Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joka aamu kaurapuuroa?

Vierailija
02.01.2014 |

Ystävän mies kertoi, että keittää joka aamu ison kattilallisen kaurapuuroa ja heillä on ihan joka aamu puuroa aamiaiseksi.

Noin oli meilläkin silloin, kun olin lapsi. Itse keitän puuroa ehkä kerran viikossa tai kahdessa... Miksen tee useammin...?

Onko kuinka yleistä syödä joka ikinen aamu puuroa aamiaiseksi?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa, käydä kolme tuntia ennen aamuherätystä laittamassa puuro uuniin (175astetta) hautumaan. Mutta huom, nestettä täytyy olla n.5dl desilitraa kaurahiutaleita kohti!

Vierailija
2/38 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh! En voisi kuvitella syöväni päivittäin! Menisi ihan maku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh! En voisi kuvitella syöväni päivittäin! Menisi ihan maku.

Vierailija
4/38 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

syödään päivittäin. lapset syö kaurahiutaleet jogurtin kanssa.

Vierailija
5/38 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään. Harvassa ovat ne aamut jolloin puuroa ei ole.  Matkoilla ei puuroa syödä. Ja jouluna se puuro on riisipuuroa.

Muutoin syömme kaurapuuroa tai neljänviljan. Tuo aamupuuro oli se yksi tärkeimmistä asioista millä saimme laihdutuksen käyntiin. Ateriarytmi ja oikeanlaiset ruoat.

Vierailija
6/38 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkiaamuina me vanhemmat syödään puuroa. Lapset kurkkuvoileipiä.

Vierailija
7/38 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei koskaan

Vierailija
8/38 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkiaamuisin syön lähes aina puuroa, viikonloppuisinkin joskus. Kaurapuuroa, neljän viljan puuroa tai ruispuuroa, päälle marjoja / hilloa. Viikonloppuisin teemme yleensä miehen kanssa vähän parempaa aamiaista. Jos puuro alkaa tökkiä syön mysliä ja jogurttia, joskus harvoin voileipää. Muroja en syö.

Vierailija
9/38 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 07:15"]No keitin nyt itselle ohrapuuroa luomutäysmaitoon. Olihan se aikas hyvää.

Mä taas en tykkää löysästä puurosta - muta ei se nyt ihan jämähtänyttäkään saa olla.

:D

ap

[/quote]

Jee, meinasin tulla ehdottamaan luomutäysmaitoa :) oma suosikkini on kyllä kaura.

Vierailija
10/38 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille puuroa ehkä 2 x viikossa, joko kaurapuuro, neljän viljan tai mannapuuro. Joskus riisipuuroa, mutta ennemmin iltapalaksi tai jopa päivälliseksi.

Itse en juurikaan syö puuroja, paitsi jouluna riisipuuroa.

Kaurapuurosta mulle tulee sietämätön vatsakipu ja kiljuva nälkä jo tunnin päästä ruokailusta, siis sellainen oikein kurniva vatsa. Outo juttu, kun kaikki aina sanovat, että puuro pitää niin hyvin nälkää. Mulla ei pidä. Eikä minkäänlaista vilja-allergiaa ole.

Vierailija
11/38 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka aamu puuroa. yleensä keitän spelttihiutaleista, mut toisinaan myös kaurasta. ja sekaan raejuustoa.

Vierailija
12/38 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijana söin joka aamu kaurapuuroa tai neljän viljan puuroa. Nykyään syön joko puuroa, leipiä tai munakasta.

Vierailija
13/38 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka aamu puuroa meilläkin. Me syödään joka päivä puuroa, joku muu syö joka päivä leipää, joku juo joka päivä kahvia, joku juo joka päivä maitoa. Ei perusruokiin ja -juomiin yleensä kyllästytä.

Vierailija
14/38 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni syö 80% aamiaisesi kaurapuuroa. Ei joka ikinen aamu, mutta yleensä. Itsellä on sellaisia kausia että syön kuukauden putkeen aamiaiseksi puuroa, mutta sitten tulee kyllästyminen.

Kyllä meillä myös lapset syö puuroa, mutta eivät sitä itse laita aamiaiseksi.

Vierailija
15/38 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka aamu puuroa, minä voisilmällä tai mustikoilla, lapset mustikoiden ja/tai jogurtin kera.

Mutta puuron pitää olla sopivasti löysää ja pehmeää, en suostu syömään sellaista jankkia.

Vierailija
16/38 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No keitin nyt itselle ohrapuuroa luomutäysmaitoon. Olihan se aikas hyvää.

Mä taas en tykkää löysästä puurosta - muta ei se nyt ihan jämähtänyttäkään saa olla.

:D

ap

Vierailija
17/38 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

parhaillaan tässä lusikoin kaurapuuroa, kyllä suunnilleen joka aamu tulee keiteltyä.

Vierailija
18/38 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 25 v putkeen

Vierailija
19/38 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön joka aamu kaurapuuroa :)

Valitettavasti en saa lapsiani oppimaan tähän tapaan, he syö muroja. Masentavaa.

Vierailija
20/38 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei syödä aamuisin(kaan) puuroja ja muutenkin todella harvoin.

Sen sijaan melkein joka aamu leivotaan pieni satsi sämpylöitä, milloin milläkin mausteella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi