Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskustellaanko rehellisesti maskeista?

Vierailija
09.10.2020 |

Olen yksi niistä jotka halusivat maskit Suomessa käyttöön jo keväällä. Uskoin vahvasti, että niillä on merkitystä koronan ehkäisyn kannalta. Nyt olen alkanut tulla toisiin ajatuksiin. Euroopan maat, joissa on maskipakko sakkojen uhalla, korona silti leviää kulovalkean tavoin.

Suomessa saatiin korona hetkeksi kuriin ilman maskeja, pelkillä rajoituksilla ja sosiaalisilla etäisyyksillä.

En enää usko maskien tehoon.

"Berliiniläiset ovat varsin tunnollisesti ottaneet maskit käyttöönsä. Niitä on pidettävä sakon uhalla liikennevälineissä ja käytännössä kaikki kaupat vaativat niitä myös asiakkailtaan.

Siitä huolimatta Berliinin tartuntakäyrä näyttää jyrkästi ylöspäin. Kaupungissa on tällä hetkellä yli 2 000 COVID-19-potilasta. Vaikka pääosa uusista tartunnoista osuukin ikäryhmään 20–29, myös yli 80-vuotiaiden tartuntojen määrä on kasvussa."

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/6dc06ff8-ead0-4863-bb96-066fa6f5ed79

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/66 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin arka aihe maskisuositusten Suomessa???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskista on mun mielestä se hyöty, että kun sitä pitää, niin muistaa olla koskematta naamaansa.

Ehkä ruuhkaisissa tilanteissa, kuten joukkoliikenteessä perusteltua käyttää. Ulkoillessa ei mitään tarvetta.

Vierailija
4/66 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) Maskeista ei ole pahemmin hyötyä viruksen leviämisen estämisessä.

b) Nyt ei edes ole liikkeellä mitään erityisen vaarallista virusta eikä mitään todellista pandemiaa ole, joten maskeille ei ole edes tarvetta, vaikka ne toimisivatkin.

Vierailija
5/66 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä ajattelette siitä, että joissain maissa, esim. Espanjassa, maski on pakollinen myös kuntosalilla? Ei ole väliä liikuntamuodolla, se on pakollinen juoksumatolla, nyrkkeillessä, joka paikassa. Nyrkkeilytunnilla yksi tyttö aloitti raskaan liikunnan maski päällä ja joutui yksinkertaisesti poistamaan sen kesken tunnin, koska ei vaan voinut hengittää sen kanssa.

Vierailija
6/66 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalinen etäisyys on paljon tehokkaampi keino kuin maski, se nyt on selvää. Maski on kuitenkin parempi kuin ei mitään, jos on ihan pakko chillailla suunnilleen toisen iholla ja kailottaa niin lujaa, että sylkipisarat lentää. Normaaliolosuhteissa suomalainen pysyy etäällä muista ihmisistä eikä puhu eikä pukahda...ainakaan tuntemattomille ihmisille. Paitsi jos on kännissä. 

Vierailija
7/66 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n logiikka on tasoa "jäätelönsyönti aiheuttaa hukkumiskuolemia". Ihan rehellisesti.

Vierailija
8/66 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotatko ap siis että kukaan ei käyttäisi maailmassa maskeja? Minun mielestäni se olisi erittäin huono idea.

Vierailija
9/66 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdotatko ap siis että kukaan ei käyttäisi maailmassa maskeja? Minun mielestäni se olisi erittäin huono idea.

Minusta se olisi hyvä idea, mennään takaisin normaaliin ja lopetetaan tämä maskipakotus tähän paikkaan. Ne käyttää, jotka haluaa.

Vierailija
10/66 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Toiset) ihmiset eivät enää noudata niitä suosituksia. Sehän on nähty ja seuraukset myös. Siksi ne maskit.

Bailaamaan piti päästä. Näinpä.

Vierailija
11/66 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hallitus ja thl teki paljon hallaa keväisillä puheillaan. Nyt sitten pitäisi muka käyttää maskia, vaikka olivat muka VAARALLISIA suorastaan.

Vierailija
12/66 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskien ansiosta tämä syksy ei ole yhtä paha kuin kevät. Maskeista on hyötyä ja se on tutkittua tietoa.

Vierailija
13/66 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maskeja käytettäisiin täysin ohjeiden mukaisesti eikä kukaan lisäisi kontakteja muihin uskoessaan niiden antamaan suojaan, niistä olisi varmasti hyötyä. Mutta kun maskeja käytetään usein ihan miten sattuu ja moni liikkuu maskin kanssa paljon vapaammin kuin ilman maskia, niistä voi hyvin olla enemmän haittaa kuin hyötyä.

Vierailija
14/66 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta se olisi hyvä idea, mennään takaisin normaaliin ja lopetetaan tämä maskipakotus tähän paikkaan. Ne käyttää, jotka haluaa.

Sinusta se olisi siis hyvä idea. Minusta ei. Onneksi viralliset suositukset ovat kanssani samaa mieltä.

Vierailija
15/66 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että vain ne jotka haluaa, suojelkoot muita tartunnalta?

Kaltaistesi ääliöiden takia nyt on tulossa lisääkin rajoituksia. Kun ei teille mene muuten kaaliin.

Vierailija
16/66 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unelmamaailmassasi voit mennä ihan rauhassa takaisin normaaliin. Minä menen takaisin normaaliin vasta jos ja kun koronavirus on saatu rokotuksilla riittävästi kuriin.

Vierailija
17/66 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maskien ansiosta tämä syksy ei ole yhtä paha kuin kevät. Maskeista on hyötyä ja se on tutkittua tietoa.

Ei ole hyötyä. Tutkimuksissa niitä käytetään juuri täsmälleen oikein, mitä ei oikeassa elämässä tapahdu. Se mahdollinen minimaalinen hyöty ei ole peruste pakottaa niitä.

Miksi te maskihullut haluatte pakottaa niitä naamatuppuja täysin terveille ihmisille? Ei ole mitään järkeä.

Vierailija
18/66 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvaväli yhdistettynä oikeaoppiseen yskimis-/aivastamishygieniaan (tähtää kainalokuoppaan ja pese ja/tai desinfioi kädet sen jälkeen) on tärkeintä koska huomattava osa maallikoista ei osaa käyttää maskia oikein. Töissä ja kauppareissuilla näen jatkuvasti että maski on a)puettu miten sattuu (sen kuuluu peittää suu ja nenä kokonaan eikä jompaakumpaa tai olla auki sierainten yläpuolelta) tai b) sitä räplätään ees taas naamalta leuan alle ja takaisin tai c) naamalle aseteltunakin korjaillaan vähän väliä käsiä desinfioimatta ja sitten samoilla käsillä lääpitään pintoja ja tuotteita heviä myöten.

Jos käytät maskia, desinfioi kädet ENNEN JA JÄLKEEN SEN PUKEMISEN JA RIISUMISEN ÄLÄKÄ KOSKETTELE SITÄ käytön aikana! Jos et osaa/ymmärrä tätä ohjetta, älä käytä maskia lainkaan ja pidä riittävä turvaväli muihin kaikissa tilanteissa.

t. hoitsu 24/7

Vierailija
19/66 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unelmamaailmassasi voit mennä ihan rauhassa takaisin normaaliin. Minä menen takaisin normaaliin vasta jos ja kun koronavirus on saatu rokotuksilla riittävästi kuriin.

On jo mainittu uutisissa, ettei rokote palauta vanhaa normaalia taikka poista rajoitteita. Esim. BBC:n uutisissa oli, että vaccine won't bring old normal back tai jotain vastaavaa. En nyt linkkaa ettei jää moden haaviin.

Sinähän voit jäädä kotiin loppuelämäksesi, jos normaalia kaipaat, koska sitä ei tule edes rokotteella.

Vierailija
20/66 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hallitus ja thl teki paljon hallaa keväisillä puheillaan. Nyt sitten pitäisi muka käyttää maskia, vaikka olivat muka VAARALLISIA suorastaan.

Jos nyt ei jankattaisi enää tätä samaa asiaa, vaan siirryttäisiin eteenpäin. Jokainen järkevä ihminen tiesi keväällä, että maskeista oli pulaa ja siksi suositusta ei haluttu antaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme