Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaarina Davis

Vierailija
03.01.2014 |

Onko täällä joku lukenut Davisin uusimman kirjan Toisinnäkijän päiväkirja? Pidin valtavasti hänen kirjastaan Irti oravanpyörästä, joka oli täynnä painavaa asiaa ja ennen kaikkea omakohtaisia kokemuksia matkasta kohti luomumpaa elämää. Pidin juuri siitä innosta ja palosta ja mukavasta inhimillisyydestä, kun hän puntaroi omia tyhmäilyjäänkin. Petyin aika tavalla tähän uusimpaan kirjaan. Siinä on paljon hyvääkin, mutta minulle tuli kurja olo siitä, miten hän pitkin kirjaa teilasi naapureitaan ja muita, jotka ajattelivat eri tavoin kuin hän. Monesti nämä ihmiset vaikuttivat ihan peruskilteiltä, ehkä ajattelemattomilta luontoasioiden suhteen, mutta sitähän Davis itsekin oli ennen. Olisiko kirjoittaja itse niinä aikoina halunnut, että hänen sanomisilleen olisi salaa naureskeltu ja pidetty tyhmänä, saati sitten julkaistu kirjana niin, että henkilöt ovat kaiketi aika hyvin tunnistettavissa. En tiedä, tuli jotenkin paha olo.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ymmärsin hyvin Davisin ärtymystä siitä, että hänen oman kotinsa pihaan tullaan naureskelemaan tai mollaamaan hänen elämäntapaansa. Kuinka moni muukaan sitä sietäisi? Ja jotenkin kirja on edellisen jälkeen palautus maan pinnalle; elämä ei ole helppoa vaan vastoinkäymisiä tapahtuu eikä ympäröiviin tapahtumiin (metsänhakkuisiin ja naapureiden asenteisiin) aina voi vaikuttaa. Kirjan läpitunkeva tunne oli suru ja ehkä jonkinlainen pettymys nyky-yhteiskuntaan ja maaseudun ihmisiin, jotka asuvat lähimpänä luontoa, mutta eivät tunnu näkevän ympärillään olevaa hyvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi