Te hoitajat, jotka ihan rehellisesti inhoatte työtänne, avautukaa tänne!
Itse inhoan työtäni. En ole luonteeltani pätkääkään empaattinen, joten työ on pelkkää kylmää suorittamista. Hoidan kyllä hommani ammatin edellyttämällä tavalla, mutta en tunne mitään työtä tehdessäni. Olen pelkkä tunteeton robotti. Työkavereistani en pidä, olemme liian erilaisia.
Kommentit (11)
Miksette irtisanoudu ja/tai hae miellyttävämpää duunia. Niinhän se tehdään muuallakin kun alkaa kyrsimään.
Kannattaa vaihtaa alaa, jos inhoaa työtään. Se välittyy kyllä potilaille.
Viihdytän itseäni puhumalla pahaa työkavereista ja hiillostamalla harjoittelijoita.
Olen jo 57vuotias. Jäin töistä pois keväällä, kun koronaepidemia iski. Kuulun riskiryhmään, joudun hoitamaan iäkästä omaistani. En haluaisi enää palata alalle, en koe olevani sopiva alalle enää. Tämä koronaeristäytyminen on tehnyt psyykkeelleni haittaa. Kykenen juuri ja juuri hoitamaan omaistani, mutta en muita.
En itse duunia mutta alalla on tosi paljon älykääpiöitä joita ei kiinnostaa jauhaa muusta kuin potilaista ja on muutenkin jotenkin sivistymättömiä. Onneksi ystäväpiirissä on muitakin kuin hoitoalan työntekijöitä!
Mikset vaihda alaa? Ei kukaan pakota olemaan hoitoalalla. Ihmettelen aina jos on työssä josta ei yhtään tykkää ja johon ei sovi, niin miksi väkisin olla sillä alalla? Voit todellakin vaihtaa alaa ja etsiä uuden työn toiselta alalta, aina löytyy vaihtoehtoja jos on avoin niille.
Ne omaiset, hirveä kitinä koko ajan (yleensä vielä jostain mikä ei liity hoitoon mutta jolle hoitajan pitäisi voida jtkin omaisen mielestä). Sitten kun itse pitäisi edes vähän hoitaa omaistaan niin ollaan niin järkyttyneitä, ei prkl edes silmätippaa voida laittaa kotona, avuttomia monet. Monet on niin tottuneita että yhteiskunta hoitaa ihan kaiken. Osataan vaatia etuja mutta velvollisuuksia ei ole.
Oletko lähihoitaja? Hakeudu johonkin työhön jossa ei ole omaisia. Eli palvelutalot, vuodeosastot yms. Kannattaa sulkea heti alkuunsa pois. Esim. Näytteenotto voisi sopia sinulle? Lyhyet asiakaskontaktit, ei omaisia, ei kenenkään hoitamista, henkisesti ja fyysisesti kevyttä. Sinne otetaan ihan lähihoitajia ja sairaanhoitajiakin, hae ihmeessä jos kiinnostaa. Toki empatiaa täytyy löytyä sillä tavalla, että varmasti asiakkaissa voi tulla vastaan myös piikkikammoisia ja heidät täytyy tietenkin osata kohdata oikein.
Jos oot lähäri niin vaikka vaihdat suuntausta esim. hammashoitoon tai labraan. On terveydenhuoltoalalla paljon sellaisiakin töitä jotka eivät ole niin hoidollisia.
Hoitajien kanssa töitä tekevänä huomaan aina miten porukkaan tarttuu se kiirementaliteetti ja se kaikesta itseensä ottaminen. Tekisi hyvää monelle työyhteisölle jos sopisivat että kukaan ei pura kiirettään tai tunteiluaan työkaveriin.