Aiotteko viettää jotenkin pyhäinpäivää 31.10?
Kommentit (10)
Ei se mikään Halloween ole, ihan eri juttu. On tapana polttaa kynttilöitä läheisten muistolle. Ehkä käyn illalla hautausmaalla katsomassa kynttilämerta. Mitkään kurpitsat ja hirviöt ei liity pyhäinpäivään.
Varmastikin poltan kokkoa ainakin.
Käyn viemässä haudoille kynttilät ja itkemässä vähän samalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei se mikään Halloween ole, ihan eri juttu. On tapana polttaa kynttilöitä läheisten muistolle. Ehkä käyn illalla hautausmaalla katsomassa kynttilämerta. Mitkään kurpitsat ja hirviöt ei liity pyhäinpäivään.
Okei, mutta samana päivänä vietetään kuitenkin.
kyllä jokaisen pitäisi tietää että nuo ovat kaksi eri asiaa. ne maat joissa hallooweenia viettetään, niin vietetään pyhäpäivän aattona. jokainen voi tarkistaa tuon wikipediasta.
Olen tuolloin töissä ja seuraavana päivänä myös. Rahallisesti hyvä viikonloppu kun la+su tuplapalkka.
Vierailija kirjoitti:
kyllä jokaisen pitäisi tietää että nuo ovat kaksi eri asiaa. ne maat joissa hallooweenia viettetään, niin vietetään pyhäpäivän aattona. jokainen voi tarkistaa tuon wikipediasta.
Suomessa vietetään tona lauantaina.
Vierailija kirjoitti:
Olen tuolloin töissä ja seuraavana päivänä myös. Rahallisesti hyvä viikonloppu kun la+su tuplapalkka.
Kuten myös ja tarpeeseen tulee joka ainut killinki.
Viimeksi olin katsomassa haudoilla palavia kynttilöitä toisella paikkakunnalla. Ehkä ajelen taas jollekin itselleni uudelle paikkakunnalle. Menen jo ajoissa, että ehdin katsella myös päivänvalossa.
Älä