TAASKO Lumenella on uusi ihonhoitosarja?!!?
Tämän uusimman nimi on LUMO. Nimi sentään on ennalta arvattava ja Lumenelle tyypillinen.
Mutta mutta... Olen keski-ikäinen ihminen, enkä jaksa jatkuvasti kokeilla uusia tuotteita. Käytän mieluummin hyväksi havaittuja klassikkoja. Toivottavasti jatkuvasti uudistuvalla Lumenella riittää nuoria ostovoimaisia kokeilunhaluisia asiakkaita, minä en enää jaksa heidän muutostahdissaan. Olen työssäkäyvä ihminen, ja vaikka rahaa on laittaa melko mukavasti kosmetiikkaan, en halua silti jatkuvasti kokeilla uutta.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta oli outoa, että Lumenen mainoksessa, jossa mainostetaan tätä ihonkuorintavoidetta, mallina on afrikkalaistaustaisen ihon omaava malli. Kuitenkin musta iho on paljon vahvempi ja paksumpi kuin ohut pohjoinen iho. Kuinka samaa kuorintavoidetta voisi käyttää molemmille? Mulla on hyvin ohut atooppinen iho, jos laitan samaa kuin tummaihoinen malli, mulle ei jää ihoa.
Harhaanjohtavaa mainontaa?
Kai tuossa on yritetty miellyttää sitä porukkaa, jonka mielestä vähemmistöt työnnetään marginaaliin jos ne eivät ole esillä mainoksissa ja kaikkialla. Esimerkiksi kuulemma joulumainoksissakin pitäisi huomioida, etteivät kaikki joulunviettäjät ole valkoisia ja lisäksi vieläpä sekin, etteivät kaikki vietä joulua! Muutenhan ne, jotka eivät vietä joulua, voisivat loukkaantua joulumainoksista.
Lumene on ottanut mustan mainoskasvon, koska ilmeisesti aikaisempi pohjoisen vaalean ihon korostaminen on koettu jossain piireissä rasistiseksi, tai sitten he suuntaavat markkinointia voimakkaammin Pohjois-Euroopan ulkopuolelle. Asiakaskunta Suomessa ei riitä.
Itse ennustan, että Lumene ei tule maailmalla pärjäämään. Kosmetiikkayrityksiä on pilvin pimein ja ainakaan itseänii Lumenen brändi, logo ja muotoilu ei millään tavalla houkuta. Olen ostanut joskus vain vanhasta tottumuksesta, kun olen sen jotenkin mieltänyt suomalaiseksi. Nyt kun Lumene ei enää itsekään halua profiloitua suomalaiseksi eikä priorisoida suomalaisia kuluttajia, niin ei tule kilpailussa pärjäämään edes Suomessa.
Eihän Lumene ole ollutkaan suomalainen enää vuosiin. Muistaakseni on brittiomistuksessa nykyään.
Tuotanto on käsittääkseni ainakin pääosin edelleen Suomessa (?), se tekee Lumenesta suomalaisen.
Ainahan omistajat voivat nykymaailmassa vaihtua. Siinä on kyse vain siitä, kenelle mahdolliset tuotot menevät. Työpaikat ovat kuitenkin lopulta oleellisempia: missä maassa ne ovat.
Hyvä ap, uusia tuotteita EI OLE pakko kokeilla. Luulis jo keski-ikäisen tajuavan. Tuskin nuo tuotteet ovat yhtään sen parempia kuin edellisetkään, opetelkaa lukemaan tuoteselostuksia myös koskmetiikassa. Markkinointia tämä vaan on jotta saa ihmiset ostamaan, täysin sama juttu muiden kosmetiikkayhtiöiden osalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta oli outoa, että Lumenen mainoksessa, jossa mainostetaan tätä ihonkuorintavoidetta, mallina on afrikkalaistaustaisen ihon omaava malli. Kuitenkin musta iho on paljon vahvempi ja paksumpi kuin ohut pohjoinen iho. Kuinka samaa kuorintavoidetta voisi käyttää molemmille? Mulla on hyvin ohut atooppinen iho, jos laitan samaa kuin tummaihoinen malli, mulle ei jää ihoa.
Harhaanjohtavaa mainontaa?
Kai tuossa on yritetty miellyttää sitä porukkaa, jonka mielestä vähemmistöt työnnetään marginaaliin jos ne eivät ole esillä mainoksissa ja kaikkialla. Esimerkiksi kuulemma joulumainoksissakin pitäisi huomioida, etteivät kaikki joulunviettäjät ole valkoisia ja lisäksi vieläpä sekin, etteivät kaikki vietä joulua! Muutenhan ne, jotka eivät vietä joulua, voisivat loukkaantua joulumainoksista.
Lumene on ottanut mustan mainoskasvon, koska ilmeisesti aikaisempi pohjoisen vaalean ihon korostaminen on koettu jossain piireissä rasistiseksi, tai sitten he suuntaavat markkinointia voimakkaammin Pohjois-Euroopan ulkopuolelle. Asiakaskunta Suomessa ei riitä.
Itse ennustan, että Lumene ei tule maailmalla pärjäämään. Kosmetiikkayrityksiä on pilvin pimein ja ainakaan itseänii Lumenen brändi, logo ja muotoilu ei millään tavalla houkuta. Olen ostanut joskus vain vanhasta tottumuksesta, kun olen sen jotenkin mieltänyt suomalaiseksi. Nyt kun Lumene ei enää itsekään halua profiloitua suomalaiseksi eikä priorisoida suomalaisia kuluttajia, niin ei tule kilpailussa pärjäämään edes Suomessa.
Eihän Lumene ole ollutkaan suomalainen enää vuosiin. Muistaakseni on brittiomistuksessa nykyään.
Valmistusta on kuitenkin Suomessa ja myös pääkonttori. Mutta Lumenen purkkien logot ovat outoja, hyvät tuotteet lopetettu ja uudet sarjat sekavia. Tuotteissa ei ole selvästi, mille ikäryhmälle ne ovat ja mitä vitamiineja sisältävät. Luovuin Lumenesta brändiuudistuksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lumenella on hyviäkin tuotteita, noista uusista en tiedä. Mutta onhan se vähän tylsä sarja, kun se on edustettuna joka Prismassa, Tokmannissa ja Cittarissakin. Se on kosmetiikan Teema, Savonia ja Finlayson. Muuta ei suomalaisille tarjota. En ymmärrä, miksi Lumene on myös Emotioneissa, Stokkalla ja muissa "paremmissa" myymälöissä kun sitä saa osin jopa S-marketeistakin. Onko muuten Kicksissä?
On kicksissä. En osta lumenea kun saa oikeaakin kosmetiikkaa. Jotenkin suomalaiset.. kaikki on niin tylsää. Luonto sitä ja pohjoinen tätä jaadijaadijaa. Omalle iholleni sopivammat tuotteet on ihan muuta kuin näitä pohjoisia. Oma perimä kuitenkin keski- ja etelä euroopasta. Sitä tuntuu omakin ihoni ymmärtävän vaikka vuosisatoja on suomessa asuttu.
Just näin. Lumene on suunnattu naisille, jotka arkena tupsauttavst kasvoilleen kerroksen kivipuuteria ja sipaisevat luonnollisen ruskeaa ripsaria, juhliin ehkä vaaleanharmaata luomiväriä ja marjansävyistä huulipunaa.
Ei kiitos. En ole ns meikkipytty, mutta en halua olla kuulas suomalainen luomunainen, sellainen vähän kömpelö ja yksinkertainen, joita railihulkkoset opettavat "rohkeasti käyttämään poskipunaa" tai "rohkeasti kokeilemaan helmiäistä".
Muhun vetoaa enemmän Urban Decay, MAC, YSL, Hourglass..Laadukkaita ja osin ylellisiäkin tuotteita, jotka eivät anteeksipyytele itseään asenteella että kokeilepas joskus sipaista tätä meikkivoidetta sinne puuterin alle silleen kevyesti, ei juu tee mitään eikä himmennä finnien punoitusta eikä pysy paikoillaan mutta on tosi kiva ja luonnollinen.
Anna toisten olla luonnollisia, miksi tulet väärään ketjuun jos ei kiinnosta tippaakaan.
Jännä, että kaikki Lumenen hallituksen jäsenet ovat miehiä.
Minäkin jouduin luopumaan Lumenesta, kun tutut tuotteet lopetettiin brändiuudistuksessa. + uusi ilme on ruma kuin fan.
Koen tosi turhauttavaksi Lumpan jatkuvan "uudistamisen". Jos joskus satun ostamaan tuotteen Lumenelta ja tykkäisin tuotteesta, ei sitä ensi ostokerralla olekaan enää myynnissä, kun on tullut TAAS uusi sarja ja uudet tuotteet ja kaikki vanha on hävitetty.
Vaikka joku tuote saattaisi olla Lumpalta tarjouksessa, otan mieluummin jonkun toisen firman tuotteen, kun ei ikinä voi luottaa siihen, että Lumenelta saisi ostettua saman tuotteen kahdesti...
Miust o hienoo et yritykset kokeilee uutta mut emmietiiä ku oon mies et miten naiset tuon kokee :))
M24
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lumenella on hyviäkin tuotteita, noista uusista en tiedä. Mutta onhan se vähän tylsä sarja, kun se on edustettuna joka Prismassa, Tokmannissa ja Cittarissakin. Se on kosmetiikan Teema, Savonia ja Finlayson. Muuta ei suomalaisille tarjota. En ymmärrä, miksi Lumene on myös Emotioneissa, Stokkalla ja muissa "paremmissa" myymälöissä kun sitä saa osin jopa S-marketeistakin. Onko muuten Kicksissä?
On kicksissä. En osta lumenea kun saa oikeaakin kosmetiikkaa. Jotenkin suomalaiset.. kaikki on niin tylsää. Luonto sitä ja pohjoinen tätä jaadijaadijaa. Omalle iholleni sopivammat tuotteet on ihan muuta kuin näitä pohjoisia. Oma perimä kuitenkin keski- ja etelä euroopasta. Sitä tuntuu omakin ihoni ymmärtävän vaikka vuosisatoja on suomessa asuttu.
Just näin. Lumene on suunnattu naisille, jotka arkena tupsauttavst kasvoilleen kerroksen kivipuuteria ja sipaisevat luonnollisen ruskeaa ripsaria, juhliin ehkä vaaleanharmaata luomiväriä ja marjansävyistä huulipunaa.
Ei kiitos. En ole ns meikkipytty, mutta en halua olla kuulas suomalainen luomunainen, sellainen vähän kömpelö ja yksinkertainen, joita railihulkkoset opettavat "rohkeasti käyttämään poskipunaa" tai "rohkeasti kokeilemaan helmiäistä".
Muhun vetoaa enemmän Urban Decay, MAC, YSL, Hourglass..Laadukkaita ja osin ylellisiäkin tuotteita, jotka eivät anteeksipyytele itseään asenteella että kokeilepas joskus sipaista tätä meikkivoidetta sinne puuterin alle silleen kevyesti, ei juu tee mitään eikä himmennä finnien punoitusta eikä pysy paikoillaan mutta on tosi kiva ja luonnollinen.
Anna toisten olla luonnollisia, miksi tulet väärään ketjuun jos ei kiinnosta tippaakaan.
Hänhän ei sano missään, etteikö kiinnosta tippaakaan. Minusta hänen kommenttinsa oli mielenkiintoinen, sinun ei. Noita helppoja letkautuksia on palstalla jo ihan tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
"Olen keski-ikäinen ihminen, enkä jaksa jatkuvasti kokeilla uusia tuotteita. Käytän mieluummin hyväksi havaittuja klassikkoja"
Mutta hyvä ihminen, kuka edes pakottaa kokeilemaan noita uusia tuotteita, senkun pitäydyt niissä tuotteissa joilla olet nytkin ihoasi hoitanut ja anna muiden kokeilla noita uusia tuotteita.. :D
Olen itse aloittajan kanssa samaa mieltä. Lumenen muutostahti on mennyt liian nopeaksi. Vasta löydettyä, kiiteltyä suosikkituotetta ei ehdi edes käyttää loppuun kun se on jo hävinnyt markkinoilta. Edulliset putsarit ovat jo vähintään neljännellä "uusiutumiskierroksella" ja uusin keltainen putsari on paljon huonompi kuin aikaisemmat.
Tee oma aloitus jos aloittajan ei kelpaa:)
Aiemmat simppelit puhdistustuotepakkaukset olivat kauniita, peräti tyylikkäitä. Kenen hyvä idea tuo nykyinen halvannäköinen kuviointi mahtaa olla? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänhän ei sano missään, etteikö kiinnosta tippaakaan. Minusta hänen kommenttinsa oli mielenkiintoinen, sinun ei. Noita helppoja letkautuksia on palstalla jo ihan tarpeeksi.
Ilkeys paistaa läpi. Jotkut tykkää ilkeilystä ja puolustaa sitä, kehuvat mielenkiintoiseksi, se on niiden luonto.
Vierailija kirjoitti:
No, mua vain ärsyttää, että firma, joka on tähän saakka mainostanut tuotteitaan pohjoiselle iholle sopivaksi on nyt BLM-liikkeen tultua muotiin laittanut vähemmistön edustajan mainostamaan tuotteitaan, koska se on trendikästä. Eikö silloin afrikkalaistaustainen malli mainoksessa tule paradoksaalisesi "rodullistettua"? Jota juuri piti karttaa.
Voi luoja teitä persuja. Firma on laajentunut jenkkeihin ja aika moni kuluttaja maailmassa on tummempihipiäinen. Joo, mainonnan pitää olla trendikästä että tuote myy, onko uutta? Miten tuo tumma mimmi pilaa itse tuotteen?
Jos löytää itselleen sopivan tuotteen, kannattaa katsoa INCI. Hyvässä lykyssä löytyy toinen hyvin samanlainen tuote johon voi vaihtaa jos se suosikki lopetetaan. Eikä tarvitse olla yksi yhteen toimiakseen, kokemusta on. Ei tämä tietenkään aina toimi. Mutta usein monilla merkeillä on vastaavissa tuotteissa hyvin samanlainen pohja, joten vaihtoehtoja todennäköisesti löytyy. Itse löysin joskus halvemman markettiversion joka toimi yhtä hyvin kuin aiemmin käyttämäni hiukan hintavampi.
Aika moni firma tekee yhden mainoksen jota käytetään monessa maassa. Omassa tuttavapiirissä on sen verran seksuaalivähemmistöjen edustajia ja ulkomaalaistaustaisia etten koe näiden näkymistä mainoksissa minään pakkotuputettavana propagandana. Ylivoimaisesti suurin osa mainoksista on kuitenkin niitä perinteisiä valkoisia heteroita (jos se suuntautuminen nyt edes näkyy).
Vierailija kirjoitti:
Yritykset ottavat kantaa. Reissumiesmaski, Finlaysonin homolakanat, Fazerin sinisen hyväntekijäkampanja vai mikä lie arjen sankaritarina olikaan, ja nyt Lumenen musta malli. Saahan sitä noin tehdä, mutta itse en pidä siitä, että arvot ja ideologiat tuodaan perusbisnekseen. Se on jotenkin halpahintaista, kosiskelevaa. Ikään kuin ei enää luotettaisi tuotteeseen, sen laatuun. Rehellisesti puhuen Finlaysonin lakanat ei kyllä olekaan enää aikoihin olleet laadukkaita, joten sateenkaarivipuvartta tarvitaan myyntiponnistuksissa.
Toinen vastenmielinen ilmiö on, että väärin ajattelevat ja argumentoivat yritetään sumeilematta tuhota ja siinä vanavedessä täysin viattomien ihmisten työpaikat. Esim. nyt vaikka Tomi Björck, Huono äiti tai Kärkkäinen.
Ja sinusta ei ole ideologinen valinta jos mainoskuvasto koostuu hoikista valkoisista 25-30 vuotiaista, ja perheistä jossa on tyttö, poka, kultainennoutaja ja farkku/tila-auto, jollei ole, kerrotko miksei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritykset ottavat kantaa. Reissumiesmaski, Finlaysonin homolakanat, Fazerin sinisen hyväntekijäkampanja vai mikä lie arjen sankaritarina olikaan, ja nyt Lumenen musta malli. Saahan sitä noin tehdä, mutta itse en pidä siitä, että arvot ja ideologiat tuodaan perusbisnekseen. Se on jotenkin halpahintaista, kosiskelevaa. Ikään kuin ei enää luotettaisi tuotteeseen, sen laatuun. Rehellisesti puhuen Finlaysonin lakanat ei kyllä olekaan enää aikoihin olleet laadukkaita, joten sateenkaarivipuvartta tarvitaan myyntiponnistuksissa.
Toinen vastenmielinen ilmiö on, että väärin ajattelevat ja argumentoivat yritetään sumeilematta tuhota ja siinä vanavedessä täysin viattomien ihmisten työpaikat. Esim. nyt vaikka Tomi Björck, Huono äiti tai Kärkkäinen.
Ja sinusta ei ole ideologinen valinta jos mainoskuvasto koostuu hoikista valkoisista 25-30 vuotiaista, ja perheistä jossa on tyttö, poka, kultainennoutaja ja farkku/tila-auto, jollei ole, kerrotko miksei?
Ei kaikki mainonnan heijastelemat ihanteet ole aina täysin tiedostettuja tai maailman muuttamiseen, ideologiseen vaikuttamiseen pyrkiviä valintoja. Monesti hyödynnetään vain sen kummemmin problematisoimatta ja tuomitsematta oletuksia kohderyhmän ihanteista ja arvostuksista, ja pyrkimättä niitä muuttamaan. Jos nyt nahkahomot eivät ole kovin suuri segmentti pellolle rakennetusta nukkumalähiöstä omakotitaloa etsivien kohderyhmässä, niin miksi ihmeessä mainoksessa pitäisi esittää, että tällainen pari etsii sellaista kotia?
Ja sama Lumenesta. Jos asiakaskunta Suomessa on kuitenkin vaaleahkoja kantasuomalaisia, niin miksi mainoskasvoksi pitää korosteisesti nostaa mustaihoinen? Ei se ole muuta kuin pliis, tykätkää meistä ja ostakaa meiltä, te tiedostavat akateemiset suominaiset.
Herbinan kasvohoitotuotteet on vaihteeksi uusittu kokonaan. Eipä kiinnosta edes kokeilla, koska vaihtoehdot ovat, että ei tykkää tai sitten tykkää mutta samaa tuotetta ei kohta enää saa.
Yksinkertaisesti: Mainostuksen tarkoitus on saada tuotetta kaupaksi mahdollisimman paljon. Mainoksen täytyy puhutella ostajia. Puhutteleminen onnistuu samaistuttavuudella. Jos ostaja näkee mainoksessa "itsensä", se on häntä varten tehty. Ostotapahtuma on mahdollinen.
En koe, että Lumenen tuote, jota mainostaa sssomali, olisi minua varten. Jää siis minulta lakkavoiteet ostamatta.
Hyvin outoa suomalaiselta Lumenelta, että mainoksessa täysin tummaihoinen nainen. Maassamme on yli 90 prosenttia vaaleaihoisia.
Lumene kun on ollut tarkoitettu ohutihoisille suomalaisnaisille ja tummaihoisilla on paksumpi iho.
Eli nyt tämä tuote ei toimi ohutihoisella, huonoa mainontaa.
En aio enää ostaa Lumenea, koska tuotteet eivät enää tarkoitettu ohutihoiselle suomalaiselle.
Ja ihan ilman mitään rasismia. On vaan todella outoa tämä aika.