Sosionomi mielenterveysalalla
Pääseekö sosionomin koulutuksella hyvin mielenterveysalan tehtäviin? Miksi? Miksi ei?
Kommentit (11)
Ei ole työpaikkoja sosionomeille mielenterveyspuolella. Lastensuojelussa on jonkin verran.
Löytyykö sosionomeja tätä kommentoimaan?
Sosionomeja on ainakin kuntoutusohjaajina mielenterveyspuolella. Itse olen aikuissosiaalityössä ja siinäkin pääsee tekemään mielenterveystyötä lähes päivittäin.
Olen sosionomi ja työskentelen mielenterveys- ja päihdekuntoutujien asumisyksikössä ohjaajana. Yksikköön haettiin nimenomaan sosionomia, kun paikan sain.
Kannattaa harkita ennemin lähihoitajan/sairaanhoitajan koulutusta, jos mielenterveysala tähtäimessä
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa harkita ennemin lähihoitajan/sairaanhoitajan koulutusta, jos mielenterveysala tähtäimessä
Enemmänki se, että haluatko tehdä hoitotyötä, vai sosiaalialan työtä.
Meitä sosionomeja on erilaisissa paikoissa. Ehkä joku mielenterveyspuolen sosionomi voisi kertoa työstään?
Löytyykö sosionomeja kommentoimaan? T.ap
Itse pääsin tekemään mt-puolen töitä jo opiskeluaikana ja oisin saanu vakkaripaikan valmistuttuani. Itse kuitenkin halusin lasuun. Todellakin on töitä sosionomeille mielenterveystyössä.
No miksi ei, tottakai pääsee. Varsinkin jos suuntautuu sille linjalle. Alalla ei työt lopu mielenterveyspuolella!