapset on saatu nukkumaan.
Moni huoltoasema on tuohon aikaan auki, ja grilleistä saa myös kahvia. Itse en laittaisi vastaan, mutta ihmettelisin miksi. Meillä saattaa kyllä joskus käydä noin, että joku miehen vanha työkaveri on tullut kaupunkiin ja pyytää aika myöhään kaljalle, mutta ei kyllä kahville kovinkaan usein.
Ihan vapaasti eikä tarviis edes ilmoitella siitä mulle. Pysyisi vain pois kotoa :)
Ihan vapaasti eikä tarviis edes ilmoitella siitä mulle. Pysyisi vain pois kotoa :)
Tottakai on.
Se että on autolla matkassa, ei aina tosin takaa sitä että tulee autolla himaan. Silloin voin olla hieman hapan aamulla :D Mutta jos ei sovittu menoa seuraavalle päivälle, johon tavitsee autoa, niin itsepähän kärsii ja hakee kankkusessa.