Työtön saa nyt tienata 300€/kk ilman että tuet menee!!!! Jee!!!
mahtavaa! Vähentää takuulla pimeää työtä. Itse olen menossa heti ensi viikolla työkeikalle (olisin mennyt joka tapauksessa mut tehnyt pimeenä). viimeinkin päätös jossa jotain järkeä!!!
Kommentit (37)
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 17:42"]
Kyllä tossa on vielä monta porsaan ja ison sian mentävää reikää.
[/quote]
Kuten?????
Tästä aiheesta oli ketju aiemmin, sieltähän niitä tuli esiin.
Joo, ihanaa! Mihinkähän sitä menis?
Jee. Vois vaikka laittaa sivuun sen summan ja
sitten kauas:)
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 17:44"]
[/quote]
Miten löytäisin tuon ketjun?
Kysyy yks uusi palstalainen (kertoisko joku samalla mikä on vela ja lassukka, mikä on laasaslainen? )
porsaanreikä....sossu vie sen 300euroa. se otetaan huomiona toimeentulotukea haettaessa. plus miinus nolla
kutonen korjaa... otetaan siis huomioon tulona
Sossu vie. Se on totta. Entä asumistuki?
Mä en saa sossusta mitään joten mä saan sen 300€ oikeesti palkkaa! Ihanaa, mahtavaa, upeeta!
Ap
Eikös toi lisää sitä, että otetaan vaan noita pätkätyöläisiä ihan vitusti sitten, eikä palkata vakituisia... Eli huono huono
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 17:48"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 17:44"]
[/quote]
Miten löytäisin tuon ketjun?
Kysyy yks uusi palstalainen (kertoisko joku samalla mikä on vela ja lassukka, mikä on laasaslainen? )
[/quote]
Tässä se ketju:
Vela on vapaaehtoisesti lapseton ja lassukka ja laasaslaiset on sovinisteja.....
Just ton "sossu vie" -asenteen takia toivoisin niin, että koko helvetin sossu lakkautettaisiin ja ihmisten pitäisi tehdä töitä elääkseen!
"Joo, en mä viitti mennä töihin kun sit en saa asumistukea ja toimeentulotukea ja sitä ja tätä tukea!"
Tää yhteiskunta on kyllä niin sairas näin ikänsä töitä tehneen näkökulmasta, huoh.
Asumistukeen vaikuttaa vasta jos palkkatulot menee yli 400€, sekin hyvä uudistus tuli.
Mulla kun mies on töissä, ei tule muutenkaan sossusta tai asumistukea, mutta kyllä voisin jotain pientä hommaa nyt tehdä silloin kun mies on lasten kanssa.
Alentaa myös asumistukea tuo 300€ jos sen tienaat.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 17:56"]
Eikös toi lisää sitä, että otetaan vaan noita pätkätyöläisiä ihan vitusti sitten, eikä palkata vakituisia... Eli huono huono
[/quote]
EI, vaan just nää pimeät keikat joita nuoret tekee esim. Muuttomiehinä saadaan nyt verollepantaviksi.
Osa aloista on jo pelkkää pätkää ja osa-aikaa esim. kaupan ala, sitä ei muuta mikään tässä maailmassa.
Ei alenna, nyt faktat kohdalleen! Alle 4kk duunista ei tarvitse mitään Kelaan edes ilmoitella.
http://www.kela.fi/tulot-ja-omaisuus_perusomavastuu
Tuon mukaan yhden hengen talouden tulot saavat olla 705 ennen kuin se vaikuttaa asumistukeen alentavasti.
http://www.kela.fi/peruspaivaraha_maara
"Ilman korotuksia peruspäivärahan suuruus on keskimäärin 702 e/kk (21,5 x 32,66 e)"
Joten n. 3€ saa tienata ennen kuin tuo raha alkaa vaikuttaa asumistukeen.
Toisaalta esimerkiksi minä olen ansiosidonnaisella ja en saa mitään tukia. Joten ei nyt voin tehdä vähän töitä vapaapäivinä eikä tuet heti pienene. Samalla saan uudelta alaltani työkokemusta sillä opiskelen parhaillani. Olen jo esimiehelle ilmoittanut että harjoittelupätkilläni voin tehdä sijaisen hommia loppuaikana vapaapäivinä jonkin verran. Töitä on jo tiedossa.
Jatkossa täyttä työttömyystukea vastaan täytyy tehdä yleishyödyllistä työtä ilmaiseksi. Hehheh... Kun on ensin tehnyt ilmaistyötä ja sitten tekee päälle vielä sen 300 euron edestä, toivon, että ne laiskimmat luuserit alkaisivat oikeasti ajatella, että voisi tehdä töitä ihan kokopäiväisesti sen sijaan, että nyhjäävät verovaroilla kotosalla.
Kyllä tossa on vielä monta porsaan ja ison sian mentävää reikää.