Keskimääräinen suomalaisnaisten vaatekoko...
...on viimeisten tutkimusten mukaan 42. Suomalaisnaisten hartia sekä rinnat ovat myös suhteessa suuremmat aikaisempaan keskimääräiskokoon.
Kommentit (20)
Vaatekaupoista ei juuri koskaan löydy kivan näköisiä vaatteita kokoa 42.
Olen kolme senttiä äitiäni pitempi. Jalat ovat kaksi numeroa suuremmat. Hanskat kokoa 8,5!
Sairaalan letkuistako kirjoittelet tänne? Olet anorektinen. Gaussin käyrän ääripäässä, kaukana keskiarvosta. Ehkä seuraava kirjoittaja on vastaavasti 153/95. ;-D
[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 20:21"]
Sairaalan letkuistako kirjoittelet tänne? Olet anorektinen. Gaussin käyrän ääripäässä, kaukana keskiarvosta. Ehkä seuraava kirjoittaja on vastaavasti 153/95. ;-D
[/quote]
Joillain on noita size zero fantasioita...
Mulla on tuo keskimääräinen vaatekoko. Olen 161 cm, 65 kg. Vähän pönäkkä, mutta olkoon.
Kamalan iso on keskimääräinen koko sitten. Mutta onhan se totta että suomalaiset on lihoneet, kuten muutkin länsimaiset hyvinvointiyhteiskuntien asukit. Ja näkeehän sen selvästi katukuvassa, suurin osa naisista on pulleroita.
Itse olen keskimäärin koko 64, eli kurvikas Tizzi-leidi. Nykyisin ostan muodikkaat vaatteeni pääosin nettikaupasta, koska suomalainen tarjonta on niin kehnoa. Edes rahalla ei saa... no, netistä saa ja valikoimaa riittää!
Ysille: sinulta on jäänyt huomaamatta että suomalaisnaiset ovat entistä pitempiä. Tuota kekikokoa käyttävät eivät ole millään muotoa ylipainoisia. Suomalaisnaisista puolet on ylipainoisia, miehistä 60%.
Tietenkin kaikki ovat täällä 170 cm pitkiä ja käyttävät kokoa 34-36, vaikka rintojen kohdalla mahtaa kiristää aika tavalla, koska kuppikoko on 70H tai 75J tai jotain vastaavaa. Pitkät tuuheat hiukset. Timmi kroppa. Neljä lasta.
Olen 172cm ja painan 85kg,ja olen kokoa 42-48 riipuen vaatteen valmistajasta. Ja joo,olen läski.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 22:30"]
Olen 172cm ja painan 85kg,ja olen kokoa 42-48 riipuen vaatteen valmistajasta. Ja joo,olen läski.
[/quote]
Miten tämä on mahdollista? Olen saman pituinen ja käytän saman kokoisia vaatteita kuin sinä, painoa n. 15 kg vähemmän...
161/60 ja vaatekoko vaihtelee 34-36. Ylimääräiset 5-10kg on reisissä jne, ei niinkään yläkropassa. Kuppikoko 65D/70c
165 cm ja 70 kg, vaatekoko 40, kuppikoko 75F. Ikä 46 v
Alennusmyyntien jämärekeiltä löydän aina vaikka kuinka vaatteita, koska kokoja 34, 36, XS ja S on aina jäljellä. Ongelmana on vain housujen kohdalla se, että lahkeet on aina lyhyet (en ymmärrä millaisia tappijalkoja ihmiset on kun kuulemma 82cm lahje on useimmille liian pitkä!!!!!!). Muiden shoppaajien puheista toisilleen ja silmämääräisestä arvioinnista päätellen keskimääräinen koko on aika iso, varmaan joku 40-42 ja L-XL.
No se riippuu myös millaisista vaatteista tykkää.
Meillä on anopin kanssa suunnilleen sama bmi, anoppi on vähän lyhyempi ja rintavampi. Hän käyttää kokoa 42 (ja on täysin normaalipainoinen), minä kokoa 38.
"suomalaisnaiset ovat entistä pitempiä. Tuota kekikokoa käyttävät eivät ole millään muotoa ylipainoisia"
Suomalaisten naisten keskipituus on n. 168 cm. Jos noin lyhyt nainen tarvitsee vaatekoon 42, ei hän todellakaan ole hoikka, ei edes normaalipainoinen vaan tukeva. Vasta jos naisella alkaa olla pituutta yli 180cm, koko 42 on perusteltu. Tosin pituus ja paino/lihavuus/ruumiinrakenne eivät ole missään suhteessa keskenään niin että pitkä olisi välttämättä romuluinen ja iso, lyhyt taas siro ja pieni.
Itse olen lähes 180cm ja vaatekokoni on 36, joissakin 38. 40 saati isommat on telttoja. Jos olisin kokoa 42, olisin selityksittä lihava.
167 ja 57 kiloa. Pitkä tuuhea tukka ja neljä lasta. Vaatekoko 34-36.
Ite oon 14v, 172cm/65kg ja vaatekoko 38 tai S/M
Minä olen 166 cm pitkä ja käytän kokoa 38. Ikää 33 vuotta. Minulla on suuremmat rinnat kuin äidilläni, mutta hän on minua hieman pitempi ja harteikkaampi.