Onko sinulla vuosikertakynttilöitä, joita et raaski polttaa?
Kommentit (18)
lasten kastekynttilät (seurakunnalta saadut valkoiset ja itse ostetut)
Ei ole. On niin rajallisesti säilytystilaa, etten ala mitään kynttilöitä säilyttämään. Kynttilät on kuitenkin tarkoitettu poltettavaksi :)
On. Jotkut ovat niin kauniita, ettei niitä raaski polttaa.
ei. en edes tiedä mitä ovat vuosikertakynttilät.
Joo, mulla on kynttiläasetelma pöydällä koristeena ollut jo kohta pari vuotta. Kivan väriset ja sopii sisustukseen. Haluan pitää pöydällä jotain ja kukat mulla ei säily hengissä.
Niistä tulee niin paljon muistoja, että minusta se on sama kuin polttaisi minkä tahansa kauniin koriste-esineen.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 22:26"]
Ei ole, kynttilät ovat kulutustavaraa. Mielestäni mikään ei ole surullisempi näky, kuin vuosia virttynyt kynttilä hyllyllä. Varsinkin vielä, jos se esittää jotain, esim.joulupukkikynttilät, jotka otetaan vuodesta toiseen näkyville.
[/quote]
Mikä siinä on surullista?
Voi luoja että on nuukaa porukkaa jos ei kynttilää polta. Tulitikkujakaan ei voi raapaista kun ne tulee silloin käytettyä.
Lapsien kastekynttilöitä en raaski/tahdo polttaa.. Ja anoppi antoi kauniin ison ruusun muotoisen kynttilän, jota en raaski polttaa, on liian kaunis :)
Kynttikä on kynttilä. Taide esine on taide esine. Tunarit. Mutta ihastelkaa pölyyntyvää kynttiläänne.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 03:04"]
Kynttikä on kynttilä. Taide esine on taide esine. Tunarit. Mutta ihastelkaa pölyyntyvää kynttiläänne.
[/quote]
Kyllä niistä pölyt saa pois.
[/quote]
Taide-esine on yhdyssana.
P.S. Osaan pyyhkiä pölyt.
En polta kynttilöitä koskaan. Mutta taitaa mulla olla äidiltä lahjaksi saatuja jossain kaapin perukoilla. Äiti kuoli jo 7 vuotta sitten, joten eikös ne ole vuosikertakynttilöitä, raskiiko niitä polttaa?
[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 03:17"]
En polta kynttilöitä koskaan. Mutta taitaa mulla olla äidiltä lahjaksi saatuja jossain kaapin perukoilla. Äiti kuoli jo 7 vuotta sitten, joten eikös ne ole vuosikertakynttilöitä, raskiiko niitä polttaa?
[/quote]
ei tuollaisia perintökalleuksia kannata polttaa.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 03:13"]
[/quote]
Taide-esine on yhdyssana.
P.S. Osaan pyyhkiä pölyt.
[/quote]
Ai taide esine esine on yhdyssana. No sehän muuttaakin sitten kaiken.
Poltan kynttilöitä todella usein enkä ymmärrä, miksi jokin kynttilä olisi liian "hieno" poltettavaksi. Polttamattomat kynttilät ovat haaskausta, sillä ne ovat juurikin kulutustavaraa. Myös ne kalliimmat. Kaupasta saa lisää myös niitä vähän parempia steariinipötkylöitä.
Itse haluan pitää sisustuksen melko hillittynä ja minimalistisena, joten en kerää mitään krääsää. "Tunnearvokynttilät" kuuluvat mielestäni tähän kategoriaan. Tiedän ihmisiä, jotka eivät hyvää hajuvettäkään raaski käyttää. Sitten se hajuvesi istuu vuositolkulla siellä pölyttyvässä pullossa ja haihtuu hiljalleen pois.
Ei ole, kynttilät ovat kulutustavaraa. Mielestäni mikään ei ole surullisempi näky, kuin vuosia virttynyt kynttilä hyllyllä. Varsinkin vielä, jos se esittää jotain, esim.joulupukkikynttilät, jotka otetaan vuodesta toiseen näkyville.