Ihanaa kun tartteis muksulle negatiivisen koronatestituloksen, mutta tk:een ei pääse ja tulosten odotusaikakin 64 h
Tässähän tää syysloma menee.
Koululaisella lievä flunssa (itse testautin samoista oireista itseni koronatestissä ja nega). Jos meinaa yhtään ketään tiettyjä lähipiiriin kuuluvia ihmisiä edes 3-4 pv päästä, edellyttävät negatiivista koronatestiä. Ok, sillä mennään sitten.
Tk:ssa vastaaja koko päivän päällä, ja jos olisi tänään päässy koronatestiin, niin tulosten odottelu on melkein 3 pv nyt.
Joo haukkukaa nyt, että oon kaikki-mulle-heti-tyyppi, mutta kun tenava odottanut läheistensä näkemistä syyslomalla, niin sen torppaa 2 asiaa:
-koronahysteria
-hysterian tukkeuttama terveyskeskus ja koronatestaus.
Joo ollaan koluttu tänä vuonna luontokohteet ettei tartutettaisi. Ollaan juotu termarikahvia vaikka missä männyn latvassa.
Nyt kun ois vihdoin syysloma niin samaa tylsyyttä taas edessä.
Iänikuista leipomista, lenkkeilyä, Netflixiä.
Kommentit (31)
Sanot että nyt näkeminen ei onnistu kun on niin vaikea päästä testiin kun on sulla nega ja lapset liian pienioireisia. Nähdään joskus toiste
Huoleton kirjoitti:
Kuka teiltä sitä negaa odottaa?
Ne ihmiset, keiden luo muksu menis vierailulle.
Itse tiedän että sillä on samaa flunssaa kuin mulla, oon 99,9999 % varma, mutta kun pitää elää hysteerikoiden ehdoilla....
Mitäs jos pelais lautapelejä sadannen kerran...
Vierailija kirjoitti:
Otsikon ensimmäinen sana "ihanaa"
😁
Jos sulla ei sarkasmitutka toimi niin sille ei mitään voi.
Ja sillä negatuloksella sitten lähdettäisiin riekkumaan pitkin maata ja sukulaisia?
Juuri sillä tavallahan tämä pirun tauti leviää, kun ei jaksa edes yhtä lomaa olla kotona "katsomassa Netflixiä".
Kokeilkaa vaikka palapelin tekemistä tai muuta perheen yhteistä toimintaa ja soittakaa videopuheluita sukulaisille. Oppii mummokin uusia taitoja.
Se on nyt tätä, meillä jokaisella. Yksityiselle pääsee heti, jos oikeasti haluaa testiin, tosin joutuu itse maksamaan... Itse valitsen asuinkuntani osittain terveyspalveluiden mukaan, sillä on kiva päästä silloin kun tarve on. Esim hammaslääkäriin pääsin samana päivänä ja hygienistillekin löytyi samana päivänä peruutusaika. Pikkukunnan plussia.
Et vie testiin ja sanot koulussa, että lapsi kävi testissä ja oli negativiinen. Tadaa! Saa mennä räkäisenä kouluun.
Täällä ainakin voi sähköisesti varata ajan ja tulos tulee 1-4 pvän päästä, itselleni tuli toisena päivänä.
Idiootti mutsi olet. Pysytte nyt kotipihassa ja sukulaisia ei tavata.
Vierailija kirjoitti:
Sanot että nyt näkeminen ei onnistu kun on niin vaikea päästä testiin kun on sulla nega ja lapset liian pienioireisia. Nähdään joskus toiste
Kyse on siitä, että mä olen lapsen puolella.
Me tiedetään että tää on sitä samaa flunssaa. Samat oireet.
Sitä "nähdään toiste" on vaan liian paljon ollut nyt.
Sanonko saman tien "nähdään ensi kesänä"?
Ja jos joku urputtaa että kyllä nyt korona-aikana pitää olla vaan eristyksissä ja kestää ja kestää, niin kun sitä ollaan oltu pientä kesätaukoa lukuunottamatta hyvin maaliskuusta lähtien.
Anteeksi kun valitan.
Vierailija kirjoitti:
Huoleton kirjoitti:
Ne ihmiset, keiden luo muksu menis vierailulle.
Itse tiedän että sillä on samaa flunssaa kuin mulla, oon 99,9999 % varma, mutta kun pitää elää hysteerikoiden ehdoilla....
Mitäs jos pelais lautapelejä sadannen kerran...
Kuka, ketä ja keiden ovat kysymyssanoja, niitä ei koskaan käytetä noin. Eli: ne ihmiset, joiden luo...
Ap, jos jäät nyt kotiin kiukuttelemaan, siinä se loma tosiaan vierähtääkin. Sen sijaan voisit vain tehdä omaolokartoituksen netissä ja käyttää lastasi testissä TÄNÄÄN, niin se testituloskin tulee alkuviikosta. Yleensä nopeammin kuin tuo maksimi-aika-arvio lupaa.
Eli tänään testiin, ja sitten viimeistään tiistaina lapsi pääsee sukuloimaan ja sinä omiin oloihisi, mikä lieneekin aloituksesi suurin taustatekijä.
Vaikka lapsesi tulos on negatiivinen, suositellaan pysymään kotona vielä vuorokausi oireiden päättymisen jälkeen. Itse en haluaisi nähdä teitä, vaikka testi olisi negatiivinen. En halua flunssaa, vaikka se ei olisi korona, koska sitten joudun itsekin välttelemään ihmisiä ja menemään testiin.
Vierailija kirjoitti:
Ja sillä negatuloksella sitten lähdettäisiin riekkumaan pitkin maata ja sukulaisia?
Juuri sillä tavallahan tämä pirun tauti leviää, kun ei jaksa edes yhtä lomaa olla kotona "katsomassa Netflixiä".
Kokeilkaa vaikka palapelin tekemistä tai muuta perheen yhteistä toimintaa ja soittakaa videopuheluita sukulaisille. Oppii mummokin uusia taitoja.
Mikä tauti siinä silloin leviäisi, jos koronatulos olisi nega?
Ei ainakaan korona. Siinä vaiheessa kun tuo muksu edes tuloksen saisi, on flunssakin jo helpottamassa eikä tartu yhtään.
Jotain järkeä nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on siitä, että mä olen lapsen puolella.
Me tiedetään että tää on sitä samaa flunssaa. Samat oireet.
Sitä "nähdään toiste" on vaan liian paljon ollut nyt.
Sanonko saman tien "nähdään ensi kesänä"?
Ja jos joku urputtaa että kyllä nyt korona-aikana pitää olla vaan eristyksissä ja kestää ja kestää, niin kun sitä ollaan oltu pientä kesätaukoa lukuunottamatta hyvin maaliskuusta lähtien.Anteeksi kun valitan.
Pelkkien oireiden perusteella ei edes lääkäri voi sanoa, onko kyseessä rino-, adeno-, influenssa-, korona-, vai joku muu virus. Miksi sinä voit?
En kanssa tajua tätä. Miten se muuttaisi mitään vaikka testi olisi nega? Eihän sitä flunssaakaan mennä tartuttamaan muihin. Ihan sama vaikka olisi joku perusflunssa.