yksin lapsen saavat!
Oletteko joutuneet sosiaaliviranomaisten kohteeksi kun olette saaneet lapsen yksin eikä lapsen isä ole siis ollenkaan mukana? Miten sairaalassa on suhtaudutte yksinäiseen synnyttäjään?
Kommentit (6)
En ole joutu. Oli. 28 v kun lapseni synnytin yksin. Isän tietoja en antanut minnekään.
Sossutädin suhtautuminen oli ihan neutraalia. On varmaan sata kertaa mukavampaa asioida totaali-yh-äitien, kuin eronneiden parien kanssa. Eipähän tarvitse katsoa riitelyä. Paperit vaan kuntoon ja se on siinä. Muuten en ole sossun kanssa asioinut, joten en tiedä, että miten sitten olisivat suhtautuneet.
Sairaalassa huomioivat sen verran, että sain olla huoneessa aina yksin. Ajattelivat varmaan, että tuntuu pahalta, jos muiden huonekavereiden luona on isä ja minä olin yksin.
En ole ikinä ollut muun sos.viranomaisen kanssa tekemisissä kuin lastenvalvojan kanssa 20 min. Kävin ilmoittamassa etten halua jatkaa isyyden selvittämistä. Se siitä sitten. Aikaa on kulunut lapsen syntymästä kohta 3 vuotta.
Nro 5 jatkaa. Sairaalassa muhun ei suhtaudutti mielestäni yhtään erikoisemmin kuin muihinkaan. En tosin ollut siellä synnytyksen jälkeen kui puoli vuorokautta.
En. Neuvolassa suhtauduttiin hyvin. Kätilö ei aluksi edes tajunnut, että olen yksin. Kunnes sanoin, ettei meillä ole isää.
Lastenvalvojalla meni ehkä 5 minuuttia eikä sen kummempaa kyselty.
Meillä on kerran käynyt sosiaaliviranomaiset, koska joku soitti meille poliisit, mutta ne tulivat vain tarkistamaan että meillä on kaikki on hyvin eikä siitä sen enempää.
nosto