Onko ok mennä terapeutin kanssa lounaalle?
Kommentit (13)
Ei, mutta se on terapeutin vastuulla oleva asia. Jos terapeutti tämmöistä ehdottelee, ilmoita Valviraan tai työnantajalle ym.
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta se on terapeutin vastuulla oleva asia. Jos terapeutti tämmöistä ehdottelee, ilmoita Valviraan tai työnantajalle ym.
Joo riippuu tosiaan myös siitä, mitä nyt tarkoitat terapeutilla.
Miksipä ei olisi. Moni kaipaa juurikin aktivointia, ja noinkin sen voi toteuttaa - samalla keskustellen.
Vierailija kirjoitti:
Miksipä ei olisi. Moni kaipaa juurikin aktivointia, ja noinkin sen voi toteuttaa - samalla keskustellen.
Tämä. Voihan käynnin sopia myös kahvilaan, esimerkiksi sosiaalisen ahdistuneisuuden tapauksissa.
Lähtökohtaisesti ei ole ok.
Kuitenkin joissakin poikkeuksellisissa hoidollisissa tilanteissa, kuten 1. vastaaja kuvaa, on tällainen mahdollista. Tällöin nämä ovat selkeästi potilaan hoitoon liittyviä hetkiä, joissa selkeä tavoite ja kuuluu työaikaan: jos potilaalla esimerkisi julkisella paikalla syömisen pelko, voidaan asiaa joissain vaiheessa työstää menemällä terpiassa julkiselle paikalle yhdessä syömään. Tämä kuitenkin aika harvinaista.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet asiakas, se ei ole ok.
No onhan, jos terapian sen kertainen toteutus ollaan siten sovittu. Tuskin sinne nyt kukaan potilaansa kanssa flirttailemaan lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan, jos terapian sen kertainen toteutus ollaan siten sovittu. Tuskin sinne nyt kukaan potilaansa kanssa flirttailemaan lähtee.
Voi lähteäkin ja varmasti joku lähteekin. Haluaa vikitellä potilaan kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:ta tuskin kukaan ”vikittelee”, sen verran monta erikoisehkoa terapeuttiviestiä on nyt tänne spammannut. Että eiköhän siinä vain harjoiteltaisi kahvilakäytöstä 😳
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vikitellä potilaan kanssa _ketä_? Naapuripöydän setämiehiä?
psm kirjoitti:
Kuitenkin joissakin poikkeuksellisissa hoidollisissa tilanteissa, kuten 1. vastaaja kuvaa, on tällainen mahdollista. Tällöin nämä ovat selkeästi potilaan hoitoon liittyviä hetkiä, joissa selkeä tavoite ja kuuluu työaikaan: jos potilaalla esimerkisi julkisella paikalla syömisen pelko, voidaan asiaa joissain vaiheessa työstää menemällä terpiassa julkiselle paikalle yhdessä syömään. Tämä kuitenkin aika harvinaista.
Juurikin näin. Mulla on syömishäiriö eli ollaan ihan käytännössä harjoiteltu sitä kodin ulkopuolellakin syömistä ja sitä kotoa pois lähtemistä. Mutta mulla on myös ahdistuneisuushäiriö enkä aina pysty lähtemään kotoa pois niin käynti on toteutettu minun luonani.
Vierailija kirjoitti:
psm kirjoitti:
Juurikin näin. Mulla on syömishäiriö eli ollaan ihan käytännössä harjoiteltu sitä kodin ulkopuolellakin syömistä ja sitä kotoa pois lähtemistä. Mutta mulla on myös ahdistuneisuushäiriö enkä aina pysty lähtemään kotoa pois niin käynti on toteutettu minun luonani.
Ainiin ja siis olen se 1. vastaaja.
Millaisen terapeutin? Itse olen käynyt omahoitajan kanssa. Välillä on käynyt mun luona kahvilla. Tarkotus on kyllä lähinnä ollut saada minut ulos neljän seinän sisältä ja kotona käynyt jos en ole mihinkään pystynyt lähtemään. Ollaan siis toteutettu sovitut käynnit noin.