Mitä lisäravinteita/vitamiineja syöt? Minkä takia?
Kommentit (21)
D-vitamiinia ja rautatablettia. On vajausta ainakin jälkimmäisestä ja deestäkin jos en sitä talvikuukausina syö
D-vitamiinia, koska en ulkoile juurikaan ja talvikin on tulossa
Magnesiumia, tätä säännöllisen epäsäännöllisesti. Muistan ottaa jos tulee jalkoihin suonenvetoja
Rauta ja d-vitamiini. Joskus b12.
Rautaa käski lääkäri syödä, d:tä koska suomi, b12 koska olen kasvissyöjä, niin varuiksi, jos maito/munyt on jäänyt vähemmälle edellisenä päivänä.
Magnesium on myös kaapissa, otan sitä jos pohkeet on kipeät ja krapulapäivinä, tuntuu auttavan, voi olla myös blacebo.
D-vitamiinia 20-30 μg/päivä, hyödyt kiistattomia.
Glukosamiinia, yhdistetty c-vitamiinin kanssa 1 tabletti/päivä nivelrikkoon. Tuote todella auttaa.
N45
Pillereitä E-epa/DHA, Magnesium, Rauta + C, BCAA, CLA, L-glutamiini, kromi, bioperine + kurkuma.
Smoothieen menee spirulina, ohranoras, EGCG, vehnänoras, kelp, nokkonen, maca, hamppurouhe/ hampunsiemen ja MCT-öljy.
Nyt unohtui kyllä muutama.
Monivitamiinikapseli kerran päivässä. Varmuuden vuoksi, eli ehkä turha. Saan siitä jonkinlaista mielenrauhaa, koska joka päivä ei tule tarkkailluksi, että saan ravinnosta varmasti kaiken tarpeellisen.
Monivitamiini
Möller omega
D-vitamiini 50ug
Magnesium-kalsium
Karnosiini
Magnesium migreeniin
B-vitamiinit uupumukseen
C ja D nyt flunssakaudella
Rautakuuri pari kertaa vuodessa
Omega 3- koska en juurikaan syö kalaa
Magnesium- Suonenvetoihin
D-vitamiini 100 ug/pvä. Huomasin selkeän eron virkeydessä, kun aloin syödä tarpeeksi isoa annosta.
Rauta 50 mg/pvä. Todettu raudanpuutos. Arvot parantuneet hiljalleen.
Sinkkiä syön talvisin, kun rupeaa sormenpäihin ja suupieliin tulemaan pieniä haavoja, jotka paranevat hitaasti. En tiedä mikä ero sinkinsaannissa ruuan kautta on kesällä ja talvella, mutta ainakin sinkki auttaa tähän.
Muistakaa syödä luonnollisessa muodossa olevia vitamiineja koska synteettiset ei välttämättä imeydy!
Syön D-vitamiinia päivittäin lääkärin ohjeen mukaisesti ja rautaa sain tiputuksessa muutama viikko sitten.
Vierailija kirjoitti:
Pillereitä E-epa/DHA, Magnesium, Rauta + C, BCAA, CLA, L-glutamiini, kromi, bioperine + kurkuma.
Smoothieen menee spirulina, ohranoras, EGCG, vehnänoras, kelp, nokkonen, maca, hamppurouhe/ hampunsiemen ja MCT-öljy.
Nyt unohtui kyllä muutama.
Mitä tapahtuisi, jos et söisi tuota kaikkea?
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa syödä luonnollisessa muodossa olevia vitamiineja koska synteettiset ei välttämättä imeydy!
Imeskelkää suussa mahdollisimman monet vitamiinit, varsinkin B12, voi olla, että vatsassa ei imeydy niin hyvin. Tämän neuvon minulle antoi farmaseurti.
Usvametsä kirjoitti:
Syön D-vitamiinia päivittäin lääkärin ohjeen mukaisesti ja rautaa sain tiputuksessa muutama viikko sitten.
Millä perustein sait rautaa tiputuksessa? Siihen harvat suostuvat julkisella
Vierailija kirjoitti:
Rauta ja d-vitamiini. Joskus b12.
Rautaa käski lääkäri syödä, d:tä koska suomi, b12 koska olen kasvissyöjä, niin varuiksi, jos maito/munyt on jäänyt vähemmälle edellisenä päivänä.
Magnesium on myös kaapissa, otan sitä jos pohkeet on kipeät ja krapulapäivinä, tuntuu auttavan, voi olla myös blacebo.
Rautatabletissa on näköjään myös c vitamiini mukana.
Rauta 100mg+ C 50mg (ferrodan)
D 100mikrogrammaa (devisol)
Magnesium 375mg (pirkka)
b12 1000ug (pirkka)
D-vitamiini 100 mcg joka päivä, paitsi kesän aurinkoisina päivinä ja jos ulkoilen silloin. Luonnollista rautaa 20 mg päivässä, on nostanut mun ferritiiniä hyvin. C-vitamiinia vastustuskyvyn ylläpitämiseen 1 g päivässä. Tuossa raudassa on myös jotain b-vitamiineja, jotka auttaa imeytymiseen. Magnesiumia päiväsuosituksen mukaan, paransi mun rytmihäiriöt.
Vierailija kirjoitti:
Usvametsä kirjoitti:
Millä perustein sait rautaa tiputuksessa? Siihen harvat suostuvat julkisella
Matalat arvot ja taustalla krooninen sairaus ja epäily muista anemiaa aiheuttavista vaivoista. Lähetteen laittoi erikoislääkäri julkisella puolella.
Vierailija kirjoitti:
D-vitamiini 100 mcg joka päivä, paitsi kesän aurinkoisina päivinä ja jos ulkoilen silloin. Luonnollista rautaa 20 mg päivässä, on nostanut mun ferritiiniä hyvin. C-vitamiinia vastustuskyvyn ylläpitämiseen 1 g päivässä. Tuossa raudassa on myös jotain b-vitamiineja, jotka auttaa imeytymiseen. Magnesiumia päiväsuosituksen mukaan, paransi mun rytmihäiriöt.
Mitä merkkiä tämä rautavalmiste on?
tissit kasvanu 2 kuppikokoa maca ja msm lisäravinteilla. molempia 2krl päivässä