Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstalla on uusi hahmo: Alapeukuttaja

Vierailija
02.01.2014 |

Joku tainnut saada bannin, kun ei voi kirjoittamalla aukoa päätään. Hiljainen protesti on yrittää edes alapeukutella kaikkia ja kaikkea. Poloinen.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten bannin saa? Se on mahdotonta

Vierailija
22/29 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 16:00"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 15:38"]

13 lisää vielä, että mua ehkä ärsyttää nämä pelkän miinuksen paukuttelijat siksi, kun itse tykkään keskustella. Siis vaihtaa ajatuksia, perustella jne. Pelkkä miinuspeukku ei oikeastaan tarkoita yhtään mitään, koska ei voi tietää mitä asiaa lopulta miinustetaan. Siksi siis tulee henkisesti köyhä vaikutelma, koska ihminen joka kuvittelee voivansa oikeasti viestiä jotakin sillä pelkällä miinuspeukulla vaikuttaa aika yksinkertaiselta. Korkeintaan se kertoo jostain yleisnegatiivisesta.

[/quote]

17 lisää vielä. Minustakin on mukava keskustella, mutta alapeukutan sellaisia, mitkä laitetaan selvästi provona. Nytkin näkyy olevan jonkun pervon aloitus           "märkä vai kuiva pimppi" ja kaiken maailman muitakin ala-arvoisia aloituksia näkyy olevan jatkuvasti. No tuota mainitsemaani en edes avaa, joku rassukka siellä yksinään "puuhailee".

[/quote]

Joo, en mäkään kaikkea alapeukuttamista vastusta, vaikka mun puolesta alapeukut voisi poistaakin ihan hyvin. Täysin asiattomiin juttuihin saatan mäkin pistää alapeukun, mutta mä ihmettelen lähinnä näitä peukuttajia, jotka johonkin asialliseen ja hyvin perusteltuun kommenttiin lätkäisevät alapeukun mutta eivät kommentoi mitään. Se on sellaista epäkeskustelua.

Moni myös sanoo alapeukuttavansa, koska on "eri mieltä". Tämähän on sinällään loogista, mutta miten esimerkiksi jonkun kokemuksesta ("olipa virkistävä aamulenkki") voi olla eri mieltä? Juuri tällaisia kommentteja ne ammattimiinustajat peukuttelevat menemään.

13

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, on kai meitä tällä palstalla sitten kaksi, jotka puhuvat samasta asiasta. Minulla meni jonkin aikaa edes tajuta mitä nuo kaksi "nollaa" tekstien alla on, kun olen poistanut mainokset ja muut symbolit sivustolta Adblockilla. Vähitellen asiayhteyksista on selvinnyt, että vasen on "tykkää" -ruksituskohta ja oikea "en tykkää" tms. ap

Vierailija
24/29 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 16:12"]

13 lisää vielä, että mua ehkä ärsyttää nämä pelkän miinuksen paukuttelijat siksi, kun itse tykkään keskustella. Siis vaihtaa ajatuksia, perustella jne. Pelkkä miinuspeukku ei oikeastaan tarkoita yhtään mitään, koska ei voi tietää mitä asiaa lopulta miinustetaan. Siksi siis tulee henkisesti köyhä vaikutelma, koska ihminen joka kuvittelee voivansa oikeasti viestiä jotakin sillä pelkällä miinuspeukulla vaikuttaa aika yksinkertaiselta. Korkeintaan se kertoo jostain yleisnegatiivisesta.

[/quote]

17 lisää vielä. Minustakin on mukava keskustella, mutta alapeukutan sellaisia, mitkä laitetaan selvästi provona. Nytkin näkyy olevan jonkun pervon aloitus           "märkä vai kuiva pimppi" ja kaiken maailman muitakin ala-arvoisia aloituksia näkyy olevan jatkuvasti. No tuota mainitsemaani en edes avaa, joku rassukka siellä yksinään "puuhailee".

[/quote]

Joo, en mäkään kaikkea alapeukuttamista vastusta, vaikka mun puolesta alapeukut voisi poistaakin ihan hyvin. Täysin asiattomiin juttuihin saatan mäkin pistää alapeukun, mutta mä ihmettelen lähinnä näitä peukuttajia, jotka johonkin asialliseen ja hyvin perusteltuun kommenttiin lätkäisevät alapeukun mutta eivät kommentoi mitään. Se on sellaista epäkeskustelua.

Moni myös sanoo alapeukuttavansa, koska on "eri mieltä". Tämähän on sinällään loogista, mutta miten esimerkiksi jonkun kokemuksesta ("olipa virkistävä aamulenkki") voi olla eri mieltä? Juuri tällaisia kommentteja ne ammattimiinustajat peukuttelevat menemään.

13

[/quote]

Tiedätkö aina, että alapeukuttaja vain peukuttaa? Voihan alapeukuttaa ja kirjoittaa eriävän mielipiteen samanaikaisesti, niin itse usein teen.

Vierailija
25/29 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse harrastan aika lailla tasapuolisesti ala- ja yläpeukuttamista. Varsinkin pitkissä ketjuissa on lähes mahdotonta kommentoida kaikkia viestejä sanallisesti: ketjua lukiessani ala- ja yläpeukutan niitä viestejä, joiden kanssa olen eniten samaa tai eniten eri mieltä. Lisäksi kirjoitan oman sanallisen kommentin, jos minulla on jotain lisättävää. Mielestäni alapeukutus on yhtä tärkeä toiminto kuin yläpeukutus. Sen avulla saa tietää, mitä mieltä palstalaisten enemmistö on eri aiheista.

Vierailija
26/29 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 16:25"]

[/quote]

[/quote]

13

[/quote]

Tiedätkö aina, että alapeukuttaja vain peukuttaa? Voihan alapeukuttaa ja kirjoittaa eriävän mielipiteen samanaikaisesti, niin itse usein teen.

[/quote]

Puhun nimenomaan niistä tapauksista, kun mitään mielipidettä ei koskaan kerrota ja se ainut reaktio on se miinus. Minäkin kyllä joskus miinuspeukutan ja kirjoitan vastauksen, yleensä kyllä vain kirjoitan vastauksen koska se miinuspeukku on aika turha. Pluspeukku ei ole täysin turha, koska sen ansiosta ei tarvitse kopida viestiä ja kirjoittaa "komppi". Kun pluspeukuttaa, niin silloin tavallaan ei ole itsellä mitään lisättävää siihen asiaan (tai jos on niin sen varmaankin kirjoittaa omaan viestiinsä). Sen sijaan miinuspeukuttaminen jättää vain kysymyksiä, mutta kukaan ei tiedä mitä kysymyksiä koska miinustaja-ameeba ei jaksa vaivautua kertomaan mielipiteitään. (Ja tottakai ymmärrän selvästi törkeiden viestien miinustamisen ilman erillisiä vastakommentteja, mutta ainakin minä puhun nyt nimenomaan niistä normaalien, asiallisten ja perusteltujen kommenttien miinustelusta.)

13

Vierailija
27/29 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
28/29 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 16:32"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 16:25"]

[/quote]

[/quote]

13

[/quote]

[/quote]

Puhun nimenomaan niistä tapauksista, kun mitään mielipidettä ei koskaan kerrota ja se ainut reaktio on se miinus. Minäkin kyllä joskus miinuspeukutan ja kirjoitan vastauksen, yleensä kyllä vain kirjoitan vastauksen koska se miinuspeukku on aika turha. Pluspeukku ei ole täysin turha, koska sen ansiosta ei tarvitse kopida viestiä ja kirjoittaa "komppi". Kun pluspeukuttaa, niin silloin tavallaan ei ole itsellä mitään lisättävää siihen asiaan (tai jos on niin sen varmaankin kirjoittaa omaan viestiinsä). Sen sijaan miinuspeukuttaminen jättää vain kysymyksiä, mutta kukaan ei tiedä mitä kysymyksiä koska miinustaja-ameeba ei jaksa vaivautua kertomaan mielipiteitään. (Ja tottakai ymmärrän selvästi törkeiden viestien miinustamisen ilman erillisiä vastakommentteja, mutta ainakin minä puhun nyt nimenomaan niistä normaalien, asiallisten ja perusteltujen kommenttien miinustelusta.)

13

[/quote]

Sää nariset turhasta. Siksi miinuspekku sulle. Oletko nyt tyytyväinen?

Vierailija
29/29 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ainakin on kiva katsoa peukkujen määristä miten moni on kanssani samaa tai eri mieltä viestin sisällöstä. Tämän ketjun peukutusten  perusteella väittäisin, että moni on samaa mieltä kanssani, ja vain harvaa häiritsee alapeukut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä