Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi vaimoni ei koskaan kuuntele miehen toivetta mennä nukkumaan?

Vierailija
31.12.2013 |

...

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa suusi ja kysy. Ei ole sen vaikeampaa.

Vierailija
2/21 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei halua seksiä, vaan haluaa olla rauhassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä? 

Vierailija
4/21 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fifty shades of Grey?

Vierailija
5/21 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro että  olet menossa nukkumaan ja että seura olisi erittäin tervetullutta. Jos (kun) ei tule samaan aikaan nukkumaan niin se on hänen valintansa. Ilmeisesti istuu kirjan, telkkarin tai tietokoneen ääressä.

Jos nukkumaanmenoajan ero aiheuttaa ongelmia riittävän yöunen suhteen niin ota asia puheeksi joskus päiväsaikaan. Kerro että sinulla on tässä ongelma ja kysy voisiko hän ottaa jatkossa sinua paremmin huomioon omissa aikatauluissaan.

Vierailija
6/21 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen miehen?

Vierailija
7/21 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä on :) Voisinhan minä mennä täältä koneelta vähän aikaisemmin nukkumaan :)

Vierailija
8/21 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 02:22"]

Hyvä on :) Voisinhan minä mennä täältä koneelta vähän aikaisemmin nukkumaan :)

[/quote]

Meillä on joskus aivan sama ongelma. Vaimo jää usein av - palstalle pidempään kuin minä. Nytkin pitäisi mennä nukkumaan ja luvattiin sentään yrittää päästä sänkyyn kolmeksi. Itse lähden vielä viemään koiraa ulos ja arvaan, että kun tulen vartin kuluttua takaisin kuuluu tuosta sivuhuoneesta iloinen naksutus.

Vaimo! Jos olet kuulolla niin nyt kipikapi hampaita pesemään!

Vierailija
9/21 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulolla ollaan - mä kävin jo pesemässä hampaat. Kohta tavataan makkarissa kulta!

Vierailija
10/21 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukahditko sinne koneen ääreen? Täällä odotetaan.

Vierailija
11/21 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 03:23"]

Kuulolla ollaan - mä kävin jo pesemässä hampaat. Kohta tavataan makkarissa kulta!

[/quote]

Siellä 2 minuutin kuluttua <3 

Vierailija
12/21 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 02:09"]

Kerro että  olet menossa nukkumaan ja että seura olisi erittäin tervetullutta. Jos (kun) ei tule samaan aikaan nukkumaan niin se on hänen valintansa. Ilmeisesti istuu kirjan, telkkarin tai tietokoneen ääressä.

Jos nukkumaanmenoajan ero aiheuttaa ongelmia riittävän yöunen suhteen niin ota asia puheeksi joskus päiväsaikaan. Kerro että sinulla on tässä ongelma ja kysy voisiko hän ottaa jatkossa sinua paremmin huomioon omissa aikatauluissaan.

[/quote]

Yritä sopeuttaa omat nukkumaanmenoaikasi vaimon aikoihin, jos se on ongelma. Vai onko teillä aamulla lehmiä lypsettävänä, että pitäis aikaisin herätä? Jotkut on vaan iltavirkkuja.

Vierailija
13/21 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 09:07"]

Minusta olisi outoa, jos mies asettaisi minulle toiveita nukkumaanmenon suhteen. Meillä on omat makuuhuoneet, ei nukkumiseni tai valvomiseni pitäisi olla miehelle ongelma.

[/quote]

Minusta ei ole mitenkään outoa, että yhdessä asuva pariskunta yrittää rytmittää elämäänsä saman aikataulun mukaiseksi. Tilanne olisi toinen, jos jompikumpi meistä tekisi esimerkiksi vuorotyötä. Minusta ei myöskään ole ihmeellistä, että minä esittäisin vaimolleni toiveita tai että hän esittäisi minulle toiveita yhteiselämäämme vahvasti liittyvien asioiden suhteen. Olemme pariskunta, emme kaksi täysin erillistä ihmistä.

Eri makuuhuoneita en oikein ymmärrä muuten kuin työn tai sairauden pakottamien erilaisten vuorokausirytmien vuoksi. Jos asutaan saman katon alla mutta ei enää edes nukuta samassa sängyssä niin se ei enää kuullosta yhteiselämältä. 

Vierailija
14/21 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 19:19"]

Minusta olisi outoa, jos mies asettaisi minulle toiveita nukkumaanmenon suhteen. Meillä on omat makuuhuoneet, ei nukkumiseni tai valvomiseni pitäisi olla miehelle ongelma.

[/quote]

Minusta ei ole mitenkään outoa, että yhdessä asuva pariskunta yrittää rytmittää elämäänsä saman aikataulun mukaiseksi. Tilanne olisi toinen, jos jompikumpi meistä tekisi esimerkiksi vuorotyötä. Minusta ei myöskään ole ihmeellistä, että minä esittäisin vaimolleni toiveita tai että hän esittäisi minulle toiveita yhteiselämäämme vahvasti liittyvien asioiden suhteen. Olemme pariskunta, emme kaksi täysin erillistä ihmistä.

Eri makuuhuoneita en oikein ymmärrä muuten kuin työn tai sairauden pakottamien erilaisten vuorokausirytmien vuoksi. Jos asutaan saman katon alla mutta ei enää edes nukuta samassa sängyssä niin se ei enää kuullosta yhteiselämältä. 

[/quote]

Meillä ei mielestäsi sitten ole ollut yhteiselämää 20 vuoteen. Lapsetkin on siinneet Pyhästä Hengestä, koska ovat kaikki alle 15v.

En ymmärrä, miksi puolisoni saisi esittää minulle toiveita nukkumaanmenoni suhteen, koska jos häntä nukuttaa, voi hän minun puolestani mennä nukkumaan vaikka keskellä päivää. Oma unirytmini häiriintyy, jos joku esittäisi toiveen, että menisin nukkumaan klo 20.00 enkä todellakaan ymmärrä, miksi parisuhteessa pitäisi tuollaisissa asioissa toisen mielen mukaan toimia. Kiemurtelisin unta etsien muutaman tunnin tuskissani vain siksi, että miehen mielestä pitää mennä nukkumaan - ei kiitos!

Minulle parisuhde ei ole vankila ei roikkumista toisessa.Toisen huomioonottamista - kyllä , mutta vaatimusten asettamista toiselle - ei!

Vierailija
15/21 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan ihan hyvä pari vaikka ei mennäkään aina samaan aikaan nukkumaan ja vaikka mentäisiinkin niin monesti toinen katsoo telkkaa tai lukee kirjaa ja toinen kuorsaa...

Vierailija
16/21 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 19:19"]

[/quote]

[/quote]

Eli sinä voit toivoa, että vaimosi herää joka aamu klo 4.30, asettuu kyykkyyn makuuhuoneenne lattialle ja kiekkaiseen kahdesti kuuluvasti? Ihan vain siksi, että olette pariskunta, ette kaksi erillistä ihmistä?

Vierailija
17/21 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuunteleeko se miehen toiveita siitä, että nyt olisi aika mennä pissalle, aika herätä (vaikka yöllä klo 3.00, koska miehestä olisi kiva herätä, mutta ei viitsi olla yksin) tai aika olla nälkäinen? Käsittääkseni ihmisten elintoiminnot eivät yhdisty, vaikka ollaan parisuhteessa.

Vierailija
18/21 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies pitäisi herättää kun menet pissalle? Meillä onnistuu ongelmitta toista herättämättä. Tätä on kokeiltu jo viitisentoista vuotta,

Miksi se toinen pitäisi herättää yöllä klo 3 kun itseä ei nukuta? Meillä onnistuu ongelmitta siirtyminen toiseen huoneeseen toista herättämättä. Joskus on ollut sellaiselle tarvetta eli kokemusta on. Jos toisella on mahdollisuus nukkua pidempään niin se joskus toinen on luvalla herätetty rapsuttamaan selkää tai halimaan uneen.

Miten eri huoneessa nukkuminen vaikuttaisi haluun herättää se toinen? Jos on tarve herättää niin sitten mennään sinne toiseen huoneeseen könyämämään toinen hereille. Tuskin nukutte ovi lukossa.

Sängyssä lukeminen ei muuten ole kovin fiksua, jos uniongelmia jo on. Asiantuntijoiden mukaan sänky pitäisi varata vain kahta käyttöä varten, nukkumista ja rakastelua nimittäin. Jos rakastelua ei (enää) harrasteta niin sitten sänky on vain nukkumista varten.

Parisuhde ei yhdistä ihmisten elintoimintoja mutta kovin erilaiset vuorokausirytmit voivat tuhota parisuhteen. Huomaatte jossakin vaiheessa, että yhteistä aikaa ei ole oikeastaan ollut vuosikausiin ettekä enää keskustele mistään tärkeästä. Toisesta näkyy vain selkä tietokoneella tai tv-ruutuun liimautunut katse.

Kulta muuten tuli eilen nukkumaan kun pyysin av - palstan kautta. Tätä se on tietotekniikan voima! t. #9 ja #12.

Vierailija
19/21 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska vaimosi jää tekemään lapsiperheen kotitöitä sinun mennessä nukkumaan. Ei varmaan nappaa katsella vierestä kun toinen ei tajua mitä kaikkea pitäisi tehdä. Et varmaan tajua myöskään, että on aina raskasta hoitaa vauvaa yksin yöt ja päivät. Varsinkin itkuista vauvaa.

Vierailija
20/21 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun sä nukahdat aina siihen sohvalle sillä aikaa kun mä siivoan iltapalajäljet, levitän pyykit, laitan tiskit, katon lapsille aamuksi vaatteet, kerään kaikkien likaset vaatteet kun ne on ympäri kämppää ja vielä pakkaan omat eväät yms yms.. siinä menee aikaa kun en saa mitään apua ja kun pääsen siihen sohvalle sun viereen hellyys mielessä niin sä kuorsaat autuaana.. niinpä mä menen tietokoneelle tai katon telkkaa.. siinä meidän ilta..