Säästääkö kukaan pitämällä liian korkeaa veroprosenttia?
meillä miehen tuloista verotetaan liian paljon tietoisesti ja näinollen saadaan kiva raha joka joulukuu-nytkin palautuksia 3700€ ja varattiin samalla etelän matkaa...muute ´n ei saataisi säästettyä millään
Kommentit (10)
Ei, meillä osataan kyllä säästää ja suunnitella verot ilman tuollaista kikkailuakin. Varmasti ihan toimiva tapa niille, joilla rahat vaan "katoaa jonnekin" ja muuten jäisi lapsilla lahjat ja kinkku saamatta.
En tykkäisi säästöistä, joihin pääsisi käsiksi vain kerran vuodessa eikä jonkun akuutin tarpeen yllättäessä. Toki hieman pitää olla ilmaa veroprosentissa, ettei tule mätkyjä.
Pidän veroprosenttia aina sen verran ylhäällä, että tulee muutama satanen takaisin, mutta se on vain varmuudenvuoksi, ettei tule mätkyjä. Osaan kyllä säästää muutenkin. Eli varsinainen säästökeino tuo ei ole. Olen aina luullut, että veroprosentti on tarkoitus pitää niin, ettei tulisi huimasti mätkyjä eikä palautuksia (siis ei mitään monen tonnin.)
Mä maksan aina tammi-marraskuussa niin paljon veroa, että muutan verokortin joulukuuksi ja en maksa joulukuussa paljon mitään. Saan rahat jo verovuonna käyttööni, en vasta vuoden päästä.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 16:41"]
Ei, meillä osataan kyllä säästää ja suunnitella verot ilman tuollaista kikkailuakin. Varmasti ihan toimiva tapa niille, joilla rahat vaan "katoaa jonnekin" ja muuten jäisi lapsilla lahjat ja kinkku saamatta.
[/quote]
Minä laitan aina veroprosentin 1-2 prosenttiyksillöä korkeammaksi, mutta osaan minä säästää muutenkin. Ero on siinä, että en halua halua käyttää säästöjäni mihin tahansa, vaan lähinnä vaikka autonvaihtoon, uusiin kodinkoneisiin, matkusteluun yms. Veronpalautusrahat on minulle ylimääräistä tuloa ja ne voin huoletta tuhlata joululahjoihin tai muuhun hömppään.
Pakkohan se on aina vähän nostaa,kun löytyisi satasia maksaa takisin. Parempi saada 300 kun maksaa 300. Juuri pähkäilinkin paljon nostaisin. En vielä osaa päättää,mutta ettei tarvitse ihan kituuttamalla elää.
Kyllä, meillä säästetään myös joululahjarahat näin. Ei yhtään haittaa vaikka kaikki AV-kansa huutaa miten tyhmä tapa säästää se on. Ei rahoille kerry korkoa pankkitililläkään vuoden aikana ja kyllä on kiva, kun joulukuun alussa rahaa onkin yhtäkkiä paljon tavallista enemmän.
En. Valtiolle lainaamisessa on niin huono korko, että säästän ennemmin muilla tavoilla.
Kyllä. Meillä näin on tehty kohta jo parikymmentä vuotta sen jälkeen kun saatiin yksi vuosi mojovat mätkyt mitä maksettiin erissä. Meidän kolmilapsisen perheen joulu ja hiihtolomamatka rahoitetaan aina veronpalautuksilla.
Kohta tähän tulee kommentoijia että on ihan idioottia antaa valtiolle lainaa ilman korkoa mutta ei sitä pankista kovin kummoista korkoa saa tällaisista summista. Mielummin valtiolle kuin pankille.