Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KOLMEN alle 4-vuotiaan äidit! Kuinka jaksatte ja pärjäätte?

Vierailija
22.07.2006 |

Hoidatteko lapsenne kotona?

Osallistuuko miehenne paljon lasten hoitoon? jne.

Meille syntyi nyt kolmas lapsi ja muut 2 ovat alle 4-vuotiaita. Tuntuu että hukun vaippa ja pyykkivuorten alle. Vaikka koko ajan teen, ei aika riitä siltikään mihinkään.

kiva jos joku jaksaa vastailla.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ap

Vierailija
2/24 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aiemmin toiveissa oli saada 3 lasta parin vuoden ikäeroilla. No, kahteen taitaa jäädä, kun munkin elämä tuntuu olevan yhtä kotityörumbaa. Mun rahkeet ei vaan riitä enempään. Mutta onnea sinulle! 2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ap

Vierailija:

ja aiemmin toiveissa oli saada 3 lasta parin vuoden ikäeroilla. No, kahteen taitaa jäädä, kun munkin elämä tuntuu olevan yhtä kotityörumbaa. Mun rahkeet ei vaan riitä enempään. Mutta onnea sinulle! 2

Vierailija
4/24 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossain välissä kyllä kerkeää tyhjentää sen, vaikka useammassa osassa..kaikki aamupalalle ennen yhdeksää, jäljet siivotaan kun ehditään, ja ulos (puolen tunnin pukemisen jälkeen talvella) puistoon tai kerhoon tms. ruoka siinä välissä, lapset ovat yleensä rauhallisempia ulkoilun jälkeen, ja viimeistään sillon tiskit, pyykit koneeseen..sitten vain leikitään, ja mies tulee kotiin neljältä niin on aikaa (jos mies ei nuku) imuroida tms. aika rankkaahan se on. kauppareissun voi mies hoitaa työstä tullessaan, isommat ostokset viikonloppuna, ja viikkosiivous tehdään lauantaina yhdessä. Omaa aikaa sinulle ei todennäköisesti jää, kuin iltaisin kun lapset nukkuvat, jos jaksat itse valvoa..

Vierailija
5/24 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ap

Joka jo nyt miettii miten saan 2 isompaa päiväunille, kun vauvan valvomis&huutojakso ajoittuu just yleensä isompien lasten päikkäreiden aikaan:(

Vierailija
6/24 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupäivällä tein ruuan jota syötiin myös päivälliseksi. Norm. pyykit ja tiskit oon tietty myös hoitanut ja pikaisesti imuroinut. Pari kertaa käyty ulkona. Mies tänään reissussa, eli nelistään ollaan.

Nuorin on kyllä jo 10kk, eli sen puoleen on jo helpottanut. Muutamat ekat kuukaudet meni kyllä päivät tosi nopeasti ja tuntui, ettei mitään ehtinyt tehdä kuin hoitaa lapsia. Nyt tuo nuorinkin touhuaa välillä omiaan ja isommat viihdyttävät. Mutta äkkiä nuo vaikeammat ajat unohtaa, kun tässä jo neljättä lasta salaa haaveilen ;) Vanhin lapsi oli kolmosen syntyessä 3v4kk.

Vierailija
7/24 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut aikansa kutakin.

Vierailija
8/24 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös kolmas oli iloinen yllätys! =)

Sen annan itse vinkkinä, älä ota suoriutumis paineita siis sillä tavalla että nyt meidän pitäisi mennä kerhoon, nyt pitäisi tehdä sitä ja tätä... Teet sillein niin kuin susta tuntuu hyvältä, etkä mieti mitähän muut mahtaa ajatella!!!

Meillä ulos mentiin silloin kun jaksettiin!! Ei aina edes joka päivä, sateilla ei ollenkaan tai kovilla pakkasilla!! Enkä ole sen huonompi äiti kuin muutkaan!!!

Sinä et ole lapsille mikään viihdytys automaatti! Meillä lapset oppivat aika nopeasti keskenään keksimään tekemisiä ja leikkimään muutenkin itsenäisesti!! EI tarvinnut keksiä tekemisiä koko ajan kun ei niitä siihen pienestä jo opeta!

Mies ei meillä kauheasti joutanut kotihommia tekemään kun teki vuorotyötä. Äkkiä siihen oppii!! Luota vain itseesi!!

Lilian78

Vierailija
9/24 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen on osallistuttava lastenhoitoon ja kotitöiden tekemiseen, silloin siitä selviää kunnialla. Ainakin melkein =)

Eli jos mies on mukana ei suuria ongelmia tule. Pyykinpesua ja ruoanvalmistusta on enemmän kuin tarpeeksi, mutta me sovittiin, että mies tekee ruoan vähintään 2 kertaa viikossa ja kun minä pesen pyykkejä, mies pitää lapset poissa jaloista jne.

Vierailija
10/24 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla lapsoset 3v 1v9kk ja 6kk onhan se välillä aika raskasta tuntuu et koko ajan saa olla vaihtamas vaippaa tekemäs ruokaa ja pesemäs pyykkiä ja kun ulos lähdetään on sukat ja kengät hukas kun saa yhden puettuu niin toinen jo riisuu vaatteita pois mutta luojan kiitos lapset nukkuu yöt tosi hyvin mies auttaa kyllä minkä töiltään ehtii kodissa vallitsee ihana sekamelska ja hiljaista on vain öisin mutta päivääkään en vaihtais pois.

Vierailija
11/24 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 4-, 2- vuotiaat ja neljä viikkoinen vauva. Päivät menevät nopeasti ja pyykkiä on koko ajan. Mies töissä ja minä kotona. Vauva on helppo. Keskimmäinen vilkas, ensimmäinen helppo. Ei minulla ole valittamista tilanteestani, hyvintämä näyttää vielä toistaiseksi menevän. Eikä muuten ole kukaan apuna, yksin hoidan tätä arkea sillä aikaa kkun mies on töissä ja rakentaa kotia samalla=) Paljon pahempaan nimittäin olin varautunut!!!

Mies jaminä olemme iloisia kun olemme saaneet lapset näin lyhyillä väleillä (alussa oli ongelmia raskautua) =) Ihanaa olla kolmen äiti vaikka välillä tekee tiukkaa jos on väsynyt=)

Vierailija
12/24 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi ikinä luullut, että ihmisellä voi olla näin paljon tekemistä kuin mitä mulla ja miehelläni on kun meillä on nyt kolme pientä lasta. MIes siis töissä, ei kesälomaakaan. Mies todellakin yrittää tehdä sen minkä kerkeää. JOskus antaa mun nukkua viikonloppuaamuisin että jaksaisin. Tietää, että olen kärttyinen jos saan liaan vähän unta. Mies myös yrittää aina olla mahdollismman paljon iltaisin kotona, minä nukutan vauvan ja hän kaksi vanhempaa.

Mitään ylimääräisiä menoja meillä ei todellakaan tällä hetkellä ole. Ei ole mitään harrastuksia tms. Emme vain pysty!! Mä en ainakaan kestä hetkeäkään ylimääräistä ja sen mies tietää.

Mun pelastus on kylläkin se että kaksi vanhempaa ovat jatkaneet pph:lla, mutta vain 2 päivää viikossa à 6 h. Niinä päivinä ehdin saada vähän enemmän aikaiseksi. Muina päivinä sitten aikani meneekin lasten hoitamiseen, viihdyttämiseen, ruoan laittoon, vaatteiden pesuun, pyllyjen pesuun, pissahousujen vaihtoon, riitelyiden selvittelyyn jne.

No kuulostaa rankalta, mutta sitä tämä välillä onkin. Kun ei ole paljolti muita hoitajiakaan niin yksin on paljon mun jaksettava. Olen todella onnellinen että tuo subjektiivinen päivähoitojärjestelmä on olemassa!

Vierailija
13/24 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoimmalle on kyllä osa-aikainen päiväkotipaikka hankittuna muutamaksi aamupäiväksi. Meillä mies joutuu jälleen tekemään pitkiä päiviä töissä, sekä reissaamaan ja todennäköisesti mulla tulee olemaan omaa aikaa olemattoman vähän. Pitänee siis yrittää turvautua mahdollisimman yksinkertaisiin ruokiin ja hyväksyä jonkinmoinen sotku. Vaikka kiirettä tulisi pitämään, niin silti kovasti odotan vauvan syntymää.

Vierailija
14/24 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
15/24 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan se arjen pyöritys täyttä työtä! :) Nautin kuitenkin kolmannen vauva-ajasta suunnattomasti! Kahdesta vanhemmasta oli paljon seuraa toisilleen. Olin kotona siihen asti, että nuorin täytti kaksi ja lähdin iltatöihin. Nyt tuo kolmonenkin on jo pian 3-vuotias ja meille tulee neljäs ihan näinä viikkoina. :) Kaikesta kyllä selviää!

Vierailija
16/24 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 5 lasta. Meillä lapset 3kk,1v.11kk,3v.8kk,5v ja 7v.Yhtä pyykkirumpaa kesä. Kaikki kotityöt jäänyt armotta vähemmälle kun lapset naukuu pihalle eikä niitä voi keskenään jättää edes hetkeksikään kun on heti karkailemassa. Raskasta aikaa näin kesäsin kun kaikki on kotosalla. Kohtahan nuo koulut ja eskarit alkaa niin saa kaksi lasta sinne.

Vierailija
17/24 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.5v ikäeroilla meillä mennään. Vauva 1kk ikäinen, huutaa melkein hereillä olo aikansa, vanhin pahassa uhmassa ja höykyttää keskimmäistä koko ajan. Yhtä parkua ja melua. 3:s lapsi räjäytti tämän tilanteen kyllä pahemman kerran. En tiedä miten jaksan ja suoriudun. Toivottavasti jotenkin.

Vierailija
18/24 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kun kuopus on 1v niin on alkanut helpottaa hurjasti =) Toki pyykkiä ja imuroitavaa riittää mutta omaa aikaa on enemmän kun vauvakin jo " leikkii" sisaruksien kanssa.

Vierailija
19/24 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme pientä alle 4v ja yksi koululainen. Nyt olen raskaana vaikka olemme käyttäneet ehkäisyä. Olen aina vastustanut raskauden keskeytystä mutta nyt tuntuu että voimat ei riitä. Ensi viikolla aika sairaalaan, haluan saada sen tehtyä mahdollisimman raskauden alussa. En olisi voinut koskaan ajatella että minulle sattuisi näin. Olen miehen kanssa keskustellut ja emme kumpikaan tällä hetkellä jakseta uuden raskauden ja vauvan kanssa, pitää otta ne jo olemmassa olevat lapsetkin huomioon kuinka uusi raskaus ja vauva vaikuttaa niihin. Olen tosi pahoillani että meni näin. Purkausta asian vierestä......

Vierailija
20/24 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti päätyisin itsekin samaan jos nyt tulisin raskaaksi. Meilläkin kolme alle 4v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä