Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruokakaupassa 1x vkossa käytävä ja maskin käyttö tuskaa.

Vierailija
09.10.2020 |

Sen lisäksi, että en näe mitään, kun jokaisella ulos hengittämisellä linssit aivan huurussa (ja juu on kyllä aseteltu oikein naamalle) niin sitten se vielä suurempi haaste eli en saa kunnolla happea. Ei mene kuin n.15min niin alkaa pyörryttämään ja tulee hutera olo.
No, kai sen taas kestää, kun huomenna hakee viikon satsit apetta, eipä ole vaihtoehtojakaan.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiinkuljetus tai noutopalvelu.

Vierailija
2/25 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi laitat maskin? Minä valitsen kauppa-ajakseni hiljaisen ajan, enkä käytä maskia. Kaljanmyyntiaikojen ulkopuolella on hiljaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaista maskia oikein käytät? Oletko koittanut venttiilillä varustettua? Tai kangasmaskia?

Vierailija
4/25 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama ongelma! Mua ahdistaa iha järjettömästi sen maskin alla, tunnen sydämen lyönnit suunnilleen ja on ihan kauhea oloa. Mutta yritän vain kestää sen puolisen tuntia viiva tunnin mitä olen julkisissa paikoissa. Rillit on aivan huurussa.

Vierailija
5/25 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii no... mulla maskipakko 8h töissä. Hitonmoinen hedari joka työpäivän jälkeen ja keuhkot "kipeenä". Ruokatauon seison ulkona eväskipponi kanssa että saa happea.

Vierailija
6/25 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sitten vältellä julkisia paikkoja tai opetella se maskin käyttö.

Kaupasta ostetun kertakäyttömaskin yläreunassa olevan metallisen tms. nauhan painaminen tiukasti  ihoon kasvoja myötäillen estää höyryhengityksen.

Jouduin opettelemaan tämän ja toimii.

Jos hengitys on raskasta maskin kanssa, miettikää miten raskasta se sitten on jos saa koronan.

Vierailija
7/25 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessahan ei ole maskipakkoa. Ei sitä tarvitse laittaa, jos menee kauppaan hiljaisena aikana ja osaa olla yskimättä ja väistellä ihmisiä. Osa tuntuu kyllä luulevan, että maski suojaa niin, että sitten voi vapaasti yskiä ja änkeä viereen.

Vierailija
8/25 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jessus! Olen käyttänyt maaliskuusta saakka töissä maskia (n. 8 tuntia) ja ärsyttää nämä kitisijät, jotka joutuvat pitämään sitä maskia KAUPPAREISSUN ajan! 

Ja kyllä, myös mulla on lasit. Ja kyllä, maski aiheuttaa oireita, mutta ei, maskin käyttö ei huononna saturaatiota vaan se pysyy erittäin hyvänä. Välillä jopa unohdan, että kasvoilla on maski ja en edes huomaa olleen mitään oireitakaan.

Lopettakaa jo se kitinä ja valitus. Pysykää kotona, jos noin ahdistaa. Jotkut ovat joutuneet pitämään maskia jo useamman kuukauden.

Vierailija
9/25 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä valitettavasti välillä yskin ja nenä vuotaa pölyistä. Ja maskin kun laitan päälle ja alkaa yskitttää ni ....? tulee kiirus4

Vierailija
10/25 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon myös ihmetellyt miten pakkaspäivinä suunnilleen jokainen suomalainen on tottunut vetämään jonkun huivin suun eteen kasvoja/ hengitysilmaa lämmittämään. Mutta nyt vähintään joka toinen saa maskista ahdistusoireita eikä pysty niitä käyttämään.

Vierailija
11/25 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kitinää. Itse käytän 8h töissä maskia, eikä ahdista. jos ei pysty kauppareissun ajan maskia käyttämään, on korvien välissä vikaa. Voithan olla ilmankin, ei kukaan pakoita sitä pitämään. Ebsi viikolla on tulossa pakko.

Vierailija
12/25 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki toisenlainen maski. Auttaa jo paljon, jos siinä on muotoiltava "nenäpidike".

Vierailija
13/25 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehto on: mene ilman.

Vierailija
14/25 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten maski voi olla niin vaikea niin monelle? Onko Suomessa oikeasti astmaatikkoja/ keuhkosairaita näin paljon?

Vierailija
15/25 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä valitettavasti välillä yskin ja nenä vuotaa pölyistä. Ja maskin kun laitan päälle ja alkaa yskitttää ni ....? tulee kiirus4

Aasiassa on jo vuosikymmenet käytetty maskia flunssassa. Ja paikoissa, joissa liikennesaasteita. Sehän on tarkoitettu, että maskin takana yskitään ja annetaan rään valua.

Vierailija
16/25 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole asetellut maskia naamalle oikein, jos lasit huurtuu. Tai sitten olet ostanut jostain tavaratalosta niiden ahneiden surkeita halpamaskeja.

Mutta siis kauppaan voi oikein hyvin mennä ilmankin maskia, sehän on täysin pelleilyä koko maskien pitäminen terveenä varsinkin ja ei-yskivänä anyway.

Vierailija
17/25 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon myös ihmetellyt miten pakkaspäivinä suunnilleen jokainen suomalainen on tottunut vetämään jonkun huivin suun eteen kasvoja/ hengitysilmaa lämmittämään. Mutta nyt vähintään joka toinen saa maskista ahdistusoireita eikä pysty niitä käyttämään.

Kauppaanhan voisi mennä yhtä hyvin huivi suun edessä. Ihmiset tyhminä lampaina ostelee maskeja, vaikka huivilla ajaisi aivan saman asian.

Vierailija
18/25 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jessus! Olen käyttänyt maaliskuusta saakka töissä maskia (n. 8 tuntia) ja ärsyttää nämä kitisijät, jotka joutuvat pitämään sitä maskia KAUPPAREISSUN ajan! 

Ja kyllä, myös mulla on lasit. Ja kyllä, maski aiheuttaa oireita, mutta ei, maskin käyttö ei huononna saturaatiota vaan se pysyy erittäin hyvänä. Välillä jopa unohdan, että kasvoilla on maski ja en edes huomaa olleen mitään oireitakaan.

Lopettakaa jo se kitinä ja valitus. Pysykää kotona, jos noin ahdistaa. Jotkut ovat joutuneet pitämään maskia jo useamman kuukauden.

Oot varmaan jo tosi väsynyt ja revit pulttia täysin pikkuasioista, kuten kirjoituksestasikin huomaa. Olen kuullut monen keväästä alkaen maskia pitämään joutuneen valittavan, miten hirveän paljon enemmän sen kanssa eläminen väsyttää. Eikä ihme, kun olette elelleet happivajeessa jo kuukausia.

Vierailija
19/25 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa sitten vältellä julkisia paikkoja tai opetella se maskin käyttö.

Kaupasta ostetun kertakäyttömaskin yläreunassa olevan metallisen tms. nauhan painaminen tiukasti  ihoon kasvoja myötäillen estää höyryhengityksen.

Jouduin opettelemaan tämän ja toimii.

Jos hengitys on raskasta maskin kanssa, miettikää miten raskasta se sitten on jos saa koronan.

Onpa tyhmä argumentti, aivan kuin maski estäisi saamasta koronan. Lisäksi suurin osa maskikäyttökerroista on täysin turhia. Eli siinä vaikeutetaan hengitystä for nothing. Ei voida verrata koronaan millään tavalla. Ennemmin voisi sanoa yskijälle, että mieti miten raskasta muiden on hegittää, jos sulla on oireeton korona, joka heihin tarttuu ja he saavat vakavan tautimuodon. Muille ei voi sanoa koronahengittämisestä tässä yhteydessä yhtään mitään. Koska maski ei suojaa.

Vierailija
20/25 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupoissa myytävät maskit ovat täyttä sontaa. Ne haisevat, nauhat katkeilevat ja paksuus on sellanen, ettei kulje minkäänlainen ilmavirta läpi. Teille hoitajille annetut maskit ovat eri juttu, mutta niitä ei saa muut. Ei siis kannata täällä taas haukkua muita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä