TAASKO Lumenella on uusi ihonhoitosarja?!!?
Tämän uusimman nimi on LUMO. Nimi sentään on ennalta arvattava ja Lumenelle tyypillinen.
Mutta mutta... Olen keski-ikäinen ihminen, enkä jaksa jatkuvasti kokeilla uusia tuotteita. Käytän mieluummin hyväksi havaittuja klassikkoja. Toivottavasti jatkuvasti uudistuvalla Lumenella riittää nuoria ostovoimaisia kokeilunhaluisia asiakkaita, minä en enää jaksa heidän muutostahdissaan. Olen työssäkäyvä ihminen, ja vaikka rahaa on laittaa melko mukavasti kosmetiikkaan, en halua silti jatkuvasti kokeilla uutta.
Kommentit (59)
Joka kerta kun näen Lumenen purkkeja, ne on muuttuneet eri näköisiksi. Myös sisältö on vaihtunut, siis vanhalla koostumuksella ei enää ole, tai esim huulipunasävyt muuttuvat.
Sitä AP varmaan tarkoitti kun kirjoitti, ettei haluaisi aina kokeilla uusia tuotteita, mutta kun niitä vanhoja Lumenen tuotteita ei enää ole.
Itse käytän nykyään apteekin perusvoiteita, ostan kevyemmän ja rasvaisemman ja sekoittelen niistä päivä- ja yövoiteet ynnä vuodenajan mukaan. Ehkä vähän tylsää, mutta toimivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lumenella on hyviäkin tuotteita, noista uusista en tiedä. Mutta onhan se vähän tylsä sarja, kun se on edustettuna joka Prismassa, Tokmannissa ja Cittarissakin. Se on kosmetiikan Teema, Savonia ja Finlayson. Muuta ei suomalaisille tarjota. En ymmärrä, miksi Lumene on myös Emotioneissa, Stokkalla ja muissa "paremmissa" myymälöissä kun sitä saa osin jopa S-marketeistakin. Onko muuten Kicksissä?
On kicksissä. En osta lumenea kun saa oikeaakin kosmetiikkaa. Jotenkin suomalaiset.. kaikki on niin tylsää. Luonto sitä ja pohjoinen tätä jaadijaadijaa. Omalle iholleni sopivammat tuotteet on ihan muuta kuin näitä pohjoisia. Oma perimä kuitenkin keski- ja etelä euroopasta. Sitä tuntuu omakin ihoni ymmärtävän vaikka vuosisatoja on suomessa asuttu.
Just näin. Lumene on suunnattu naisille, jotka arkena tupsauttavst kasvoilleen kerroksen kivipuuteria ja sipaisevat luonnollisen ruskeaa ripsaria, juhliin ehkä vaaleanharmaata luomiväriä ja marjansävyistä huulipunaa.
Ei kiitos. En ole ns meikkipytty, mutta en halua olla kuulas suomalainen luomunainen, sellainen vähän kömpelö ja yksinkertainen, joita railihulkkoset opettavat "rohkeasti käyttämään poskipunaa" tai "rohkeasti kokeilemaan helmiäistä".
Muhun vetoaa enemmän Urban Decay, MAC, YSL, Hourglass..Laadukkaita ja osin ylellisiäkin tuotteita, jotka eivät anteeksipyytele itseään asenteella että kokeilepas joskus sipaista tätä meikkivoidetta sinne puuterin alle silleen kevyesti, ei juu tee mitään eikä himmennä finnien punoitusta eikä pysy paikoillaan mutta on tosi kiva ja luonnollinen.
Anna toisten olla luonnollisia, miksi tulet väärään ketjuun jos ei kiinnosta tippaakaan.
Hänhän ei sano missään, etteikö kiinnosta tippaakaan. Minusta hänen kommenttinsa oli mielenkiintoinen, sinun ei. Noita helppoja letkautuksia on palstalla jo ihan tarpeeksi.
Mun mielestä hänen kommentti oli ylimielinen. ”Ostakaa te vaan kotimaista pskaa, Mä ostan ulkomaalaisia luxusmerkkejä.” Mainitsee myös, että luonnollisuus ei kiinnosta, joten voin kuvitella sen sotamaalauksen hänen kasvoillaan. Toki joikainen saa meikata kuten haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritykset ottavat kantaa. Reissumiesmaski, Finlaysonin homolakanat, Fazerin sinisen hyväntekijäkampanja vai mikä lie arjen sankaritarina olikaan, ja nyt Lumenen musta malli. Saahan sitä noin tehdä, mutta itse en pidä siitä, että arvot ja ideologiat tuodaan perusbisnekseen. Se on jotenkin halpahintaista, kosiskelevaa. Ikään kuin ei enää luotettaisi tuotteeseen, sen laatuun. Rehellisesti puhuen Finlaysonin lakanat ei kyllä olekaan enää aikoihin olleet laadukkaita, joten sateenkaarivipuvartta tarvitaan myyntiponnistuksissa.
Toinen vastenmielinen ilmiö on, että väärin ajattelevat ja argumentoivat yritetään sumeilematta tuhota ja siinä vanavedessä täysin viattomien ihmisten työpaikat. Esim. nyt vaikka Tomi Björck, Huono äiti tai Kärkkäinen.
Ja sinusta ei ole ideologinen valinta jos mainoskuvasto koostuu hoikista valkoisista 25-30 vuotiaista, ja perheistä jossa on tyttö, poka, kultainennoutaja ja farkku/tila-auto, jollei ole, kerrotko miksei?
Ei kaikki mainonnan heijastelemat ihanteet ole aina täysin tiedostettuja tai maailman muuttamiseen, ideologiseen vaikuttamiseen pyrkiviä valintoja. Monesti hyödynnetään vain sen kummemmin problematisoimatta ja tuomitsematta oletuksia kohderyhmän ihanteista ja arvostuksista, ja pyrkimättä niitä muuttamaan. Jos nyt nahkahomot eivät ole kovin suuri segmentti pellolle rakennetusta nukkumalähiöstä omakotitaloa etsivien kohderyhmässä, niin miksi ihmeessä mainoksessa pitäisi esittää, että tällainen pari etsii sellaista kotia?
Ja sama Lumenesta. Jos asiakaskunta Suomessa on kuitenkin vaaleahkoja kantasuomalaisia, niin miksi mainoskasvoksi pitää korosteisesti nostaa mustaihoinen? Ei se ole muuta kuin pliis, tykätkää meistä ja ostakaa meiltä, te tiedostavat akateemiset suominaiset.
Vie-lä ker-ran: Lumenea myydään myös jenkeissä joka on valtava markkina-alue. Pitääkö joka ainoalle kuluttajaryhmälle tehdä omat mainokset jotta rouvaa ei haittaisi tumma malli? Miksi tuo edes haittaa sinua? Ostan minäkin treenivaatteita vaikka niitä markkinoidaan puolta nuorempien ja laihempuen kuvilla.
Taas Lumenen mainos suomalaiselle naiselle ja täysin tummaihoinen mainoksessa.
Suomessa 98 prosenttia vaaleaihoisia. Kenelle Lumenen tuotteet on tehty?
En aio ostaa enää yhtäkään tuotetta, mitä mainostetaan tummaihoisella.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin outoa suomalaiselta Lumenelta, että mainoksessa täysin tummaihoinen nainen. Maassamme on yli 90 prosenttia vaaleaihoisia.
Lumene kun on ollut tarkoitettu ohutihoisille suomalaisnaisille ja tummaihoisilla on paksumpi iho.
Eli nyt tämä tuote ei toimi ohutihoisella, huonoa mainontaa.
En aio enää ostaa Lumenea, koska tuotteet eivät enää tarkoitettu ohutihoiselle suomalaiselle.
Ja ihan ilman mitään rasismia. On vaan todella outoa tämä aika.
Ootte te kyllä pimeitä. Ihan kuin ohutihoisia somaleita tai paksuihoisia suomalaisia ei olisi olemassa. Ei me nyt mitään eri lajeja edusteta, vaikka toisen iho muodostaa enemmän melaniinia... hohhoijakkaa.
Ja jos tummaihoinen malli mainoksessa saa sut boikotoimaan jotain tuotemerkkiä kokonaan, olet rasisti ja sillä selvä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin outoa suomalaiselta Lumenelta, että mainoksessa täysin tummaihoinen nainen. Maassamme on yli 90 prosenttia vaaleaihoisia.
Lumene kun on ollut tarkoitettu ohutihoisille suomalaisnaisille ja tummaihoisilla on paksumpi iho.
En aio enää ostaa Lumenea, koska tuotteet eivät enää tarkoitettu ohutihoiselle suomalaiselle.
Tuskin missään maassa, missä mustat reilusti enemmistönä, laitetaan valkoihoinen mainostamaan meikkituotteita mustille.
Joten itsekin koen tuon mainoksen olevan suunnattu toisenlaiselle iholle, ei minulle. Jää ostamatta.
Ei ole Lumene minuakaan koskaan houkutellut. Joskus kokeilin luomivärejä ja niissä ei ollut pigmenttiä lainkaan. Kasvojenpuhdistusaine oli todella kuivattava.
Sellaista halpaa markettikosmetiikkaa liian korkeaan hintaan. Sääli. Jos Lumene uudistaisi pakkauksensa (nykyiset halvan oloisia), tuotteensa ja markkinoisi paremmin niin voisin ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta oli outoa, että Lumenen mainoksessa, jossa mainostetaan tätä ihonkuorintavoidetta, mallina on afrikkalaistaustaisen ihon omaava malli. Kuitenkin musta iho on paljon vahvempi ja paksumpi kuin ohut pohjoinen iho. Kuinka samaa kuorintavoidetta voisi käyttää molemmille? Mulla on hyvin ohut atooppinen iho, jos laitan samaa kuin tummaihoinen malli, mulle ei jää ihoa.
Harhaanjohtavaa mainontaa?
Nuolevat hapansilakoiden peppuja tuolla. Todella naurettavaa. Lumene boikottiin.
Vierailija kirjoitti:
Minusta oli outoa, että Lumenen mainoksessa, jossa mainostetaan tätä ihonkuorintavoidetta, mallina on afrikkalaistaustaisen ihon omaava malli. Kuitenkin musta iho on paljon vahvempi ja paksumpi kuin ohut pohjoinen iho. Kuinka samaa kuorintavoidetta voisi käyttää molemmille? Mulla on hyvin ohut atooppinen iho, jos laitan samaa kuin tummaihoinen malli, mulle ei jää ihoa.
Harhaanjohtavaa mainontaa?
Sama ongelma kuin korealaisten ihonhoitobuumin kanssa. Se mikä sopii korealaisen iholle ei sovi sovi suomalaiselle iholle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lumenella on hyviäkin tuotteita, noista uusista en tiedä. Mutta onhan se vähän tylsä sarja, kun se on edustettuna joka Prismassa, Tokmannissa ja Cittarissakin. Se on kosmetiikan Teema, Savonia ja Finlayson. Muuta ei suomalaisille tarjota. En ymmärrä, miksi Lumene on myös Emotioneissa, Stokkalla ja muissa "paremmissa" myymälöissä kun sitä saa osin jopa S-marketeistakin. Onko muuten Kicksissä?
On kicksissä. En osta lumenea kun saa oikeaakin kosmetiikkaa. Jotenkin suomalaiset.. kaikki on niin tylsää. Luonto sitä ja pohjoinen tätä jaadijaadijaa. Omalle iholleni sopivammat tuotteet on ihan muuta kuin näitä pohjoisia. Oma perimä kuitenkin keski- ja etelä euroopasta. Sitä tuntuu omakin ihoni ymmärtävän vaikka vuosisatoja on suomessa asuttu.
Just näin. Lumene on suunnattu naisille, jotka arkena tupsauttavst kasvoilleen kerroksen kivipuuteria ja sipaisevat luonnollisen ruskeaa ripsaria, juhliin ehkä vaaleanharmaata luomiväriä ja marjansävyistä huulipunaa.
Ei kiitos. En ole ns meikkipytty, mutta en halua olla kuulas suomalainen luomunainen, sellainen vähän kömpelö ja yksinkertainen, joita railihulkkoset opettavat "rohkeasti käyttämään poskipunaa" tai "rohkeasti kokeilemaan helmiäistä".
Muhun vetoaa enemmän Urban Decay, MAC, YSL, Hourglass..Laadukkaita ja osin ylellisiäkin tuotteita, jotka eivät anteeksipyytele itseään asenteella että kokeilepas joskus sipaista tätä meikkivoidetta sinne puuterin alle silleen kevyesti, ei juu tee mitään eikä himmennä finnien punoitusta eikä pysy paikoillaan mutta on tosi kiva ja luonnollinen.
Ai ku sä pitkin tosi paljon trendikkäämpi ja kaikin puolin upeampi kuin valjut, kuulaat ja värittömät suomalaisnaiset. Lumene riittää meille varsin hyvin. Olethan sinä varsin muodikas ja trendikäs muutenkin, nythän on kovin trendikästä vihata omaa kotimaataan, kaikki mikä liittyy Suomeen tai on suomalaista, on huonoa ja paskaa. En voi sitä millään käsittää, mutta kai teillä hapansilakoilla on siihen syynsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootte te kyllä pimeitä. Ihan kuin ohutihoisia somaleita tai paksuihoisia suomalaisia ei olisi olemassa. Ei me nyt mitään eri lajeja edusteta, vaikka toisen iho muodostaa enemmän melaniinia... hohhoijakkaa.
Ja jos tummaihoinen malli mainoksessa saa sut boikotoimaan jotain tuotemerkkiä kokonaan, olet rasisti ja sillä selvä.
Samahan toiste päin ei ole rasismia, eihän. Jos tummaihoinen ei halua ostaa voidetta jos sitä mainostaa vaaleaihoinen, se on hänen oikeutensa ja on oikein hyväksyttävää. Nykyaika on niiiiin oksettavaa tekopyhyyttä, ei voi käsittää.
Itse en osta Lumenea, koska haluan käyttää tieteellisesti tehokkaaksi todettuja aineita selkeästi ilmoitettuina pitoisuuksina, enkä jotain pohjoisen yöttömässä yössä kasvaneiden marjojen nektari - imagohöttöä.
Siksi ostan esim. The Ordinarya tai Medik8:aa tai La Roche-Posayta.
Jaa, eikö ketään hämmästytä nimi? Lumene
Hälytyskellojen pitäisi soida ja kilkattaen pään sisällä kuten minulla.
Lumenen tuotteet on täynnä hajusteita mikä on kaikille ihonhoidosta vähänkään tietävälle iso EI.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritykset ottavat kantaa. Reissumiesmaski, Finlaysonin homolakanat, Fazerin sinisen hyväntekijäkampanja vai mikä lie arjen sankaritarina olikaan, ja nyt Lumenen musta malli. Saahan sitä noin tehdä, mutta itse en pidä siitä, että arvot ja ideologiat tuodaan perusbisnekseen. Se on jotenkin halpahintaista, kosiskelevaa. Ikään kuin ei enää luotettaisi tuotteeseen, sen laatuun. Rehellisesti puhuen Finlaysonin lakanat ei kyllä olekaan enää aikoihin olleet laadukkaita, joten sateenkaarivipuvartta tarvitaan myyntiponnistuksissa.
Toinen vastenmielinen ilmiö on, että väärin ajattelevat ja argumentoivat yritetään sumeilematta tuhota ja siinä vanavedessä täysin viattomien ihmisten työpaikat. Esim. nyt vaikka Tomi Björck, Huono äiti tai Kärkkäinen.
Ja sinusta ei ole ideologinen valinta jos mainoskuvasto koostuu hoikista valkoisista 25-30 vuotiaista, ja perheistä jossa on tyttö, poka, kultainennoutaja ja farkku/tila-auto, jollei ole, kerrotko miksei?
Ei kaikki mainonnan heijastelemat ihanteet ole aina täysin tiedostettuja tai maailman muuttamiseen, ideologiseen vaikuttamiseen pyrkiviä valintoja. Monesti hyödynnetään vain sen kummemmin problematisoimatta ja tuomitsematta oletuksia kohderyhmän ihanteista ja arvostuksista, ja pyrkimättä niitä muuttamaan. Jos nyt nahkahomot eivät ole kovin suuri segmentti pellolle rakennetusta nukkumalähiöstä omakotitaloa etsivien kohderyhmässä, niin miksi ihmeessä mainoksessa pitäisi esittää, että tällainen pari etsii sellaista kotia?
Ja sama Lumenesta. Jos asiakaskunta Suomessa on kuitenkin vaaleahkoja kantasuomalaisia, niin miksi mainoskasvoksi pitää korosteisesti nostaa mustaihoinen? Ei se ole muuta kuin pliis, tykätkää meistä ja ostakaa meiltä, te tiedostavat akateemiset suominaiset.
Vie-lä ker-ran: Lumenea myydään myös jenkeissä joka on valtava markkina-alue. Pitääkö joka ainoalle kuluttajaryhmälle tehdä omat mainokset jotta rouvaa ei haittaisi tumma malli? Miksi tuo edes haittaa sinua? Ostan minäkin treenivaatteita vaikka niitä markkinoidaan puolta nuorempien ja laihempuen kuvilla.
Olet aivan oikeassa. Tässä ketjussa vain halutaan pöyristellä asiaa. Ketään ei oikeasti kiinnosta vaikka joku palstamamma laittaisi Lumenen boikottiin.
Njaa. Itse olen kokenut Lumenen ihonhoitotuotteet suurelta osin toimimattomiksi. Markkinointia kivoilla mielikuvilla muttei mitään oikeaa tehokkuutta.
Jostakin tuotteista olen saanut allergisia reaktioita. Siirryin jo joku aika sitten muihin merkkeihin.
Mua ei sinänsä kiinosta pennin vertaa, minkä värisiä ihmisiä jonkun merkin mainoksissa on.
Olen suomalainen vaaleaihoinen nainen.
En käytä mustille tarkoitettuja tuotteita..
Häpeä Lumene !
Jännää mainontaa Lumenelta, kun pääkohderyhmä ovat heillä suomalaiset vaaleaihoiset naiset.
Eivät taida kyllä tuotteet käydä kaupaksi.