Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onneksi koulut alkavat ensi viikolla.

Vierailija
02.01.2014 |

Lapset hyppii seinille kun on niin tylsää. Esikoinen rähjää ja vuoroin itkee kun ei ole yhtenä päivänä ollut kaveria. Kaksi muuta lasta ovat toistensa kimpussa jatkuvasti ja minulla menee hermot kun en jaksa katsella ja kuunnella tuota tappelua.

Enää pari päivää ja saadaan taas järjestys arkeen.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkoi koulut jo tänään. Mun teki mieli antaa lasten jäädä saikulle, kun olis niin kivaa ollut vain löhöillä ja olla lasten kanssa.

Vierailija
2/19 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mus taas ahdistaa koulun alku. Tietää taas stressiä, itkua ja raivoa. Terv. Oppimisvaikuksista kärsivän lapsen äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja paskat

Koulu on perseestä

Vierailija
4/19 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loma on kivaa, arki on kivaa!

Vierailija
5/19 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työt alkaa ja taas katteleen puolivillejä......

Vierailija
6/19 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täsmälleen samaa mieltä ap:n kanssa. Onneksi mä pääsin töihin jo maanantaina, mies on täällä nyt kolmen koululaisen kanssa ja aika kireänä on tunnelmat. Ihanaa kun arki alkaa! :-D

Vierailija
7/19 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te meinaatte kesälomasta selvitä?

Näitä arjen rakastajia en ymmärrä yhtään. Mutta tuollaista kai se on, kun arki on muurattu täyteen menoja, harrastuksia ja muuta ohjattua. Sitten lapset ei osaa itse luppoaikana keksiä muuta kuin tappelemista ja seinille hyppimistä. Mielikuvitus on tapettu kokonaan jatkuvalla ohjatulla toiminnalla.

Vierailija
8/19 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskat sanon minä, meillä oli lomalla niin mukavaa, että olisi koulu saanut alkaa vasta ensi viikolla.

Vierailija
9/19 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 18:27"]

Mus taas ahdistaa koulun alku. Tietää taas stressiä, itkua ja raivoa. Terv. Oppimisvaikuksista kärsivän lapsen äiti

[/quote] Meilläkin on oppimisvaikeuksia lapsella ja koulu oli ensimmäiset viisi vuotta sellaista puurtamista ja stressiä, että en halua edes muistella sitä aikaa. Nyt syksyllä lapsi aloitti uudessa koulussa ja luokassa, ja et usko miten elämä on helpottanut! Oppilaita luokalla on 11 ja opettaja + avustaja ovat koko sydämellään mukana koulutyössä ja oppilaiden auttamisessa. Viisi vuotta siinä tosiaan meni ja nyt yksi todella iso huoli on poissa. Toivottavasti teille tulee tällainen tilaisuus myös. :) t. 7

Vierailija
10/19 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 18:49"]

Miten te meinaatte kesälomasta selvitä?

Näitä arjen rakastajia en ymmärrä yhtään. Mutta tuollaista kai se on, kun arki on muurattu täyteen menoja, harrastuksia ja muuta ohjattua. Sitten lapset ei osaa itse luppoaikana keksiä muuta kuin tappelemista ja seinille hyppimistä. Mielikuvitus on tapettu kokonaan jatkuvalla ohjatulla toiminnalla.

[/quote] Höpö höpö, et tunne meitä, joten eipä sinun mielipiteelläsi ole juuri virkaa. Tulehan tutustumaan täyteen muurattuun arkeemme ja mielikuvituksettomiin lapsiimme, saatat yllättyä. T. 7

Vierailija
11/19 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joululoma saisi minunkin puolesta jatkua vielä pitkään! Meillä teini ja esimurkku ovat nauttineet, kun ei ole tiukkoja aikatauluja. Ja meilläkin tuo nuorempi on pahasti lukihäiriöinen, joten koulun alku tietää minullekin taas ihan sairaasti työtä kaiken muun ohessa, itkua ja parkua taas luvassa, noh, onneksi nyt on voitu nauttia mukavasta elosta.

Vierailija
12/19 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 18:49"]Miten te meinaatte kesälomasta selvitä?

[/quote]Helposti. Lapset menevät ennen juhannusta leirille, sitten kolme viikkoa isän kanssa ja kolme viikkoa minun kanssani mökillä, sitten koulun alkuun onkin enää viikko, voivat olla kavereiden kanssa. Sateinen ja pimeä joululoma on hieman hankalampi mutta ei täällä hermot ole menneet.

Vierailija
13/19 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 18:58"]

Joululoma saisi minunkin puolesta jatkua vielä pitkään! Meillä teini ja esimurkku ovat nauttineet, kun ei ole tiukkoja aikatauluja. 

[/quote]

Myös meillä lapset ovat nauttineet ja viihtyisivät helposti lomalla toiset kaksi viikkoa. 

Vierailija
14/19 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli eka päivä, kun meidänkin kakarat olivat toistensa pilleissä kiinni. Semmosta ihmeellistä nuhinaa ja nahinaa. Nuorempi työntää varpaita toisen peppusen alle ja toisinpäin.. ja ohimennen naljailevat toisileen ihan mistä vaan. Ehdottelin kavereille soittelua.. Ei kiinnostanut. Pelattiin carcassonea, mutta kettuilu vaan ylty..

Neljä tuntia kuuntelin ja sitten palo mun päre. Vanhemman pakotin lenkille ja nuoremmalle sanoin, että tekee valmentajan ohjelman sillä aikaa.

Liika energia tuli kulutettua, saunogtiin ja katottiin Prinsessa. :)

Elämä voittaa taas.

Vierailija
15/19 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpas vaikea keksiä lapsille tekemistä! Pelatkaa lautapelejä, saunotkaa, käykää kylpylässä, hoplopissa, elokuvissa, metsäretkellä, kutsukaa kaverit kylään jne..

Vierailija
16/19 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoko niitä lapsia on hankkia, jos seura ei miellytä. Meillä vietetään ihanaa lapsetonta lomaa, ensi viikolla taas töihin levänneinä ja tyytyväisinä! Ja nein on menty onnellisesti monta vuotta.

Vierailija
17/19 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun tekisi mieli sanoa kuten joku edellä, että älkää buukatko lasten elämää menoja täyteen, niin on sitten ihanaa olla lekotella rauhassa kotona, mutta rehellisesti sanoen elämä meillä helpottui tänään satanolla, kun esikoisen koulu jatkui. Kuopuksen eskari jatkuu ensi viikolla. Oli ihanan rauhallista, kummankin lapsen kanssa sain pelattua jne. ja viihtyivät jopa yhdessä. Jos olisi lunta, voitaisiin laskea mäkeä, mutta ei tuolla märässä harmaassa säässä huvita juuri mitään tehdä. Jotain pientä koetettiin pitkin lomaa, mutta ei juuri virkistänyt. Eli ei mene aina niin kuin Strömsössä. Tosiaan ei ole meidän arkipäivät täynnä ohjelmaa, kun olen kotiäiti ja kodin ulkopuolisia harrastuksia on kuopuksella yksi. Viihdymme rauhassa kotona, mutta rajansa selvästi kaikella. Kun lapsilla on kunnon nahina päällä, niille pitäisi koko ajan keksiä jotain kivaa ja vahtia tappelujen varalta, mutta kyllä mun yllättäen täytyy myös tehdä mm. kotitöitä, ihan jatkuvalla syötöllä ei voida lillua kylpylässä ja pelata lautapelejä.

Vierailija
18/19 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha. Mutta eihän ne siellä koulussa kuitenkaan tee koskaan mitään pahaa, vai mitä? Siellä ne ovat ihan herran enkeleitä, eivät häiritse, hypi seinille tai ota kaverin kraiveleista kiinni.

Vierailija
19/19 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

19: No eivät tee. Kotona vain.

;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi