Mistähän tämä oire voi olla, neurologeja paikalla?
Noin kuukausi sitten työterveyslääkäri lähetti minut ylivilkkaiden refleksien takia neurologiseen päivystykseen. Työterveyslääkärille olin mennyt nivelkipujen, hartiasäryn ja päänsäryn takia.
Neurologi teki sitten kaikenlaisia perustestejä, kyseli mm. onko kasvojeni toinen puoli tunnottomampi kuin toinen, ja onko kasvojeni toinen puoli mielestäni normaalin näköinen. No oli mielestäni, ja kun ei oikein mitään muuta selvää oiretta löytänyt, niin ei enää laittanut muihin tutkimuksiin eteenpäin.
No nyt on alkanut (jo muutama päivä sitten) toinen suupieli hiukan roikkua ja on tunnottoman oloinen, mistähän tämä voisi nyt olla oireena?
Pitäisiköhän mun taasen hakeutua tutkimuksiin - ja jos niin minne? Työterveyteen, vai suoraan tuonne neurologian päivystykseen? Neurologi kyllä sanoi, että jos oireet jatkuvat tai pahenevat, niin sitten sinne. Mutta kun siitä on jo se kuukausi aikaa...
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 00:44"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 00:37"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 00:24"]
Fluktuoiva siis oireet tulee ja menee. Tuo aivokasvaintyyppi on sairas, jätä hänen mielipiteet omaan arvoonsa.
[/quote]
En tiedä, lasketaanko jo poistettu, pieni hyvälaatuinen ja lähes oireeton aivokasvain sairaudeksi. Mutta sinähän "sairaanhoitaja" sen tiedät. : )
Ap, mene lääkäriin! Se on pieni hinta mielenrauhasta. Itsekin surffailin netissä ja diagnosoin vaikka mitä itseltäni ns. itseopiskelleiden sairaanhoitajien keskustelupalstoilla tarjoaman avun voimin, mutta oikea diagnoosi olikin sitten helpotus ja vaiva hoidettavissa.
Terveisin : Se sairas aivokasvaintyyppi...
[/quote]
Äsken olit päivystyksen sairaanhoitaja
Jos sinulla on ollut aivokasvain ei se tarkoita että kaikilla on.
Päivystyksestä käännytettään kotiin odottamaan tuollaisten oirein. Lääkäriin toki mutta ei päivystykseen.
[/quote]
Opettele lukemaan, sinulla menee henkilöt sekaisin.
Minä, jolla oli aivokasvain, EN ole päivystyksen sh.
Vaan kirjoitin tähän ketjuun kritisoidakseni itseään sairaanhoitajaksi kutsuvaa henkilöä, joka teki etädiagnoosin, että ap:lla muka olisi kasvain.
Koska minulla on ollut kasvain, tiedän, että aivokasvaindiagnoosi tehdään MRI:n, ei AV:n avulla. Ja siksi mainitsin omasta aivokasvaimestani.
Ap, mene lääkäriin.
joo, lääkäriin ja kiireesti. Jos suupieli alkaa roikkua, niin eikö silloin pitäisi tilata jo ambulanssikin? silloin voi nimittäin olla tosi kiire. Mitä nopeammin pääsee hoitoon, sitä paremmat hoitotulokset voidaan saada.
Ei todellakaan lähetetä kotiin TUTKIMATTA jos suupieli roikkuu. Voi olla tuo Bellin pareesi, voi olla avh tai jotain muuta. Mutta jos oma suupieleni alkaisi roikkua, niin lähtisin välittömästi omalle työpaikalleni.
T: ensiavun sh - eri kuin tuo aiemmin kirjoitellut vale-sh (kukaan oikea sh tai lääkäri ei tee nettidiagnooseja)