Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kannustaa mua hienosti painonpudotuksessa mutta ei ymmärrä että se MAKSAA

Vierailija
03.01.2014 |

Nimittäin kasvikset ja vihannekset maksaa ihan älyttömästi, varsinkin näin talviaikaan. Kaalia ja ja porkkanaa saa ihan reiluun hintaan mutta en voi koko talvea syödä kaalimuhennosta tai porkkana-kaaliraastetta. Huokailee kun käydään läpi kuitteja ruokakaupoista, oliko PAKKO ostaa tuota raejuustoakin viime kuussa noin monta rasiaa tai pakastesei on noin ja noin kallista. Ärsyttää :( Minusta olisi hienoa jos voisin syödä pakasteranskalaisia pitkin viikkoa halvalla mutta se ei ole mahdollista jos haluan tarkkailla painoani.

Mies sanoo suoraan että hänen mielestään tuhlaan liikaa rahaa ruokaan. Miten päästäisi yhteisymmärrykseen? VInkkejäkin saa laittaa terveelliseen (vhh) ja halpaan ruokaan? Teen itse leipiä (ilman vehnäjauhoja) ja niihin uppoaa rahaa kun on munaa ja juustoa käytettävä). Aamupalaksi syön puuroa (sentään, mutta sekin on liian kallista kun ostan lisäksi puuroon laitettavia vehnäleseitä ja puurohiutaleetkin ovat elovena vehnälese +++ über-terveellisiä hiutaleita)

Paino on nyt pudonnut toissa marraskuusta 39kg ja vielä pitäis 5 kg saada pois. 

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mä laihdutin 38 kiloa niin, että söin tasan samaa ruokaa kuin ennenkin mutta huomattavasti vähemmän. Kauppalasku siis kutistui samaa tahtia kuin mä itsekin. Mun mielestä laihduttaminen ei maksa yhtään mitään vaan päinvastoin säästää.

Vierailija
2/24 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän raejuusto, munat ja pakastesei ole edes kalliita!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän raejuusto, munat ja pakastesei ole edes kalliita!

Vierailija
4/24 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä te normaalisti syötte jos edulliset peruselintarvikkeet ovat liian kalliita? Pelkkiä pakasteranskalaisia? Meidän ruokavalio koostuu kausivihanneksista, palkokasveista, maitotuotteista, marjoista ja edullisimmista lihoista (saadaan lisäksi hirvenlihaa mun isältä) ja halvalla päästään.

Vierailija
5/24 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa... muistui taas mieleen miksi olen mieluummin yksin kuin suhteessa, jossa toinen syynää ja valittaa kaikesta rahanmenosta.

Vierailija
6/24 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se mies sitten syö, jos nuo ovat kalliita ruokia?

Meillä syödään pääasiassa luomukasvisruokaa, siihen sitä vasta rahaa saakin uppoamaan. Toisaalta hyvä ruoka = parempi terveys, joten ei tulisi mieleenkään vetää jotain rainbow-ranskiksia...

Vierailija
7/24 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvissosekeittoja, kaalipataa, linssikeittoa jne. Kannattaa miettiä mitä niistä kasviksista valmistaa, jotta tulee riittoisaa ja täyttävää, oikeaa ruokaa. Kyllähän tomaatit on talvella kalliita, ei niitä kannata ostaa.

Meillä syödään juurikin peruselintarvikkeita (kauden kasvikset, kananmunat, kala, maitotuotteet, palkokasvit, puurot, vain harvoin lihaa) ja ollaan hoikkia ja terveitä, eikä ruokalasku ole iso.

Vierailija
8/24 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö sun miehen hankkia vähän parempi duuni, jos sen mielestä raejuusto on kallista. Hienosti laihdutettu, jatka samaan malliin!

Vierailija
9/24 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä ole kallista. Käypäs vaikka lidlissä ostamassa rahkat ja raejuustot. Kasviksetkin siellä on edullisia. Lohta voi ostaa halvalla ja leikata oikean kokoiseksi paloiksi ja ei muutakun pakkaseen niin säilyy. Keitot on halpoja ja terveellisiä. Salaatit on terveellisiä. Eikä niin kalliitakaan. Jos vain laihdutat niin riittää vähempikin annoskoko.

Vierailija
10/24 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä syödään juurikin

Vierailija
11/24 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut, että kevyt ruoka olisi erityisen kallista. Nutrilett 4 kpl patukkapakkauksia saa alesta hintaan 5 e - siis 1.25 e/ateria. Karkeista luopumalla säästää myös paljon :)

Vierailija
12/24 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, itsekin just ajattelin että miten ihmeessä pärjäsitte ennen jos yhtäkkiä kasvikset ja rajuustot on liian kalliita...? Sanoppa miehelle että säästätte sitten jostain muusta. Ja painon pysyvä pudotus on sijoitus terveempään, pidempään ja laadukkaampaan elämään. Säästätte terveellisellä ravinnolla tulevaisuuden lääke ja sairaalakuluissa!

Kyllä itsekin välillä kauhistelen vaikkapa Citymarketin laihojen salaattiruukkujen hintoja. Onneksi Lidlistä saa kasviksia hieman edullisemmin.

Vierailija
13/24 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen huomannut että loppusummaa kuitissa kasvattaa eniten siideri, kalja, karkit, jätskit ja laadukas punainen liha. Kaikki muu on melko edullista.

Vierailija
14/24 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai teidän ruokalasku on väkisinkin pudonnut kahden vuoden takaisesta, jos sinä olet laihtunut lähes 40 kg? Varmasti syöt nykyään selvästi vähemmän, joskin laadukkaampaa. Koeta saada mies vertaamaan ruokakulujanne vähän pidemmällä aikavälillä. Ihan turhaa syynätä jotain yksittäisiä kauppakäyntejä. Hoikempana myös pitää syödä laadukkaampaa ruokaa kuin lihavana, jotta saa vähemmästä ruuasta kaikki tarvittavat ravintoaineet. 

Vierailija
15/24 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehellä ajatus, että ruokakuluista pitäisi selviytyä lähes ilmaiseksi? Minusta se on hölmö lähtökohta, koska ruoka on ihmisen hyvinvoinnin peruspilari. Kannattaa tinkiä jostain turhemmasta, kuten viihteestä.

Vierailija
16/24 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painonpudotuksen kyllä pitäisi pienentää ruokalaskua. Ihan sama millä pudottaa jos syö vähemmän. Et tarvitse raejuustoa tai muutakaan ihmeellistä. Ruokavaliossa jos käyttää perusjuureksia ja kasviksia niin ei hirveän kalliiksi tule.

Vierailija
17/24 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 13:19"]

Paino on nyt pudonnut toissa marraskuusta 39kg ja vielä pitäis 5 kg saada pois. 

[/quote]

Anna palttua äijäsi hörinöille. 39kg !!!! Upeeta,mahtavaa! Sä niin oot upeessa kunnossa tulevana kesänä. Tsemppiä loppurutistukseen.

Vierailija
18/24 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun laihdutus/terveellinen ruoka itseasiassa vähensi ruokalaskua aikanaan. Joten sanoisin että terveellinen elämäntapa on monta satasta edullisempi per kuukausi.

Viimeiseen viiteen vuoteen ei ole ostettu (meillä on neljä lasta, 2 teini-ikäistä)

limsaa

olutta

siideriä

sipsejä

naksuja

karkkeja

pakasteallasruokaa

(ei siis myöskään jääteloä;)

keksejä

kakkuja

sokeria

pastaa

kanaa 

possua (vain ilmakuivattuna)

makkaraa

nakkeja

tortillajuttuja syödään kerran kuussa

Syömme täysin gluteenitonta ruokaa ja joskus harvoin tehdään itse pizzaa gluteenittomasti. Emme osta niitä kalliita erikoisjauhoja vaan sekoitetaan jauhot itse eri gluteenittomista lajeista. Halpaa ja helppoa. Viili meillä on koko ajan pöhisemässä keittiön nurkassa pukkaa uutta...

Se on niin että kun alkaa elämään ihan oikeasti terveellisesti niin ruokaa tulee mätettyä vähemmän suuhun. Ei tule juotua alkoholia kuin joskus ja jouluna. Rahaa säästyy kun olo on hyvä. Rahaa ei mene kuntosaliin eikä muihinkaan harrasteisiin kun ulkoillaan reilusti ja joka paikkaan mennään kävellen tai pyörällä. Teinien harrasteet on aika kalliit mutta ovat jo jonkun aikaa pyörittäneet harrastuksiaan mentaliteetilla osta ja myy. Tottakai jokunen ropo menee vanhemmiltakin mutta aika vähän.

Vierailija
19/24 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette syö kanaa tai possua ollenkaan 19, oletteko te kasvissyöjiä? Kana on hyvä raaka-aine, broileriin verrattuna hyvänmakuinen, sianlihakin on hyvinvalmistettuna erittäin hyvää.Kamalan rajoittavaa, että ei saa käyttää tiettyjä raaka-aineita ollenkaan. Terveellisesti syöminen onnistuu ihan hyvin normaaleilla raaka-aineilla, jos viitsii yhtään miettiä kuinka paljon mitäkin syö. Tai jos edes syö nälkäänsä eikä vain tavan vuoksi.

Vierailija
20/24 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 14:14"]

Ette syö kanaa tai possua ollenkaan 19, oletteko te kasvissyöjiä? Kana on hyvä raaka-aine, broileriin verrattuna hyvänmakuinen, sianlihakin on hyvinvalmistettuna erittäin hyvää.Kamalan rajoittavaa, että ei saa käyttää tiettyjä raaka-aineita ollenkaan. Terveellisesti syöminen onnistuu ihan hyvin normaaleilla raaka-aineilla, jos viitsii yhtään miettiä kuinka paljon mitäkin syö. Tai jos edes syö nälkäänsä eikä vain tavan vuoksi.

[/quote]

Emme ole kasvissyöjiä ja lihapuolelta suosimme punaista lihaa. 

Teen neljän viikon ruokalistan aina etukäteen ja perusta siihen on tämä:

2pv punainen liha, 2pv kasvisruoka, 3pv kalaruoka

Possua ja kanaa ei vaan mahdu listaan eikä niistä tykätä meillä. Possusta tykätään vaan ilmakuivattuna. 

Pinaattia ja erillaisia pähkinöitä meillä kuluu aika paljon:)