Onko 12 vuotta aikainen vai myöhäinen ikä nykyään
aloittaa meikkaaminen kouluun? *Miettii mitä tekisi meikkejä lahjaksi saaneen tytön kanssa*
Kommentit (14)
Itse aloitin kokelit kymmenen vanhana, ja 12-veenä meikkasin jo "kunnolla". Anna tytön päättää itse.
Terv. ysärillä syntynyt
Eikö tyttö voisi ihan itse miettiä asian? Sinulle jää sitten katsominen, että meikkaus ei mene överiksi ja iho hoidetaan. Tiedän monta 12 vuotiasta, joilla ei ole meikin häivääkään vielä, eikä oikeastaan edes kiinnostusta asiaan, mutta myös muutama meikkaava saman ikäinen löytyy, usein heillä on isosiskot näyttämässä mallia kotona. T. 12 vuotiaan äiti
Melko varhainen ikä, mutta jos haluaa, niin eiköhän kannata alkaa ihan ripsarilla alkuun, sitten ajan saatossa vähän enemmän.
Itse näkisin, että esim. ripsiväri, huulikiilto ja jokin peitepuikon tapainen on ihan ok.
Täälläpäin kutosia kun olen seurannut muutaman vuoden, niin osa käyttää ja paljon. Hirveet mustat pandakajal sotkut silmissä, ihomaalilla tukittu ihohuokoset (väärä väri usein!), sitten vielä pieleen värjätty tukka (musta, vaaleita läikkiä siellä täällä ja myhemmin vaalea tyvikasvu) oikeesti missä näiden tyttöjen vanhemmat ovat?! Siis ihan tavis tyttöjä, eikä mitään aatteellisia goottihöpsähtäneitä tms Näitä on nyt ollut viitenä vuotena..
Osaa ei vielä kiinnosta meikkaus ollenkaan. Mieluummin niin.
sellaista pikkuisen ja sievästi meikkaavaa tyttöstä ei ole näkynyt. Olisi piriste.
Mieluummin käyt lapses kanssa meikkausta ja ihonhoitoa läpi yhdessä ja anna muksua harjotella itse. Esim viikonloppuna voi välillä hullutella meikeilläkin kunnolla. Tai näin mä olen alkanut tekemään vuosi sitten oman 11 vuotiaani kanssa, haluais jo meikata kouluunkin, mutten anna lupaa. Ehkä sitten vitosella.. Aika näyttää.
Eiks ne vasta yläasteella ala meikata? 12-vuotias on vielä ihan lapsi, en tosiaankaan katselisi suopeasti, jos tyttäreni siinä iässä alkaisi meikata. Ehkä joku huulikiilto vielä menisi, mutta ei muuta.
Ihan liian aikainen ikä! Tuollaisia myrkkyjä ei lapset naamaansa tarvitse. Seuraavaksi varmaan vuorossa tatuoinnit!
Aika normaali ikä. Edellisellä seiskaluokallani vain yksi tytöistä ei meikannut, hän olikin vähän ulkopuolinen.
- Ope
Riippuu siitä, mitä sinulle on meikki? Meillä tyttö kävi 11v iässä kosmetologilla ja sai ihonpuhdistusohjeet ja samalla neuvoja huomaamattomaan meikkiin eli kosteusvoide, ripsiväri, kulmakynä ja huulikiilto.
Itse aloitin tuon ikäisenä meikkaamaan arkena ja veikkaanpa, että silloin lähes 30 vuotta sitten meikit olivat aikamoisia myrkkyjä tämän päivän meikkeihin verrattuna. Naamani on vieläkin kunnossa näistä meikeistä huolimatta, joten jos 12 vuotias haluaisi meikkiä hieman käyttää, en estelisi. Ihan itse saisi kuitenkin meikkinsä omilla rahoillaan maksaa, puhdistusaineet ja peitepuikon kyllä maksaisin.
Peitepuikko tms. on hyvä, jos finnejä on jo. Suht huomaamaton huulikiilto ok. Ripsivärin sijaan riittäisi pelkkä ripsien taivutus.
meillä poika alkoi meikata tuossa iässä (kevyt bbvoide, maskara, hieman varjostuksia), joten eiköhän tyttökin voi aloittaa.
Ihan hyvä ikä.