Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia uudenvuodenperinteitä teillä on? Meillä on...

Vierailija
01.01.2014 |

Äitini ja isäni  saivat kauan sitten eräältä sotainvalidilta lahjaksi kipsitaulun, joka esittää lintuperhettä pesänsä äärellä. Lintukotoa esittävän. Vuonna 1952 tehdyn.

Äitini aloitti sinä vuonna kun minä synnyin tradition, että joka uudenvuodenyönä hän kirjoittaa kynällä taulun takapintaan alkavan vuoden vuosiluvun yhdessä isäni kanssa.

Kun vanhempani kuolivat, minä jatkoin perinnettä oman perheeni kanssa. Tänään tuli 51. vuosiluku merkittyä tuon taulun taakse.

Onko teillä omia erikoisia uudenvuodenperinteitä, näiden normaalien rakettien ampumisten, tinan valamisten ja nakki-perunasalaatti-aamiaisten ohella?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun kysyit niin huomasin... ei mitään omaa...

Vierailija
2/7 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeastaan meillä, mutta minulla on aina tapana kirjoittaa päiväkirjaani eri kategorioilla vuoden huippuhetkiä, hyvässä ja pahassa, ehkä joku uutinen, joka on vuodelta jäänyt mieleen, vuoden paras elokuva, tv-ohjelma, urheilutapahtuma, biisi jne. Siis sellaiset, jotka ovat itselle olleet tärkeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minkään sorttista. Katotaan, jos jaksetaan ilotulitusta ja juodaan lasi kuoharia. Se on siinä lyhyesti ja ytimekkäästi, jos olen kotona, enkä töissä. Lähes kaikki juhlat on syvältä, eikä ole edes hajua miksi niitä juhlitaan. Ainoat juhlat jotka menee on vappu ja jussi.

Vierailija
4/7 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minkään sorttista. Katotaan, jos jaksetaan ilotulitusta ja juodaan lasi kuoharia. Se on siinä lyhyesti ja ytimekkäästi, jos olen kotona, enkä töissä. Lähes kaikki juhlat on syvältä, eikä ole edes hajua miksi niitä juhlitaan. Ainoat juhlat jotka menee on vappu ja jussi.

Vierailija
5/7 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 00:44"]

[/quote]

Juhliminen on pyllyvaon syövereistä. Häät, hautajaiset, rippijuhlat ja muut kissanristiäiset!

Vierailija
6/7 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinan juonti ja pilven poltto.

Vierailija
7/7 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 00:44"]

[/quote]

Ihmetyttää tämä sana "kuohari". Vanhassa suomen kielessähän se tarkoitti miestä, joka kuohitsee maalaistalon kotieläimiä. "Kuohari" kuohitsi. Mistä lähtien se on tarkoittanut jotain muuta kuin mitä se aikuisten oikeasti tarkoittaa? Mistä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi