Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kilpirauhasen vajaatoiminta, thyroxin lääkitys ja pahentunut hiustenlähtö??

Vierailija
02.01.2014 |

Minulla todettiin viime toukokuussa kilpirauhasen vajaatoiminta ja aloitettiin thyroxin lääkitys ja se auttoi siihen pahimpaan väsymykseen, mutta paino ei edelleenkään laske kun jotain 100-300g viikossa, usein pysynyt samana, on ummetusta ja turvotusta ja hiustenlähtö on vaan pahentunut thyroxin lääkityksen alkamisen jälkeen. Tätä menoa olen hyvin äkkiä kalju, ainakin siltä tuntuu. Hiuksia lähtee niitä harjatessa, suihkussa, pitkin päivää tulee paidalle irtohiuksia.

Syön vitamiineja ja ruokavalioni on terveellinen ja liikun säännöllisesti ja huolehdin siitä, että saan ravinnostani tarpeeksi kuitua ja juon riittävästi. Thyroxinia syön tällä hetkellä joka toinen päivä 2kpl 25mg tablettia ja joka toinen päivä 3kpl 25mg tablettia.

Onko tuohon hiusten lähtöön mitään hoitokeinoa? Tai jotain muuta lääkettä, koska selkeästi lääkityksen aloituksen jälkeen hiustenlähtö on koko ajan vain pahentunut.

Alan olla aika epätoivoinen, kun hiukset vaan ohenee ja ohenee ja jos lopetan lääkityksen, niin sitten en jaksa yhtään mitään ja muutenkin olo

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen hiustenlähtöön ja kynsiin msm:ää, auttoi mulla n. kuukauden käytön jälkeen ei enää imuroidessa tartu vastaavalla tavalla hiuksia imuriin :D

Mulla myös lienee jotain kilpirauhasperäistä vaivaa mutta vielä ei oo sitä hoidettu ja silti auttoi msm. Auttoi lisäksi ummetukseen vaikka toki ei syytä hoida, auttaa lähinnä oireeseen.

Vierailija
22/53 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Visiblin on älyttömän hyvä ummetus lääke. Suosittelen olo helpottaa.

Vierailija
24/53 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suosittelen ummetukseen fructolaxia, sellasia lihaliemikuution kokoisia hedelmäkuitupuristeita. Illalla kun nappaa niin aamulla jo kakkaa.

Vierailija
25/53 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla liian pieni annostus jos syö 25 mg :D. No joo, leikki sikseen ja pylly pois mun tyynyltä.

Vierailija
26/53 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta mulla ainakin hiustenlähtö paheni thyroxinin aloittamisen myötä, mutta lakkasi sitten kun annostus saatiin kuntoon.

Vierailija
27/53 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehilläkin voi olla kilpirauhasen vajaatoimintaa, vaikkakin se on naisilla yleisempää.

Tietääkseni myös miesten kilpirauhasen vajis on yleistymään päin jostain syystä.

Lähipiirissäni on kaksi mieshenkilöä, joilla on kyseinen diagnoosi.

Vierailija
28/53 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 12:01"]Ei voi olla liian pieni annostus jos syö 25 mg :D. No joo, leikki sikseen ja pylly pois mun tyynyltä.
[/quote]

Joo. Menneet mikrogrammat ja milligrammat sekaisin

Vierailija
29/53 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 15:19"]En tiedä mikä on senkka, mutta verikokeilla ja ultraäänellä tutkittiin. Tarkemmin en osaa sanoa :D
[/quote]

Ei kerro lasko moista. Ihan eri testissä katsotaan

Vierailija
30/53 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:48"]Visiblin on älyttömän hyvä ummetus lääke. Suosittelen olo helpottaa.
[/quote]

Visiblin on 100% samaa, tehokasta ainetta, kuin ruokakaupan Psylliumkuitu. Saa vain vähän edullisemmin.

Vierailija
31/53 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT: jos vajaatoimintaan saa korvaavaa lääkettä ja veriarvot ovat kunnossa, niin ei kai se sairaus enää vaikuta mihinkään? Vai vaikuttaako?

Vierailija
32/53 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko annos liian pieni? En ole täysin samanlaisessa tilanteessa kuin sinä sillä kilpirauhaseni on poistettu, mutta aloitettuani Thyroxin-lääkityksen kärsin itsekin hirmuisesta hiustenlähdöstä. Oma annokseni oli tällöin selkeästi liian pieni, sillä olin muutenkin hirvittävän väsynyt, pää oli koko ajan kauheassa sumussa ja olo muutenkin todella hidas. Annoksen noston jälkeen tukkaa on lähtenyt paljon vähemmän, sanoisin sen palautuneen normaalitasolle mitä ihmiseltä nyt päivisin lähtee muutenkin.

Ja pakko sanoa, arvoni olivat viiterajojen sisällä vaikka oloni oli huono, väsytti ja tukkaa lähti. Onneksi lääkärini koki tarpeelliseksi mennä minun vointini eikä labratulosten mukaan, ja täten annokseni onkin puolet suurempi mitä lääkäri alunperin määräsi.

Vierailija
33/53 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vasta alottanut Thoroxinin. 0,1kerran päivässä. Eilen ihmettelin hiuksiani, kun tuntui että päälaelta hiukset olis harventuneet tosi paljon. Ennen lääkitystä käytin hiusten lähtöön System 4 & Bio Botanical shampoota ja hoitoainetta. Tai siis tuo oli ainoa, josta alkoi oikeasti tulemaan lisää hiuksia. Kärsin vuosia hiusten lähdöstä enkä kestä, jos tuo lääkitys ei pidäkään mun hiuksia päässä.

Vierailija
34/53 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkonen on taas ihan kuutamolla. Toivottavasti oma kilpirauhasesi pysyy kunnossa ja saat elää tuossa illuusiossa lopun ikääsi.

Ap, en osaa auttaa, mutta itsekin ottaisin mielellään vinkkejä vastaan, hiustenlähtöä jatkunut jo pari vuotta ja päänahka alkaa erotttua hiusten lomasta. Uutta kasvaa koko ajan tilalle, mutta ei riittävää vauhtia.

Vierailija
35/53 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvokaa minua. Jos tyroksiinin vajaus korvataan lääkevalmisteella, niin millaisia haittoja sen jälkeen vielä ilmenee koko loppuelämän? -Kakkonen Kuutamolla

Vierailija
36/53 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on poistettu kilpirauhaset kokonaan ja aika ajoin olen ollut tyroksiini tauolla, jolloin muutoksen on huomannut hiuksissa. Hiukset ovat ohentuneet huomattavasti.  Mulla on hiuksiin auttanut biotiini strong hair and nail -kapselit. apteekista saa ja maksanee kympin luokkaa. Muista vaan syödä sinkkiä näiden kanssa, sillä voi tulla finnejä. Ja muistathan, että tyroksiinin kanssa kannattaa pitää 6h väli muihin vitamiineihin. Itse otan muut vasta illalla. 

Tyroksiini ei itsessään laihduta, vaan mahdollistaa sen, että paino voi alkaa putoamaan. 

Vierailija
37/53 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tiedän, ettei thyroksiini itsessään laihduta, mutta mulla on 20kg ylipainoa ja syön päivässä 1300-1600kcal. Vahvasti epäilen, että tuo, ettei paino laske johtuu turvotuksesta/ummetuksesta, aiemmin vatsani on toiminut päivittäin, nyt hyvä jos kerran viikkoon ja olo on sen mukainen.

Jostain muistan ihan lähiaikoina kuulleeni, että olisi shampoo, joka auttaisi hiustenlähtöön, mutten kyllä ole varma ja sitä saisi kampaamosta.

ap

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 08:23"]

Mulla on poistettu kilpirauhaset kokonaan ja aika ajoin olen ollut tyroksiini tauolla, jolloin muutoksen on huomannut hiuksissa. Hiukset ovat ohentuneet huomattavasti.  Mulla on hiuksiin auttanut biotiini strong hair and nail -kapselit. apteekista saa ja maksanee kympin luokkaa. Muista vaan syödä sinkkiä näiden kanssa, sillä voi tulla finnejä. Ja muistathan, että tyroksiinin kanssa kannattaa pitää 6h väli muihin vitamiineihin. Itse otan muut vasta illalla. 

Tyroksiini ei itsessään laihduta, vaan mahdollistaa sen, että paino voi alkaa putoamaan. 

[/quote]

Vierailija
38/53 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 08:23"]Mulla on poistettu kilpirauhaset kokonaan ja aika ajoin olen ollut tyroksiini tauolla, jolloin muutoksen on huomannut hiuksissa. Hiukset ovat ohentuneet huomattavasti.  Mulla on hiuksiin auttanut biotiini strong hair and nail -kapselit. apteekista saa ja maksanee kympin luokkaa. Muista vaan syödä sinkkiä näiden kanssa, sillä voi tulla finnejä. Ja muistathan, että tyroksiinin kanssa kannattaa pitää 6h väli muihin vitamiineihin. Itse otan muut vasta illalla. 

[/quote]

Saako kysyä miksi thyroxin tauolla?

Mulla totaalipoisto ja elinikäinen lääkitys.

Ap.lle sanoisin,että kannattaa tutustua netissä vajaatoiminnan ruokavalioon.

Sun annos taitaa olla liian pieni,syöt lasten tabuja.oliko arvot mitkä?

Vierailija
39/53 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 08:31"]

Joo tiedän, ettei thyroksiini itsessään laihduta, mutta mulla on 20kg ylipainoa ja syön päivässä 1300-1600kcal. Vahvasti epäilen, että tuo, ettei paino laske johtuu turvotuksesta/ummetuksesta, aiemmin vatsani on toiminut päivittäin, nyt hyvä jos kerran viikkoon ja olo on sen mukainen.

Jostain muistan ihan lähiaikoina kuulleeni, että olisi shampoo, joka auttaisi hiustenlähtöön, mutten kyllä ole varma ja sitä saisi kampaamosta.

ap

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 08:23"]

[/quote]

[/quote]

voisko olla, että syöt liian vähän? koita pitää paasto päiviä jolloin syöt niukasti kuin myös mättöpäiviä, jolloin syöt kunnolla (vaikka kerran viikossa). Mulla auttoi noi tyroksiinikilojen kanssa. Pano seilailee edelleen helposti turvotukseen, mutta mulle tehoaa 5:2 dieetti näiden turvotuskilojen suhteen. Varmaan veden juominen muutenkin auttaa silloin kun tulee se pöhö olo. 

Ota lisäks omega vitamiinivarastoihin, jollei sitä vielä ole. tohon ummetukseen en vielä ole täydellistä ratkaisua keksinyt (muuta kun magnesium auttaa liikaannostuksena aina välillä pahinpaan ;) ), mutta tällä hetkellä testailen pellavasiemen roihetta. Ainakin alku lupaa hyvää. 

Ja pahoittelen jos paasaan, mutta muistan liian hyvin sen kun paino vaan ei tippunut mutta hiukset lähti....

Vierailija
40/53 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 08:45"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 08:23"]Mulla on poistettu kilpirauhaset kokonaan ja aika ajoin olen ollut tyroksiini tauolla, jolloin muutoksen on huomannut hiuksissa. Hiukset ovat ohentuneet huomattavasti.  Mulla on hiuksiin auttanut biotiini strong hair and nail -kapselit. apteekista saa ja maksanee kympin luokkaa. Muista vaan syödä sinkkiä näiden kanssa, sillä voi tulla finnejä. Ja muistathan, että tyroksiinin kanssa kannattaa pitää 6h väli muihin vitamiineihin. Itse otan muut vasta illalla. 

[/quote]

Saako kysyä miksi thyroxin tauolla?

Mulla totaalipoisto ja elinikäinen lääkitys.

Ap.lle sanoisin,että kannattaa tutustua netissä vajaatoiminnan ruokavalioon.

Sun annos taitaa olla liian pieni,syöt lasten tabuja.oliko arvot mitkä?

[/quote]

mulla on syövän vuoksi poistettu ja oli pieni epäilys, että olisi uusiutunut. nyt tutkitaan....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi