Miten sinä laihduttaisit 7kg?
Jos sinun pitäisi laihduttaa 7kg, miten sen tekisit? Nopealla rysäyksellä vai hitaasti, ruoalla vai liikunnalla, millaisella ruokavaliolla, kituuttaen vai "fiksusti" jne.?
Kerro, miten itse sen tekisit? Mulla tuo määrä tiedossa. Tiedän että tämä olisi TODELLA PIENI PONNISTUS jos motivaatio olisi kohdallaan, mutta kun se ei ole.
Kommentit (8)
Mulla on just tuo laihdutettavana. Eli joulukilot plus pari entistä. Taidan onnistua siinä, kun ennenkin olen onnistunut. Pirun kovaahan se on, koska en aio luopua herkuista kokonaan. Mutta syön herkkuja vain viikonloppuna ja työpäivinä niukasti ja terveellisesti. Kyllä se siitä taas lähtee. Karkkipäivä tekee ihmeitä.
Kirjautumalla esim. Kiloklubiin tai vastaavaan palveluun jonne syötäisikään ruokani. Tutustumalla siihen miten syödään laadullisesti oikein ne miinuskalorit mitkä syö. Ei liian kovalla tahdilla, jotta oppii matkan varrella sen ettei ne kilot tule heti (ja korkojen kera takaisin). Liikunta mukaan kuvioihin myös.
Yksinkertaistamalla ruokavalion. Tyyliin aamulla puuroa ja soppaa, päivällä lihaa ja salaattia, iltapäivällä kahvia ja jotain hedelmää, ruoka klo17 jotain keittoa tms, iltapala kevyt myös. Näin tiputin 8 kg 4 kk aikana. Toimii. Ei turhia herkkuja, rasvaa ruoassa, valmismössöjä jne. Perusruokaa kevyesti.
Kirjoitan ensin ylös muutaman päivän ajan jokaisen suupalan jonka syön samalla kun koitan syödä terveellisesti. Jos näyttää siltä, että määrä on joka päivä liian suuri laihdutuskaloreiksi, varaudun siihen,e ttä joudun vähän käpristelemään. Helpoin tapa on syödä itsensä kylläiseksi kahdesti päivässä ja paastota klo 17-07. Ja päälle liikuntaa parin sadan kalorin verran päivässä ja kolme 45 minuutin iltalenkkiä/vk tuohon päälle.
Laihdutin juuri hiukan enemmänkin jättämällä herkut pois, syömällä terveellisesti ja liikkumalla hiukan enemmän. Ei siinä mitään vippaskonsteja tai ihmedieettejä tarvita.
Täältä saa hyviä neuvoja
http://www.ravitsemusneuvottelukunta.fi/portal/fi/vinkkeja+viisaisiin+valintoihin/
[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 19:03"]
Kirjautumalla esim. Kiloklubiin tai vastaavaan palveluun jonne syötäisikään ruokani. Tutustumalla siihen miten syödään laadullisesti oikein ne miinuskalorit mitkä syö. Ei liian kovalla tahdilla, jotta oppii matkan varrella sen ettei ne kilot tule heti (ja korkojen kera takaisin). Liikunta mukaan kuvioihin myös.
[/quote]Näin mäkin tekisin. Itseasiassa olen elokuusta lähtien kiloklubin avulla pudottanut 14 kiloa. Joulun aikaan en kirjannut syömisiäni, mutta ensiviikolla taas aloitan kirjaamisen.
Pitämällä säännöllisesti hyvin kevyitä päiviä ja keventämällä muutenkin syömisiä. Itse olen huomannut, että kevennetyt päivät (max. 1000 kaloria) välillä keventävät muidenkin päivien syömistä. Pääpaino perusterveellisillä ruuilla, riittävästi kuitua ja vettä.
Lisäksi kohtuullista hikiliikuntaa. Näillä aion itse jatkaa yli kuukauden flunssa- ja joulutauon jälkeen. Ainakin muutaman kilon pitäisi lähteä kesään mennessä kepeästi ja yhtään kituuttamatta. Pirtsakampi olo vaan tulee ja se mitä syö maistuu paremmalta kun ei syö liikaa :-)
Tsemppiä!
Kalorilaskuria ja keittiövaakaa käyttäisin apua, keittiövaa'alla punnitsisin kaiken mitä syön ja merkitsisin sen kalorilaskuriin. Pitäisin jonkun verran miinuskaloreita syömisessä ja lisäksi liikkuisin (kuntosalia ja aerobista).
Mitään hulluja miinuskaloreita en kuitenkaan pitäisi enkä kituuttaisi, kilot saisi lähteä sillä tahdilla kun lähtevät.