Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä keräilet tai mitä sinulle kertynyt keräiltäväksi? :)

Vierailija
03.01.2014 |

Mitä keräilet?

Itse aloin keräilemään Iittalan Kivi-tuikkuja koska kaikki ostelivat niitä yhteen aikaan lahjaksi minulle (varmaan koska eivät muuta keksineet), mutta vasta muutaman kappaleen jälkeen aloin pitämään niistä ja niiden ajattomasta muotoilusta ja omistan nyt 16 kappaletta :D

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoja.

Vierailija
2/25 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postimerkkejä. Tämä on ihan outoa sillä en koskaan "ihaile" niitä tai järjestele ym. Tapa alkoi kun ensimmäinen poikani syntyi ja aloin repimään kirjeistä postimerkit leimoineen irti. Minun nuoruudessani postimerkkeily oli yleistä ja jotenkin kuvittelin että EHKÄ omat lapseni jossakin vaiheessa innostuvat siitä. Nyt vanhin on 15v ja en ole edes kertonut heille että "olen muuten tässä 15 vuotta keräillyt teille postimerkkejä..." Hih.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiloja. Alkoi kertymään tuossa 5 vuotta sitten ja nyt on onnistuneesti kerätty jo 20 kiloa. Matka jatkuu ylöspäin!

Vierailija
4/25 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse keräilen punaisia aaltomaljakoita ja punaisia mariskoolieja.

Toisaalta keräilen myös erilaisia jouluastioita.

Aaltomaljakoiden ja mariskoolien keräys alkoi siitä, että ihastuin siihen punaiseen väriin. En tosin muutoin punaisesta välitä värinä. Jouluiset astiat taas niin mä olen niin henkeen ja vereen jouluihminen,

Vierailija
5/25 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laukkuja, noin 15 vuoden ajan. Niitä on noin 50+.

Pyrin ostamaan eri merkkisiä, eri kokoisia, eri värisiä, eri ominaisuuksilla (vetskari, läppä, olkahihna, käsikahvat, rannelenksu...). Saan niitä myös mieheltäni sekä vanhemmiltani ja siskoltani lahjaksi, ostavat joskus yhdessä vähän kalliimpia versioita.

Vierailija
6/25 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa.   ;)

Vierailija
7/25 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovenkahvoja.

Vierailija
8/25 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan silkkihuiveja, keräilen niitä kuviollisina, Hermés on ehdoton suosikkini, vaikka ostelen heiltä harvemmin. Mikään ei ole ihanampaa kuin ylellisen silkin kosketus iholla ja se huivien kaunis eloisa pinta, jokaisella oma tarinansa kuvineen. Käytän huiveja tosin vain 1-2 krt/kk, koska eivät aina oikein istu minun normaaliin toimistotyyliini.

Saman kokoisista voisi joskus tehdä sohvatyynyjä ompelemalla ne kiinni vastakkain ja täyttämällä, tai tehdä niistä tauluja seinille :)

Vierailija
9/25 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 12:21"]

Itse keräilen punaisia aaltomaljakoita ja punaisia mariskoolieja.[/quote]

Niissä Iittalan lasituotteissa on harvinaisen hyvän sävyinen juuri tuo punainen väri :-) Pidän itsekin.

Vierailija
10/25 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajuvesiä :) Pienenä minua kiehtoi kauniit parfyymipullot, minulla on niitä jo +200. Löytyy vanhoja hajuvesipulloja esimerkiksi YSL ja Diorilta, joita ei enää valmisteta.

Vierailija
11/25 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoma- ja aikakausilehtiä, valitettavasti. Niitä on sairaan paljon kaikkialla huojuvina pinoina ja isoissa pahvilaatikoissa. Nykyisin en onneksi enää dyykkaa niitä lehtiroskiksesta.

En myöskään ole heittänyt vanhoja vaatteita roskiin varmaan kahteenkymmeneen vuoteen. Kuvittelen, että ompelen niistä jotain kivaa.

Argh!

Vierailija
12/25 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en keräile oikeastaan mitään. Muumimukeja löytyy luvattoman paljon, mutta niitäkin ostan vain, jos tykkään niiden ulkonäöstä, en sen takia, että uusi muki tuli myyntiin. Niin ja ne ovat käytössä, ei vitriinissä.

Vierailija
13/25 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 12:40"]

Rakastan silkkihuiveja, keräilen niitä kuviollisina, Hermés on ehdoton suosikkini, vaikka ostelen heiltä harvemmin. Mikään ei ole ihanampaa kuin ylellisen silkin kosketus iholla ja se huivien kaunis eloisa pinta, jokaisella oma tarinansa kuvineen. Käytän huiveja tosin vain 1-2 krt/kk, koska eivät aina oikein istu minun normaaliin toimistotyyliini.

Saman kokoisista voisi joskus tehdä sohvatyynyjä ompelemalla ne kiinni vastakkain ja täyttämällä, tai tehdä niistä tauluja seinille :)

[/quote]

Hei tässä toinen huivikeräilijä! Uusia Hermes-huiveja ei ole varaa keräillä, pari vintagehermestä sentään omistan. Kaikki huivini ovat vintagea, muutama erityisen ihana löytö joukossa, kuten 70-luvun Pariisi-aiheinen matkamuistohuivi ja japanilainen kukkakuviollinen paksua silkkiä.

Vierailija
14/25 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan silkkihuiveja

[/quote]

Entäs hellepaidat? Olen nähnyt kivan näköisiä t-paitoja tehdyn niin, että suorakaiteen tai neliön muotoiset huivit vaan ommeltu vastakkain. Keskelle ylös jätetty aukko päälle ja sivuille käden aukot.

Vierailija
15/25 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kaikki muumimukikeräilijät on? Minusta niitä on ollut tämä palsta täynnä?

Vierailija
16/25 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan käyttötavaroita olen keräillyt: teemaa ja lasisarjaa. kirjoja on myöskin paljon.

Vierailija
17/25 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitteja.

Vierailija
18/25 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 12:51"]

Rakastan silkkihuiveja

[/quote]

Entäs hellepaidat? Olen nähnyt kivan näköisiä t-paitoja tehdyn niin, että suorakaiteen tai neliön muotoiset huivit vaan ommeltu vastakkain. Keskelle ylös jätetty aukko päälle ja sivuille käden aukot.

[/quote]

Vertaatko viiden sadan euron Hermeshuiveja ja jotain rantakohteiden kahden euron hellepaitoja keskenään? :D Siis tosissasi?

Vierailija
19/25 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräilin saippuoita jokin aikaa sitten...eri muotoisia ja eri tuoksuja..yksittäispaketeissa ja monipaketeissa..sitten niitä rupes olla liikaa ja lopetin..nyt en oikeastaan keräile mitään..tavarapaljous alkanut jotenkin ahdistamaan..

Vierailija
20/25 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumimukeja tuli joskus osteltua, joten kaipa tavallaan keräilin niitä.

Kirpputoreilta olen haalinut mm.

- neuvostoliittolaista/venäläistä posliinia

- ortodoksi-ikoneita

- maatuskanukkeja

Keräilyni on tähän saakka ollut kyllä erittäin pienimuotoista :) Jos saan joskus isomman asunnon ja sinne hienon vitriinin, voisin harrastaa keräilyä enemmänkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän