Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko netistä ostaessa laittaa vahingossa väärän kortinnumeron?

Vierailija
31.12.2013 |

Eli tein ostoksen (matkalippu) debit-kortilla, syötin käsin siis pankkikorttini tiedot, luotto-ominaisuutta ei kortissani olekaan. Sain sähköisen matkalipun sähköpostiin. Nyt, kun yritän varata istumapaikkaa, ohjelma ilmoittaa, että käytä samaa luottokortin numeroa, kuin varsinaista lippua ostaessasi, mutta ei huoli korttini numeroa.

Eli olenko nyt syöttänyt kortin numeron pieleen ja maksu menee joltain toiselta? Vai mikä nyt voisi olla pielessä. Laitoin sähköpostia jo tuonne, mistä lipun ostin, mutta eipä sieltä kuulu mitään..

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mikä voi olla pielessä, mutta maksua ei olisi vahvistettu jos olisit syöttänyt alunperin numeron väärin. Kortin numeron perusteella löytyvien tietojen täytyy täsmätä syöttämiesi henkilötietojen ja osoitteen kanssa.

Onko sinulla useampia kortteja? Oletko varma, ettet käyttänyt maksaessasi toista korttia?

Vierailija
2/10 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 15:07"]

Eli tein ostoksen (matkalippu) debit-kortilla, syötin käsin siis pankkikorttini tiedot, luotto-ominaisuutta ei kortissani olekaan. Sain sähköisen matkalipun sähköpostiin. Nyt, kun yritän varata istumapaikkaa, ohjelma ilmoittaa, että käytä samaa luottokortin numeroa, kuin varsinaista lippua ostaessasi, mutta ei huoli korttini numeroa.

Eli olenko nyt syöttänyt kortin numeron pieleen ja maksu menee joltain toiselta? Vai mikä nyt voisi olla pielessä. Laitoin sähköpostia jo tuonne, mistä lipun ostin, mutta eipä sieltä kuulu mitään..

[/quote]

Näetkö, minkä palveluntarjoajan tarjoama maksupalvelu on? Nuohan tuottaa itse myyjälle aina joku ulkopuolinen firma. Voi nimittäin olla ihan pugikin, itse yritin turhaan eilen maksaa eräässä suomalaisen palveluntarjojan verkkokaupalla pankkikortilla, vaikka tähän olisi ollut mahdollisuus. Huusi juurikin virheellistä korttinumeroa, vaikka tarkastin tämän useaan otteeseen. Käytin sitten luottokorttia, jonka palvelu huoli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortin numeron ja varmennenumeron pitää täsmätä, joten en usko että voi. Olen tehnyt tosi paljon korttiostoksia netissä ja jos tulee jompaan kumpaan näppäilyvirhe niin lomake ei hyväksy maksua.

Vierailija
4/10 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Siinäpä se, kun vain tämä ainoa kortti minulla on. Vähän epäröin, kun maksuvaihtoehtoina oli luottokortti, jonka alla mm. Mastercard, mutta tuttava vakuutteli, että voin ostoksen tehdä, kun kortissa lukee tuo mastercard. Ei ole edes verkkopankkitunnuksia korttiin, että voisin tarkistaa, onko summa veloitettu. Tosin kuittikin maksusta tuli sähköpostiin.

Olen ihan ymmälläni, ensimmäinen kerta kun tein tämmöisen ostoksen.. verkko-ostoksia olen tehnyt toiselta tililtäni, johon taas minulla ei ole korttia, mutta on verkkopankkitunnukset ja eri pankissakin. Tässä ostoksessa ei ollut mahdollisuutta suoraan verkkopankista maksamiseen, vain jotain Visa ym. vaihtoehtoja. Pöh. 

Kaipa tuo matkalippu kelpaa..

Vierailija
5/10 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 15:15"]

[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 15:07"]

[/quote]

Näetkö, minkä palveluntarjoajan tarjoama maksupalvelu on? Nuohan tuottaa itse myyjälle aina joku ulkopuolinen firma. Voi nimittäin olla ihan pugikin, itse yritin turhaan eilen maksaa eräässä suomalaisen palveluntarjojan verkkokaupalla pankkikortilla, vaikka tähän olisi ollut mahdollisuus. Huusi juurikin virheellistä korttinumeroa, vaikka tarkastin tämän useaan otteeseen. Käytin sitten luottokorttia, jonka palvelu huoli.

Ostin siis Bravofly -yritykseltä lentolipun Norwegian -yhtiön lennolle. Pääsen kuitenkin varausnumerolla kirjautumaan Norwegian sivuille ja varaamaan ikäänkuin istumapaikkaa, mutta maksun yhteydessä homma tyssää.. nuo puhelutkin maksaa näköjään yli 6 euroa minuutilta, etten taida viitsiä soittaakaan..

[/quote]

Vierailija
6/10 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sama. Se johtui siitä, että summa oli liian iso kortinrajoihin. Se selvisi vasta, kun soitin palveluntarjoajalle. En kyllä muista oliko kyseessä luotto vai pankkikortti. Yleensä käytän pankkikorttia. Yritin maksaa yhden ryhmämatkan kokonaisuudessaan. Onnistui sitten osissa ja parilla erikortilla.

Vierailija
7/10 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

OK, ei ole sama palveluntarjoaja, mutta toinen vaihtoehto on, että pankin kanssa on jotain häikkää. Voin kai mainita, että kortti, jolla yritin ostoksen eilen tehdä, oli Nordean. Lopulta maksoin sitten Mastercardilla. Eli ei nyt ainakaan sama pugi ole kyseessä. 

Olisiko sinun vielä mahdollista yrittää soittaa pankin asiakaspalveluun? Hehän tuon tapahtuman ensimmäisenä luultavasti kuitenkin näkevät. Saattavat toki olla sulkemassa nyt, ja maksullisia, mutta tuskin kuitenkaan ihan noin kalliita kuin Norwegianilla (tosiaanko 6 euroa minuutissa veloittavat?).

Vierailija
8/10 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vielä. Taidan käydä huomenna automaatilta tarkistamassa, onko maksu mennyt, toivottavasti lippu nyt vaan kelpaa. Tänään ei kyllä enää ehdi sotkua selvittää, jos maksun kanssa jotain häikkää.. taitavat paikat kaikki jo kohta sulkeutua tältä päivältä. 

Olin katsovinani Norwegian sivuilta, että 6,10 euroa minuutilta, eikä ollut mahdollisuutta sähköpostilla selvittääkään. Eikä mulla nyt olekaan muuta korttia, jota voisin käyttää eli jää nyt istumapaikka varaamatta. Ei iso vahinko, kunhan en vaan vahingossa kenenkään muun tililtä ole maksanut, mutta te tiesittekin, ettei mahdollista.

Vierailija
9/10 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä olet repäissyt tuon 6.10 eur/min? Norwegianin sivuilla ei sellaista (eikä mitään muutakaan hintaa) lue tuossa asiakaspalvelun yhteystietojen yhteydessä, http://www.norwegian.com/fi/asiakaspalvelu/contact-us/

Vierailija
10/10 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 16:22"]

Mistä olet repäissyt tuon 6.10 eur/min? Norwegianin sivuilla ei sellaista (eikä mitään muutakaan hintaa) lue tuossa asiakaspalvelun yhteystietojen yhteydessä, http://www.norwegian.com/fi/asiakaspalvelu/contact-us/

[/quote]

No kiitos oikaisusta, rupesin itsekin nyt viestisi jälkeen katselemaan, mistä tuon hinnan nappasin ja sehän onkin Bravo fly:n minulle lähettämässä vahvistuksessa, jokin puheluhinta siis, kun sieltä kautta sitä ajattelin alunperin selvittää, koska maksu on mennyt heidän kauttaan. Pahoittelut erehdyksestä, ei siis ollut Norwegianin puhelun hinta, hätäisesti katsoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi