Vanhukset hoitokodeissa hoidetaan hyvin
Mielestäni ei ole mitään moitittavaa, ei enään kuolemaa lähellä oleva tarvitse mitään 5 tähden palvelua.
Kommentit (6)
Monessako hoitokodissa olet käynyt (hoidettavana), että olet tullut tähän kaiken kattavaan mielipiteeseen?
Minä olen ollut yhdessä töissä ja yhdessä opiskeluaikana tutustumassa toimintaan. Ainakaan noissa kummassakaan ei hoidettu vanhuksia hyvin. Toiseen jopa tuli lukittujen ovien taakse (muistisairaiden osasto) eräs mies puuhastelemaan asukkaiden kanssa, eikä yksikään työntekijä tiennyt hänestä mitään. Luulivat, että mies tuli minun kanssani, että olisi opiskelija hänkin. Kolmisen tuntia ehti mies siellä säädellä omiaan ennen kuin kukaan alkoi ihmettelemään. Ja molemmissa paikoissa jätettiin opiskelijoita yksin asiakkaiden kanssa, vaikka niin ei saisi tapahtua. Palvelutaloissa tapahtuu kaikenlaista, mitä ei kuuluisi tapahtua.
Olen ollut töissä useilla eri pitkäaikaishoivan osastoilla ja yhdessä näistä oli mielestäni välttävää hoitoa. Muut osastot hoitivat hyvin niillä resursseilla mitä käytössä on. Lähes jokaisella osastolla oli kyllä yksittäisiä työntekijöitä joiden hoitaminen oli vähän niin ja näin.
Hoitajapula on valtava, mutta mitä teki hallitus, lykkäsi hoitajien koulutuksen ja palkkaamisen seuraavan hallitukselle.
Mitä muuta tämä hallitus teki, leikkasi 50% omaishoidosta, mistä nämä säästöt omaishoidossa revitään?
Irtisanotaanko jo tehdyt omaishoidon sopimukset, eikä uusia tehdä.
Toivotan ap'lle monta vuotta vuodepotilaana "hoivakodissa" elämän ehtoopuolella 😀
Ärsyttävää kun omaiset menevät pätemään hoitajille mitä pitäisi tehdä kaikki tehdään mikä ehditään ei hoitajilla ole resursseja paapoa yhtä potilasta kokoajan