Noloja ihmisiä laivalla
Oltiin juuri tavallisella ruotsinristeilyllä. Suuri osa väestä on pukeutunut tavallisesti, mutta joukkoon mahtui miehiä puvussa ja naisia "pikkumustissa" tai muuten selvästi juhlavaatteissa. Lapsilla mekot ja neuletakit.
Onko joillekin se ruotsinristeily oikeasti the tapahtuma jota varten pukeudutaan juhlavaatteisiin? Noloa.
Kommentit (43)
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 12:46"]
Tyypillisen suomalaisen perustallaajan ajattelutapa: juhlamekko ja kravatti tai pieruverkkarit. Ja mitään tältä väliltähän ei ole kun pukeutumisesta on kysymys!! Pidän omaa pukeutumistani suht. tyylikkäänä ja olen siitä saanut monesti myös postitiivista palautetta. Yritän aina pukeutua tilanteen vaatimalla tavalla, joten ei kyllä tulisi mieleenkään tälläytyä laivalle juhlatamineisiin, enkä usko että miehenikään tuntisi oloaan kotoisaksi kravatti kaulassa. Pukeudumme molemmat siististi arkenakin ja juhlat on sitten totta kai erikseen. Itse tosin miellän laivan aika arkiseksi paikaksi, joten ehkä siksi ihan normaalit siistit vaatteet siellä on ollut päällä. Totta kai eri asia, jos viettää laivalla esim. niitä mummon 70v päiviä ja mennään ravintolaan syömään, niin sitten ymmärrän juhlapukeutumisen.
[/quote]
Ja se mitä pitää juhlavaatteena on tietenkin meille kaikille perustallaajille (sinä mukaan lukien) täsmälleen sama. Missään tapauksessa esimerkiksi minun siisti arkipukeutumiseni (ml. hame ja korkokengät) ei voi jonkun mielestä olla juhlapukeutumista. Eikä missään tapauksessa ole mahdollista, että jonkun siistit farkut ja kauluspaita olisivat toisen mielestä korkeintaan kotona pidettäviä piharääsyjä.
Joo siis ihan noloa esiintyä ikinä missään ihmisten ilmoilla muissa vermeissä kuin Aino-tädin vanhoissa verskoissa ja eläimen kuvalla varustetussa t-paidassa. Mieti jos joku on viellä sinne yökerhoon laittanut ripsaria niinku jonnekin pariisilaiseen kahvilaan. Junttius!
Mun mielestä oli aika noloa, kun yksi känninen ämmä oksensi viinibuffassa, hyi helvetti.
Miksi vain "the tapahtumaa" varten saisi pukeutua? Tai voihan joka päivä olla "the tapahtuma" jos sen niin ottaa. Jotkuthan käyttää pukua töissäkin. Ei junttipukeutuminen tee ihmisestä parempaa.
Mä en oikeasti ymmärrä tätä aloitusta. Miten pikkumustan tai puvun käyttäminen voi pitää nolona? Osa oikeasti käyttää pukua/jakkupukua arkena päivittäin töissä ja tällöin pukuun/pikkumustaan pukeutuminen ei poikkea merkittävästi normaali arjesta.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 10:11"]Mitä noloa on olla risteilyllä? Miksi aina kaikki mikä on suomalaisten keskuudessa suosittua, on wt ja junttia?
[/quote]Sitä minäkin ihmettelen! Jokainen pukeutuu miten pukeutuu ja minusta on kiva, jos perhe haluaa panostaa siisteihin vaatteisiin. Viimeksi risteilyllä oli lapsen kanssa tosi kivaa. Lapselle se oli elämys, ja itsestäkin ihan kivaa, kun en ollut käynyt melko pitkään aikaan
Suomessa on tyypillistä, että valitetaan siitä, miten juntisti pukeudutaan. Sitten joskus, kun huomaa että ihmiset oikeasti pukeutuvat tyylikkäästi ja asiallisesti, niin sitten se on noloa.
Mä veikkaan et, Ap:sta on oikein pistää laivalle lyhyen hameen ja pikkutopin( horovaatteet) jotkut ei lähde metsästämään laivalle eikä ryyppää ja jollekin se on pieni lomamatka
[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 10:48"]Enemmän minua ihmetytti pari kaiffaria jotka olivat likaisissa mikkihiirikengissä, farkuissa ja Valtran takeissa. Porukan kolmas lenkki oli pukeutunut Kiitolinjan huomiotakkiin. Tämä Turun terminaalissa viikko sitten.
[/quote] rahtareita menossa lahden yli....
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 14:42"]
Mä en oikeasti ymmärrä tätä aloitusta. Miten pikkumustan tai puvun käyttäminen voi pitää nolona? Osa oikeasti käyttää pukua/jakkupukua arkena päivittäin töissä ja tällöin pukuun/pikkumustaan pukeutuminen ei poikkea merkittävästi normaali arjesta.
[/quote]
Sinun pitäisi tavata muutama avioliiton kautta sukuun tullut tyyppi...
Juhla-asu on mustat verkkarit normaalien harmaitten sijaan.
Ja missähän se 28 viettää ne ei-WT-syntymäpäivänsä?
Et varmaan missään kun ei ole ketään kenen kanssa niitä juhlia kun olet varmasti niin itseäsi täynnä ja parempi kaikkia muita että yksin kotona juhlit niissä pieruverkkareissa...
Noloa ihmetellä tällaista. Ihailen tyylikkäästi pukeutuvia ihmisiä missä tahansa.
ONhan siellä laivalla ravintoloita ja minusta kuuluu pukeutua astetta siistimmin jos menee ravintolaan syömää. Ja kun kerran on pukeutunut, niiin miksi sitten vaihtaisi arkisimpiin vaatteisiin ruokailun jälkeen?
Mikä tahansa tilaisuus/risteily voi olla tapahtuma jollekin. Arkea on mukava vähän piristää juhlavalla pukeutumisella. Ihailen sellaisia ihmisiä, ap se tässä nolo on.
Jos he juhlistivat samalla jotain? Synttärit, hääpäivä..
Mitäs uutta tuo on? Kyllähän osa pukeutuu jonnekin Thaimaan lennollekin hieman parempiin vaatteisiin, ihan kuin lentokoneella lentäminen olisi jotenkin hieno tapahtuma.
Mikä ap siinä on noloa että ihmisiä ja elämäntilanteita on erilaisia? Minä käyn kerran vuoteen risteilyllä ja koska se on epätavallinen tapahtuma niin mielestäni on ok laittaa päälle jotain muuta kuin ne iänikuiset olohousut tai Dimexin työhousut.
Ihan totta, kyllä risteilyaluksella pitää pukeutua Suomi-uniformuun. Paljon kauhtunutta denimiä, reiluja kenkiä, humoristisia t-paitoja, jenkkilippiksiä. Sitten on reilu meinki ja helppo kontata.
Käymme laivalla 5-6 x vuodessa, syyt erilaisia. Kyllä minä pukeudun laivalle muihin kuin arkivaatteisiin (jos ei sitten ole kyseessä matka Ruotsiin, jolloin vaan nukutaan laivalla). Minulla on risteilyllä aina fiksu mekko ja korkkarit tms. Miehellä ei pukua, mutta muuten esim. kauluspaita ja kravaatti jne. Minusta nolompaa on porukka, jotka tulevat risteilylle kulahtaneissa arkivaatteissa. Ei se tarkoita sitä, että se laivalla olo olisi mitenkään suurta juhlaa, jos pukeutuu, vaan muiden huomioon ottamista ja kohteliasta.
Tyypillisen suomalaisen perustallaajan ajattelutapa: juhlamekko ja kravatti tai pieruverkkarit. Ja mitään tältä väliltähän ei ole kun pukeutumisesta on kysymys!! Pidän omaa pukeutumistani suht. tyylikkäänä ja olen siitä saanut monesti myös postitiivista palautetta. Yritän aina pukeutua tilanteen vaatimalla tavalla, joten ei kyllä tulisi mieleenkään tälläytyä laivalle juhlatamineisiin, enkä usko että miehenikään tuntisi oloaan kotoisaksi kravatti kaulassa. Pukeudumme molemmat siististi arkenakin ja juhlat on sitten totta kai erikseen. Itse tosin miellän laivan aika arkiseksi paikaksi, joten ehkä siksi ihan normaalit siistit vaatteet siellä on ollut päällä. Totta kai eri asia, jos viettää laivalla esim. niitä mummon 70v päiviä ja mennään ravintolaan syömään, niin sitten ymmärrän juhlapukeutumisen.