Kehtaako Mariskooleja pitää vitriinissä?
Onko ne noloja?
Ovat siis vitriinissä, jossa on muitakin astioita: viini-, kuohuviini- ja shampanjalaseja, juomalaseja, teemamukeja, teeastioita, New Wave-astioita, jne. Ihan käyttöastioita siis.
Kommentit (47)
Minä pidän kynsilakkoja yhdessä Mariskoolissa, huulipunia toisessa, avaimia kolmannessa, kaulakoruja neljännessä ja karkkia viidennessä :D
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 09:20"]
Astiat esillä vitriinissä on jopa tapauksessa todella junttia, joten sama se mitä sinne näytille tunget.
[/quote]
No missä te niitä astioita sitten pidätte? Vaatekaapin alaosassa kenkälaatikoissa?
Meillä on yksi 12 hengen, yksi 20 hengen astiasto keittokulhoineen ja salaattilautasineen. Mies on viiniharrastaja, tarkoittaa 12-20 hengen lasistoja puna-, valko- ja kuohuviinille sekä shampanjalle erikseen.
Lisäksi paremmat juomalasit ja arkilasit. Konjakki- ja viski- ja olutlasit. Pirtelölasit. Lahjaksi saadut muumiastiat. Joulukauden käytössä olevat punaiset Taika-astiat. Teeharrastukseeni liittyvät teekulhot ja -kannut. Maljakot. Tarjoiluastiat.
Missä noita säilyttää, ellei vitriinissä? Jos meillä on vaikka kaikki nuo lasit umpiovellisissa kaapeissa, ainakaan mies ei muista, missä on mitäkin japöytää kattaessaan paukuttaa kaappien ovia, kun ei löydy.
Nyt näkee yhdellä silmäyksellä, ei ainiin, ne konjakkilasit onkin tuossa.
Mun kaverilla oli aiemmassa asunnossa sellainen kahden tason hyllykkö joka lähti katosta (tupa)keittiön ja olohuoneen välissä, ja hänellä oli siinä 6 + 6 kpl eriväristä Mariskoolia riveissä. Minusta se oli todella kivan näköistä :)
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 09:15"]
Mä taas en voi sietää niitä avohyllyjä. Pölyn ja rasvan lisäksi ne tuppaavat keräämään kaiken, mitä ohikulkijat käsidtään laskevat. Eivät todellakaan siistejä. Jonain päivänä mulla on vielä koti, jossa ei ole YHTÄÄN avohyllyä! (Toistaiseksi on vielä pari, yäk!)
Mut aapee: loppujen lopuksi kyse on kuitenkin sun kodista, sun vitriinistä ja sun kipoista. Voit tehdä niillä ihan mitä itse haluat. Lady Catherine will never know!
(Mut lisäpisteitä saa, jos tietää mistä tuo viimeinen lause on)
[/quote]
Sama täällä. Meillä oli edellisessä kodissa avohyllyjä keittiössä. Jos on joku vähänkin harvemmin käytössä oleva kippo, niin ruokaa valmistaessa vaan ilmaan haihtuu rasvaa ja se sitten laskeutuu sinne hyllylle ja astioihin. Putsaaminen on raivostuttavaa...
Pystysuoraan oveen ne rasvat ja muut ei niin tartu. Ja se ovi on nopeampi pyyhkiä, kuin nostaa hyllyltä kaikki kipot ja sitten alkaa pestä sitä hyllyä.
Jos avausviesti olisi oman aikuisen lapseni tekemä, tuntisin olevani täysin epäonnistunut kasvatuksessani.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 09:28"]
Eikö niitä voisi pistää käyttöön? Vai ovatko mukana aina esim vain juhlakattauksissa? Mielestäni sopivat hyvin arkikäyttöön. Miellän mariskoolit enemmän sisustukseen/arkikäyttöön kattauksessa. Joten tavallaan en näe syytä miksi säilyttää vitriinissä. Mutta ei se mielestäni tyhmältä näytä kuitenkaan.
[/quote]
On ne meillä arkikäytössäkin kattauksessa, jos on sellaista, mitä niihin sopii laittaa. Vaikka pähkinöitä, silputtua punasipulia, smetanaa, dippikastiketta. Meillä on arkiastiatkin pääosin vitriinissä.
Minä pidän monia asioita eri huoneiden vitriineissä koska ne on helppo ja nopea löytää; astioita keittiössä, käsilaukkuja pukeutumishuoneessa, dvd-levyjä leffahuoneessa jne.