Tutista ja tuttipullosta eroon samalla?
Vai onko " epäjohdonmukaista" et jätetään tutti pois mut saa juoda maitoa ja vellin tuttipullosta tai päinvastoin et tutti jää mut tuttipullot pois? Itsestäni tuntuu et molemmat, mut meijän muksu ei vieläkään juo maitoa nokkamukista. Toisaalta ei tässä kiire oo (nyt 1v2kk), ehtiihän tuota vielä vierottaa molemmista (vaikka sitten samalla kertaa). TUtti on välillä tärkeä, varsinkin jos hampaita on tulossa, ei muksu sitä " huvikseen" lupsuta muuten eikä itke sen perään jos nappaan suusta pois aamulla/päikkäreitten jälkeen. ELi sikäli luulen ettei vierotus ois ihan kauheen vaikeeta. Mut jos joku osais kommentoida tuota et jättääkö pois samalla tutit ja tuttipullot!!!
Kommentit (3)
Meillä päästiin noista molemmista, sekä tutista että tuttipullosta eroon kohta kuukaus sitten ja kyllä oon ihan äimänä kuinka helposti se loppujenlopuksi kävi! Toinen lapsi kun on tulossa ja ehdottomasti halusin että päästään eroon tutista ennen ku kakkonen syntyy..
Poika oli siis joku 1,5v kun päätin että nyt lähtee molemmat ja samalla kertaa. Meinasin kanssa että on sitten hölmöä jos tutista päästään ja siltikin tuttipulloa vielä käyttää, mutta mielipiteitä on tietysti monia tässäkin asiassa :)
Ja meillä tosiaan juotiin vielä iltamaidot sängyssä ja tuttipullosta.. Ja sitten vaan yks kaunis ilta päätin että nyt vaihtuu tyyli :) Puolisen tuntia pitempään meni nukahtamishommissa mutta kyllähän se siitä kun vaan itsensä piti tiukkana sen suhteen että ei anna periksi.
Tuttikin tosiaan oli aikaisemmin käytössä iltaisin melkeen koko ajan ja päiväunilla ja yöunilla ihan must!
Näin se vaan meiltä sujui helposti ja toivotaan että teiltäkin kun sopiva aika koittaa!! Tsemppiä!! =)
Viroitettiin poika 11 kk iässä ensin tuttipullosta ja viikkoa myöhemmin tutista. Poika ei ollut enää muutamaan kuukauteen juonut tuttipullosta kuin iltamaidon, joten ajateltiin ihan vaan kokeilla että voisiko ilman sitäkin olla. Yksi ilta juotettiin maito sitten puuron kanssakin nokkamukista ja pidettiin illalla vaan sylissä pullon juottamisen sijasta. Ei huutanut poika pullon perään. Tutistakin luopumista kokeiltiin ensin yksi ilta nukkumaan mennessä eikä poika juuri senkään perään huutanut vaan vähän maiskutteli suutaan siihen malliin että tutin voisin ottaa. Olin monta päivää valmis antamaan tutin pojalle jos mahdoton meteli tulisi, muttei tullut ja kuukauden on ollut ilman. Tuttia poika siis söi lähinnä nukkumaan mennessä. Halusin vierottaa näistä tässä vaiheessa koska olen menossa syksyllä takaisin töihin enkä tiedä koska sitten olisi taas ollut sopiva hetki.
...mutta sen verran kommentoin, että meillä luovuttiin tänään tuttipullosta (1v 3kk), ja se oli NIIN kamalaa, että olin ihan onnessani kun saatoin illalla tarjota tutin tytölle lohdukkeeksi kun meni nukkumaan. (Avasin juuri tuossa keskustelun kauheasta päivästämme otsikolla " Voiko tuttipullosta vieroittaminen olla NÄIN vaikeaa?" , jos kiinnostaa.) Eli itse en olisi pystynyt molemmista luopumaan samalla.
Mutta ajatuksessasi saattaa olla hyväkin logiikka, mielenkiinnolla odotan miten tähän muut vastaavat.