Pyörän avain kadonnut Tampereen keskustassa
Pyörä oli klo 17 aikaan parkissa Kuninkaankadulla juuri ennen Hämeenkatua. Kävin Sokoksella, avasin pyörän lukon. Avaimet reppuun.
Pyöräilin Satakunnankatua Rautatienkadun Lidliin, lukitsin pyörän. Tulin Lidlistä, tallessa on avainnippu ilman pyörän avainta.
... ?!?!?!?!?!! Etsin aikani, en löytänyt. Kävelin kotiin. Pyörä jäi lukkoon.
Jos täälläpäin liikkuu Tamperelaisia ja näette yksinäisen, ohuen hopeisin pyöränavaimen, saa vinkata.... :/ Olen opiskelija, ei olis varaa uuteen pyörään joten toivon että pysyy paikallaan... yks pyörä vietiin jo syksyllä, miten mulla voikin olla näin huono tuuri.
Kommentit (7)
Ja tuolla tavalla voi tuurisi jatkuakin huonona. Kerroit nimittäin mahdolliselle epärehelliselle avaimen löytäjälle aika tarkasti, missä pyöräsi on tällä hetkellä. Minä kävisin siirtämässä sen jonnekin muualle tai pyytäisin vaikka poliisia avaamaan tai murtamaan lukon, jos sinulla on jonkinlaista todistetta pyörän omistajuudesta.
En jättänyt, oli kamalat tavarakuormat mukana. Olen nyt menossa illalla keskustaan ja käyn myös Lidlissä jättämässä yhteystietoni.
Ja joo, tiedän tämän olevan tyhmää, toisaalta enpä tiedä onnistunko muutenkaan saamaan pyörää enää mitenkään järkevästi minnekään. Siirtämään olen menossa.
:/
Niin ja ei ole mitään asiakirjoja tmv. että on mun pyörä. Ottaa päähän.
(Ja pystyykö poliisi murtamaan runkolukon? En kyllä kehtaa vaivata tällaisen takia heitä.)
Kyllä poliisi pystyy murtamaan millaisen lukon tahansa, jos siihen on vain aikaa ja halua, mutta jos kyse on kiinteästä lukosta, niin oletettavasti he tiirikoivat sen auki. Toki jos katsot, että poliisi ei ole ystävä, niin voit kysyä myös Tampereen alueen lukkosepiltä (esim. Abloy-liikkkeet/-huollot), millä hinnalla he avaisivat lukon.
Pyörää on aika helppo siirrellä kilometritolkullakin siten, että otat oisella kädellä kiinni tavaratelineestä (ja jos sitä ei ole, niin tee hihnasta tai paksusta narusta lenkki takavanteen läpi silmukaksi) ja annat pyörän rullata eturenkaan varassa. toinen vaihtoehto liikutteluun on, että otat paksuhkon takin päällesi ja nappaat pyörän olalle ja kuljetat sitä bussipysäkille asti, nostat autoon ja viet kotisi varastoon. Ja kyllä sinunkin ystäväpiiristäsi apua löytyy vaikkapa rautasahan, rälläkän tai kovapalaleikkurin käyttöä varten. Työkaluja taas saat lainaksi talonmieheltä tai huoltoyhtiöstä.
Btw, tutkitko kassisi / reppusi todella huolella, että avain ei ole liukunut esim. vuorin, lompakon/rahapussin taskujen ym. väliin. Toki avain saattaa löytyä myös kaupan lattialta, kassalta, ilmoitustaululta, jne. Ei kaikki ihmiset ole taipuvaisia oman käden oikeuteen ... Lycka till!
Ap tässä
Kiitos kaikille vastauksista! Pengoin kaikki läpikotaisin ja lähdin lenkille tarkoituksena kiertää reitti mitä kuljin. Erittäin huono päivä sai loistavan lopun, kun avain löytyi täsmälleen samasta paikasta kuin minne olin pyörän ensimmäisen kerran parkkeerannut!! KERRANKIN näin päin, voi että olen iloinen. Onneksi kävin ensin katsomassa sieltä, enkä ehtinyt viedä Lidliin yhteystietojani. Pyörä ja minä ollaan onnellisesti kotona, taidan alkaa kuljettaa kaikkia avaimia kaulassani..... :-)
Jätitkö Lidliin yhteystietosi?