Mikä avuksi ääniyliherkkyyteen? Liittyy ahdistukseen...
Naapurissa kuunnellaan musiikkia, mieheni mielestä musiikki on hiljaisella, minä tunnen jokaisen "aallon" joka bassosta lähtee ja kuulen selvästi muutakin. Ahdistaa. Ahdistaa, ahdistaa, ahdistaa. Vatsaan sattuu, sydän hakkaa, tekee mieli juosta karkuun.
Olen viime kuukausina ollut niin ahdistunut, että yritin tappaa itseni viime kuussa. En meinaa jaksaa tai sietää minkäänlaisia "elämän ääniä", iltapäivällä kuuntelin naapurin astianpesukoneen ääntä. Aivan neuroottista touhua, siis. Minulla on kuulosuojaimet, en saa nukuttua ilman niitä. Muuten kuuntelen musiikkia, koska en voi sietää ulkomaailman meteliä (musiikki melko kovalla kuulokkeissa).
Kommentit (8)
2, en käytä alkoholia. Lääkitystä ei ole ollut, tai no satunnaisesti menee Opamox, mutta se ei enää rauhoita vaan lähinnä väsyttää.
Ketipinor ei toimi myöskään, tulee kamalat sivuoireet. Mitä muita niitä on? Cymbalta oli kamalan vahva ja olin useamman päivän siitä sekaisin lopetuksenkin jälkeen.
En voi muuttaa maalle, kun ei ole rahaa. Olen tällä menolla sairaseläkkeellä pian, ahdistus syö minut elävältä.
ei tuo pelkällä lääkkeiden syönnillä lähde. On Efexor, Alprox... kai olet käynyt psykiatrilla. Ahdistuneisuus on oire jostain ja pitää kaivaa esiin mikä se on. Joudutko tukahduttamaan tunteitasi, onko sinulla pelkoja?
7, minulla on ollut keskusteluaikoja psykologin luokse (kunnan mtt). Olen jo vuosia vaatinut psykoterapiaa itselleni, koska koen etten pääse eteenpäin ja hoitoni junnaa vuodesta toiseen. Mitään edistystä ei tapahdu, melkeinpä päinvastoin. Yritin päästä lääkärille joulukuun alussa, en päässyt (ei kuulemma tarpeellista). Kun yritin tappaa itseni, yritin päästä hoitoon...en päässyt (en sillä hetkellä akuutisti tappamassa itseäni tai psykoottinen), lähettivät psykiatrisesta sairaalasta kotiin juttelun jälkeen. Koen, ettei kukaan kuuntele tai ota tosissaan.
Syy ahdistukseen juontaa juurensa lapsuuteeni, joka oli äärimmäisen raskas ja traumaattinenkin. Mitä enemmän ikää tulee, sitä useampi muisto on alkanut ahdistamaan. En juo, koska vanhempani joivat liikaa, mutta olen syönyt ahdistukseeni aiemmin pakonomaisesti.
Mie kun alotin yötyöt tossa kesällä, niin sen jälkeen on maailman äänet hypänny silmille...ihan kaikki pikkiriikkiset äänet tulee noteerattua..kännykän laturi, liesituuletin, jääkaappi kaikki pitää toisinaan oikein häiritsevän isoa ääntä..varsinkin jos olen kovin väsynyt.
Tuntuu olevan tottumiskysymys nuo äänet :/ ..jos olis varaa valita, niin muuttaisin maalle ja teettäisin talostani niin luonnollisen hiljaisen että ei kuuluis minkään sähkölaitteen sirinä...(juu ei ole rikkinäinen laite tai pistorasia).
Onko sinulla itään lääkitystä tuohon? Toivottavasti et käytä alkoholia, koska se lisää valtavasti ahdistuneisuutta ja myös tuota ääniherkkyyttä.