Kehtaako Mariskooleja pitää vitriinissä?
Onko ne noloja?
Ovat siis vitriinissä, jossa on muitakin astioita: viini-, kuohuviini- ja shampanjalaseja, juomalaseja, teemamukeja, teeastioita, New Wave-astioita, jne. Ihan käyttöastioita siis.
Kommentit (47)
En säilytä vitriinissä, ihan vaan takanreunustalla ne, jotka ei ole arkikäytössä. Vitriinissä näyttää kivalta kokoelma/asetelma esim. kauniita maljakoita, käyttöastiat helposti ovat liikaa. Siis ei kivannäköistä, kätevää kyllä, jos vaan ihan ulkonäköasiaa mietit. Tietynlainen Mariskooli-kokoelma voi kyllä näyttää epäilemättä ihan kivalta hyvin aseteltuna. Mä kanssa miellän ne arkikäyttäastioiksi enemmän kuin koriste-esineiksi.
Mulla on kans useita kalliimpia astiastoja mutta ne ovat kaapeissa. Vitriinissä ovat esim. kalleimmat Aalto-kokoelmat tai mikä milloinkin tuntuu "ajankohtaiselta".
Mutta oikeasti, teet vaan niin kuin itestäs hyvältä tuntuu.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 09:42"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 09:38"]
Jos avausviesti olisi oman aikuisen lapseni tekemä, tuntisin olevani täysin epäonnistunut kasvatuksessani.
[/quote]
Ilmeisesti sä olet opettanut lastasi pitämään Mariskooleja designin huippuna ja graalinmaljaan verrattavissa olevina arvoesineinä. Jos lapsesi ei sitten olisi ihan varma, tykkääkö niistä kuitenkaan, maailmankuvasi romahtaisi. Olethan sentään syntymästä asti ostanut hänelle Mariskoolin joka merkkipäivä!
[/quote]
Tai voisko se tarkoittaa, että keskustelupalstalla epävarmana kyseleminen, teenkö kaiken varmasti oikein olisi viestin kirjoittajasta aika ankeeta?
Musta olis aika ankeeta ajatella tällaisia asioita omassa sisustuksessani. Madella muiden edessä hyväksyntää varmistellen.
Tottakai kehtaat! Jokaisella on oikeus laittaa vitriiniinsä/avohyllyynsä/mihin nyt haluaa ihan mitä haluaa! Pääasia että tekee kodistaan itselleen sopivan!
Asun Keski-Euroopassa eikä täällä tasan kukaan mieti, mitä muut ajattelevat jonkun toisen sisustuksesta. Joskus törmää vaikka mihin mauttomuuksiin, mutta ihmiset ei täällä suhtaudu sisustukseen ja vaikutuksen tekemiseen niin vakavasti kuin suomalaiset. Siksi täällä näkee tosi persoonallisia koteja. Suomessa tulee tunne. että hetkinen, enkö juuri käynyt täällä, kun menee kaverin luota toisen luo. Kaikilla samaa valkoista jollain värikkäällä tyynyllä piristettynä.
Täällä mun mielestä uskalletaan elää. Ja olla vaikka mauttomiakin välillä. Who cares? Eikä todella välitäkään. En ole ikinä törmännyt yhteenkään sisustusta ilkkuvaan keskusteluun täällä.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 09:34"]
Minä pidän kynsilakkoja yhdessä Mariskoolissa, huulipunia toisessa, avaimia kolmannessa, kaulakoruja neljännessä ja karkkia viidennessä :D
[/quote]
Tämä on kiva! Mutta eikö ne kaulakorut mene ihan solmuun skoolissa?
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 09:45"]
En säilytä vitriinissä, ihan vaan takanreunustalla ne, jotka ei ole arkikäytössä. Vitriinissä näyttää kivalta kokoelma/asetelma esim. kauniita maljakoita, käyttöastiat helposti ovat liikaa. Siis ei kivannäköistä, kätevää kyllä, jos vaan ihan ulkonäköasiaa mietit. Tietynlainen Mariskooli-kokoelma voi kyllä näyttää epäilemättä ihan kivalta hyvin aseteltuna. Mä kanssa miellän ne arkikäyttäastioiksi enemmän kuin koriste-esineiksi.
Mulla on kans useita kalliimpia astiastoja mutta ne ovat kaapeissa. Vitriinissä ovat esim. kalleimmat Aalto-kokoelmat tai mikä milloinkin tuntuu "ajankohtaiselta".
Mutta oikeasti, teet vaan niin kuin itestäs hyvältä tuntuu.
[/quote]
Meillä ei ole tilaa niin monille kaapeille...
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 09:53"]
Asun Keski-Euroopassa eikä täällä tasan kukaan mieti, mitä muut ajattelevat jonkun toisen sisustuksesta. Joskus törmää vaikka mihin mauttomuuksiin, mutta ihmiset ei täällä suhtaudu sisustukseen ja vaikutuksen tekemiseen niin vakavasti kuin suomalaiset. Siksi täällä näkee tosi persoonallisia koteja. Suomessa tulee tunne. että hetkinen, enkö juuri käynyt täällä, kun menee kaverin luota toisen luo. Kaikilla samaa valkoista jollain värikkäällä tyynyllä piristettynä.
Täällä mun mielestä uskalletaan elää. Ja olla vaikka mauttomiakin välillä. Who cares? Eikä todella välitäkään. En ole ikinä törmännyt yhteenkään sisustusta ilkkuvaan keskusteluun täällä.
[/quote]
Mä taas törmään jatkuvasti... Kaksi ystävistäni on sellaisia, että tekee usein pisteliäitä huomautuksia toisten mausta, sistustuksesta, vaatteista. Heillä kummallakin täysvalkoiset kodit, vähän värinä vaaleaa beigeä tai hennon vaaleansinistä. Jos heidän kanssa kävelee vaikka kaupungilla, toinen saattaa liikkeen ikkunassa nähdä jonkun jutun, joka mulla on kotona ja sitten alkavat yhteen ääneen parjata, miten jollain voi olla tuollaisia huonekaluja tms!
Mulla on näyttävät, isokuvioiset verhot. Toinen noista kavereista jaksaa aina hokea kovaan ääneen, että ai sulla on tällaiset verhot, mä aina ajattelen, että sulla on nää verhot, meille ei vaan minnekään sopisi tällaset verhot!!!
Ja sitten hymyilee ilkeästi. Aina hokee tuota, kun käy meillä. Vähän kuin vihje, vihje, vaihda nyt jo noi verhot, koska HÄNEN maku on erehtymätön ja sitten hänkin voisi huoletta käydä meillä, kun ei olisi kaameita verhoja häiritsemässä.
Mulla on myös kolmas kaveri, joka miehineen aina ilkkuu kaiken, mitä meillä on.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 10:03"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 09:53"]
[/quote]
Mä taas törmään jatkuvasti... Kaksi ystävistäni on sellaisia, että tekee usein pisteliäitä huomautuksia toisten mausta, sistustuksesta, vaatteista. Heillä kummallakin täysvalkoiset kodit, vähän värinä vaaleaa beigeä tai hennon vaaleansinistä. Jos heidän kanssa kävelee vaikka kaupungilla, toinen saattaa liikkeen ikkunassa nähdä jonkun jutun, joka mulla on kotona ja sitten alkavat yhteen ääneen parjata, miten jollain voi olla tuollaisia huonekaluja tms!
Mulla on näyttävät, isokuvioiset verhot. Toinen noista kavereista jaksaa aina hokea kovaan ääneen, että ai sulla on tällaiset verhot, mä aina ajattelen, että sulla on nää verhot, meille ei vaan minnekään sopisi tällaset verhot!!!
Ja sitten hymyilee ilkeästi. Aina hokee tuota, kun käy meillä. Vähän kuin vihje, vihje, vaihda nyt jo noi verhot, koska HÄNEN maku on erehtymätön ja sitten hänkin voisi huoletta käydä meillä, kun ei olisi kaameita verhoja häiritsemässä.
[/quote]
No huh, huh. Minä en tosiaankaan kertaakaan, en keskustelupalstoilla, enkä muuallakaan. Ja siis 20 vuotta olen täällä asunut. Muutenkin sellainen elä ja anna toistenkin elää tunnelma täällä. Jokainen elää tyylillään ja se onkin sanonta täällä.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 10:03"]
[/quote]
tuollainen ei ole tosiystävä, mut en voi käskeä lemppaamaankaan sitä, kun itsekin kaveeraan ihmisen kanssa, joka on mollannut tyyliäni jo kohta viistoista vuotta. Ei kylläkään ilkeästi hymyillen, vaan pitemminkin hyväntahtoisesti neuvoen ja vahingossa töksäytellen. Vaatteet, silmälasit, hiusvärit jne, mitään en ilmeisesti osaa valita, että näyttäisin hyvältä. Hauskinta on, että joskus teininä, kun mulla oli ovaalinmuotoiset silmälasit, niin ne oli "Harry Potter-lasit", ja olis kuulemma kannattanut hankkia uudet. Mut pari vuotta sitten, kun olin hankkimassa uusia laseja, niin tämä sama ihminen olisi halunnut, että hankin täysin pyöreät! Ne ei ookaan yhtään Harry Potterit, ei...
Jaaritteluni pointti on, että älä välitä tommosista, vaan pidä omasta tyylistäs kiinni! Ei noi "tyyliniekat" oo oikeesti yhtään sen tyylitietoisempia kuin muutkaan, seuraavat vaan muotia. Siksi se, mikä yhtenä hetkenä on ihan nou nou, onkin kymmenen vuotta myöhemmin tosi jees... Itse pukeudun ja sisustan mieluummin oman persoonallisuuteni ja ulkonäköni mukaan, kuin sen mukaan, mitä Kotivinkki ja Trendi käskevät minun milloinkin ostaa.
Ja siksipä sanon ap:llekin: sehän on sinun lasivitriinisi, saat pistää siihen ihan mitä haluat! Veljeni säilyttää vitriinissä aitoa ihmisen pääkalloa, meillä taas säilytetään käsintehtyjä nahkakenkiä. Jos se jonkun mielestä on noloa, niin... no, hänen ei sitten varmaan kannata tehdä samoin omassa kodissaan.
Meillä pidetään mariskoolia tuhkiksena olohuoneen sohvapöydällä. Nehän on nykyään ihan halpiskamaa, kiinalaista. Laadultaan ihan eri kamaa kuin oikea Iittala.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 10:54"]
Meillä pidetään mariskoolia tuhkiksena olohuoneen sohvapöydällä. Nehän on nykyään ihan halpiskamaa, kiinalaista. Laadultaan ihan eri kamaa kuin oikea Iittala.
[/quote]
Ai teillä muka tupakoidaan sisällä? En usko, senkin provo. Vain juopot ja narkkarit tekee Suomessa nykypäivänä jotain tuollaista.
Luin että vintissä. No, siellä ainakin mutta olen nähnyt monella niitä ihan vitriinissäkin.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 10:56"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 10:54"]
[/quote]
Ai teillä muka tupakoidaan sisällä? En usko, senkin provo. Vain juopot ja narkkarit tekee Suomessa nykypäivänä jotain tuollaista.
[/quote]
Meidän yhtiössä parveketupakointi on kielletty, niin ei ole vaihtoehtoja :(
Senkus pidät, sun kotihan se on.
Naapuritalossa näyttää olevan ikkunan välissä hyllyillä montakymmentä Mariskoolia. Jokainen tavallaan.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 09:20"]
Astiat esillä vitriinissä on jopa tapauksessa todella junttia, joten sama se mitä sinne näytille tunget.
[/quote]
No missä te niitä astioita sitten pidätte? Vaatekaapin alaosassa kenkälaatikoissa?
Meillä on yksi 12 hengen, yksi 20 hengen astiasto keittokulhoineen ja salaattilautasineen. Mies on viiniharrastaja, tarkoittaa 12-20 hengen lasistoja puna-, valko- ja kuohuviinille sekä shampanjalle erikseen.
Lisäksi paremmat juomalasit ja arkilasit. Konjakki- ja viski- ja olutlasit. Pirtelölasit. Lahjaksi saadut muumiastiat. Joulukauden käytössä olevat punaiset Taika-astiat. Teeharrastukseeni liittyvät teekulhot ja -kannut. Maljakot. Tarjoiluastiat.
Missä noita säilyttää, ellei vitriinissä? Jos meillä on vaikka kaikki nuo lasit umpiovellisissa kaapeissa, ainakaan mies ei muista, missä on mitäkin japöytää kattaessaan paukuttaa kaappien ovia, kun ei löydy.
Nyt näkee yhdellä silmäyksellä, ei ainiin, ne konjakkilasit onkin tuossa.
[/quote]Yllätys, mutta meillä astiat säilytetään ASTIAKAAPEISSA! Junttia tuossa on se, että pidetään astioita joinakin sisustusesineinä joiden pitää olla esillä. Vielä kun olisi pari tyhjää viinapulloa esillä niin avot, täydellinen wt sisustus.
Jos astiat on kaapissa (aina samassa) järjestyksessä niin kyllä tyhminkin äijä oppii muistamaan minkä oven takana mikin on. Teidän keittiönne näyttänee anttilan astiaosastolta tuolla hirveällä tavaramäärällä... Tooodella tyylikästä ja kaunista. Not.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 11:16"]
Astiat esillä vitriinissä on jopa tapauksessa todella junttia, joten sama se mitä sinne näytille tunget.
[/quote]
No missä te niitä astioita sitten pidätte? Vaatekaapin alaosassa kenkälaatikoissa?
Meillä on yksi 12 hengen, yksi 20 hengen astiasto keittokulhoineen ja salaattilautasineen. Mies on viiniharrastaja, tarkoittaa 12-20 hengen lasistoja puna-, valko- ja kuohuviinille sekä shampanjalle erikseen.
Lisäksi paremmat juomalasit ja arkilasit. Konjakki- ja viski- ja olutlasit. Pirtelölasit. Lahjaksi saadut muumiastiat. Joulukauden käytössä olevat punaiset Taika-astiat. Teeharrastukseeni liittyvät teekulhot ja -kannut. Maljakot. Tarjoiluastiat.
Missä noita säilyttää, ellei vitriinissä? Jos meillä on vaikka kaikki nuo lasit umpiovellisissa kaapeissa, ainakaan mies ei muista, missä on mitäkin japöytää kattaessaan paukuttaa kaappien ovia, kun ei löydy.
[/quote]Yllätys, mutta meillä astiat säilytetään ASTIAKAAPEISSA! Junttia tuossa on se, että pidetään astioita joinakin sisustusesineinä joiden pitää olla esillä. Vielä kun olisi pari tyhjää viinapulloa esillä niin avot, täydellinen wt sisustus.
Jos astiat on kaapissa (aina samassa) järjestyksessä niin kyllä tyhminkin äijä oppii muistamaan minkä oven takana mikin on. Teidän keittiönne näyttänee anttilan astiaosastolta tuolla hirveällä tavaramäärällä... Tooodella tyylikästä ja kaunista. Not.
[/quote]
Meillä ei ole niin paljon astiakaappeja. Ehkä tuo sit näyttää kaupan astiaosastolta. Varmaan mun työhuone, jossa on kirjat lasiovellisissa kirjahyllyissä, näyttää sit ihan Akateemiselta kirjakaupalta. Kert kaiken pitäisi olla umpiovien takana.
Meillä vitriinit sovitettiin ruokapöydeän viereen siihen, mihin ne sattui mahtumaan. Oishan ne voinut ottaa umpinaisina ne Villinki-kaapit, joo... Mutta kapeassa tilassa ois sekin ollut aika ahdistavan näköistä.
Ja ei, mun mies ei kovin helposti opi muistamaan jotain astioita, että minkä oven takana on mikin. Keittiöstä ei umpiovien takaa löydä ikinä mitään.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 11:16"]
[/quote]
[/quote]
Just kun tässä ketjussa joku pääsi sanomasta, että sivistyneissä maissa ei arvostella muiden sisustusta, koska on tärkeämpiäkin asioita ja kodin sisustus jokaisen oma asia... Niin sitten joku tollo heittää ap:lle tällaisen kommentin.
Kuules, sinä ASTIAKAAPPI-ihminen. Jos joku tässä on wt, niin sinä, joka esität tuollaisia mielipiteitä ap:lle.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 09:38"]
Jos avausviesti olisi oman aikuisen lapseni tekemä, tuntisin olevani täysin epäonnistunut kasvatuksessani.
[/quote]
Ilmeisesti sä olet opettanut lastasi pitämään Mariskooleja designin huippuna ja graalinmaljaan verrattavissa olevina arvoesineinä. Jos lapsesi ei sitten olisi ihan varma, tykkääkö niistä kuitenkaan, maailmankuvasi romahtaisi. Olethan sentään syntymästä asti ostanut hänelle Mariskoolin joka merkkipäivä!