Kokeeko lapset hankalana liikkumisen, jos on kurahousut? Mitä lapsenne itse on mieltä, siis sen ikäiset, jotka osaa asiallisesti sanoa?
Meillä on päiväkodissa nyt vähän ongelmaa tämän asian suhteen. Ei meinaa pukeminen millään sujua. Tai kyllä henkilökunnalla on niksinsä niin että lopulta onnistuu, mutta kuitenkin, palautetta on tullut asiasta. Mutta lapsi ei itse osaa sanoa, miksi ei haluaisi pukea. Voiko se liittyä liikkumiseen? Että on hankalampi olla sitten ja liikkua? Itsellä ei ole oikein muistikuvaa omasta lapsuudesta. Viisivuotias tässä kyseessä.
Kommentit (23)
Nyt on hyviämja ihan edullisia kurahaalareitakin, niillä ketterämpi liikkua.
Lopeta jo nämä kurahousufetissialoituksesi, Henna.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on hyviämja ihan edullisia kurahaalareitakin, niillä ketterämpi liikkua.
Ja 5vuotias saa ne helposti itse päälle jos se harmittaa että ei onnistu itse pukemaan kurahousuja.
Pystyisitkö tuomaan lapselle positiivisia seikkoja esiin? Kiva olla, kun ei kastu jne? Meillä ei oikeastaan ole koskaan ollutkaan mitään varsinaista vastustusta, mutta toisaalta ei ole ehdotonta pakkoakaan. Ehkä se pakko tuntuu tylsältä niin kuin näissä maskeissakin joitakin ärsyttää se, että määrätään?
Molemmat lapset ovat inhonneet niitä. Käytetään enemmän vedenpitäviä vaatteita
Vierailija kirjoitti:
Lopeta jo nämä kurahousufetissialoituksesi, Henna.
Kuka Henna ?
Inhoaisin itsekin niitä. Sellainen kokokurahaalari voi olla kivempi. Usein päiväkoti taas ei vaan tykkää niistä. Kannattaa ensin tiedustella hoitajilta onko ok.
Vierailija kirjoitti:
Inhoaisin itsekin niitä. Sellainen kokokurahaalari voi olla kivempi. Usein päiväkoti taas ei vaan tykkää niistä. Kannattaa ensin tiedustella hoitajilta onko ok.
Mistä lähtien hoitajilta on pitänyt kysyä mitä vaatteita he hyväksyvät lapsille? Olen 3 lapsen äiti enkä koskaan ole kysynyt päiväkodista lupaa vaatevalinnoille 🙄
Kuumat, kankeat, hiostavat. Etpä varmaan itsekään pue lenkille vastaavia. Osta lapselle kunnon vedenpitävät tekniset ulkovaatteet, niin ei tarvitse kurahousuja.
Meillä eskari-ikäiset ovat itse saanett valita pukeutumista ( 98-prosenttisesti kaikilla siis on kurikset).
saa olla ilman kuriksia, mutta leikit pitää silloin valita niin, että ei ryvety.
Kuitenkin monet jotka ovat valinneet ensin ilman kurikisia, ovat sitten päätyneet seuraavassa ulkoilussa kuriksiin, koska helpottaa leikkien valitsemista.
Vierailija kirjoitti:
Meillä eskari-ikäiset ovat itse saanett valita pukeutumista ( 98-prosenttisesti kaikilla siis on kurikset).
saa olla ilman kuriksia, mutta leikit pitää silloin valita niin, että ei ryvety.
Kuitenkin monet jotka ovat valinneet ensin ilman kurikisia, ovat sitten päätyneet seuraavassa ulkoilussa kuriksiin, koska helpottaa leikkien valitsemista.
Kuulostaapa aika aidolta valinnanmahdollisuudelta! :) Seisoskelet vaan nätisti tässä laatoilla, jos et laita kuriksia!
Kai lapsen voi totuttaa käyttämään kurahousuja samaan tapaan kuin aikuiset totutetaan käyttämään maskeja niin, että se on sitten "uusi normaali".
Vierailija kirjoitti:
Kai lapsen voi totuttaa käyttämään kurahousuja samaan tapaan kuin aikuiset totutetaan käyttämään maskeja niin, että se on sitten "uusi normaali".
Päiväkotien pahimmat kurahousukitisijät taitavat olla niitä, jotka eivät kotonaan niitä käytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien hoitajilta on pitänyt kysyä mitä vaatteita he hyväksyvät lapsille? Olen 3 lapsen äiti enkä koskaan ole kysynyt päiväkodista lupaa vaatevalinnoille 🙄
Kyllä meille ainakin annettiin ihan selkeät ohjeet, joissa oli listattu pakolliset varusteet (mm. nuo kuravaatteet). Ei siinä ollut neuvotteluvaraa!
Vierailija kirjoitti:
Eikö se kokohaalari ole tosi hiostava? Normikurikset kuitenkin päästää ilmaa yläosasta vaihtumaan.
päiväkotityöntekijänä voin sanoa että ne lapset pistää vastaan jotka ei koskaan pue kuriksia kotona tai ulkoile muilla kuin kesäsäillä.
Ymmärrän että juuri sinun lapsesi on niin "fiksu" että ei mene sinne lätäkköön eikä näin ollen tartte juhlavaatteita sinun luvallasi... yritä siinä sitten selittää muille miksi heillä pitää olla kuravaatteet kun yhdellä ei ole. Saman voi sitten soveltaa kaikkeen muuhunkin toimintaan. Yksi saa syödä sohvalla koska kotonakin saa, toinen saa tuoda lelun joka päivä kotoa, yksi saa olla talvella ilman pipoa ja viides saa jäädä leikkimään kun muut nukkuu.
Sitten vielä se että jos ne kurikset ja saappaat jätetään pois koska äiti pyysi ja lapsi kuitenkin juoksee siitä lätäköstä tai kastuu sateessa niin sitten tulee se perus huuto että kuka nyt pesee vaatteet ja huomenna ei ole kuivia ulkoiluvaatteita.
Tarvittavat kamppeet pistetään päälle, eikä kysellä miksi ei huvita.
Vierailija kirjoitti:
päiväkotityöntekijänä voin sanoa että ne lapset pistää vastaan jotka ei koskaan pue kuriksia kotona tai ulkoile muilla kuin kesäsäillä.
Ymmärrän että juuri sinun lapsesi on niin "fiksu" että ei mene sinne lätäkköön eikä näin ollen tartte juhlavaatteita sinun luvallasi... yritä siinä sitten selittää muille miksi heillä pitää olla kuravaatteet kun yhdellä ei ole. Saman voi sitten soveltaa kaikkeen muuhunkin toimintaan. Yksi saa syödä sohvalla koska kotonakin saa, toinen saa tuoda lelun joka päivä kotoa, yksi saa olla talvella ilman pipoa ja viides saa jäädä leikkimään kun muut nukkuu.
Sitten vielä se että jos ne kurikset ja saappaat jätetään pois koska äiti pyysi ja lapsi kuitenkin juoksee siitä lätäköstä tai kastuu sateessa niin sitten tulee se perus huuto että kuka nyt pesee vaatteet ja huomenna ei ole kuivia ulkoiluvaatteita.
Mikä teidän ammattilaisten ohje sitten on tuollaisessa tilanteessa, jos kiukuttelu pukemisessa on toistuvaa? Pitäisikö kuriksia ruveta silloin käyttämään kotiulkoilussakin, jotta niihin tottuisi nopeammin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päiväkotien pahimmat kurahousukitisijät taitavat olla niitä, jotka eivät kotonaan niitä käytä.
Eivätkä ulkoile. Lapsi ei leiki pihalla märällä säällä ollenkaan.
Meillä oli kurahousut ja hanskat. Niitä myös käytettiin sekä kotona että päivähoidossa.
Ei mun mielestä. Ihan juoksee ja liikkuu kuten muulloinkin.
Ehkä ne on lapsesi hankala itse pukea ja se kiukuttaa, kun ei saa itse puettua?