Onko Nutriletit ihan kammottavan makuisia?
Laiska kun olen, ajattelin kokeilla karistaa muutaman kilon niillä, mutta pystyykö niitä juomaan..
Kommentit (15)
Ok, voin siis unohtaa alkuunsa..
Täytyy yrittää jotain muuta keinoa. Kunhan siihen parhaaseen (elämäntapamuutos) riittäisi motivaatio ja paukkuja.
Eivät. Minä oikeasti tykkään mm. Vegetable-mausta. Laitan sinn sekaan valkosipulirouhetta, mustapippuria, joskus vaikka chiliä. Niitä saa maustaa tai vaikka jatkaa vohanneksilla, mutta suolaa, sokeria, rasvaa ei saa lisätä.
Kylmistä juomista Naturdiet Pineapple on hyvää. Sitä voi käyttää ristikkäin Nutriletin kanssa.
Ennemmin laihduttaisin syömällä terveellisesti. Aamulla puuroa ja marjoja, välipalana vihannes tai hedelmä lisänä välillä maustamatonta jogurttia tai rahkaa, päivällisellä ja lounaalla salaattia ja kanaa/kalaa. Ihan samalla tavalla laihtuu kuin jollain keinotekoisilla valmisteilla ja väittäisin terveellisemmäksi keinoksi.
Noilla valmisteilla ei opi terveellisiä ruokailutapoja, on vain "kuurilla".
Lisänä voi ottaa jonkin monivitamiinivalmisteen.
Odotettavissa jälleen tappelua mutu-pohjalta. Tosiasia kuitenkin on, että pussikeittodieettejä toteuteaan jopa lääkärin ja ravitsemusterapeutin valvonnassa. Ne eivät ole myrkyllisiä. Omin päin voi kokeilla enimmillään 4vko, lääkärin valvonnassa ja verikoeseurannassa 10vko. Mielipiteitä kannattaa laukoa ehkä vasta sitten, kun on itse kokenut pitkän dieetin.
Minusta ne eivät ole kamalan makuisia. Minä tykkäsin eniten siitä suklaapirtelöstä, ja sillä olin yhteen menoon 10 viikkoa ihan tuskitta. Ei se pirtelö hyvää ole, muttei pahaakaan, aika mautonta. Hyvin saa alas.Niitä lämpimiä ruokia, patukoita tms en kyllä haluaisi syödä, VLCD-pirtelö on siitä hyvä että sen saa nieltyä pois niin nopeasti ettei makua edes huomaa ;)
Muutenkin kannattaa minusta ottaa VLCD kuuri jossa menee ketoosiin eikä syödä niitä patukoita tms. Ketoosi kun on niin loistava tila laihduttaa, kun kieltämättä hieman tuskaisen siihen pääsemisen jälkeen (muutama pv heikotusta ja päänsärkyä alkuun) nälkä ja mieliteot katoavat täysin.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 09:48"]
Odotettavissa jälleen tappelua mutu-pohjalta. Tosiasia kuitenkin on, että pussikeittodieettejä toteuteaan jopa lääkärin ja ravitsemusterapeutin valvonnassa. Ne eivät ole myrkyllisiä. Omin päin voi kokeilla enimmillään 4vko, lääkärin valvonnassa ja verikoeseurannassa 10vko. Mielipiteitä kannattaa laukoa ehkä vasta sitten, kun on itse kokenut pitkän dieetin.
[/quote]
Lauon mielipiteitä sen perusteella, että ostin viikon kuuripaketin. Kolmantena päivänä, kun aloin syödä niitä tuotteita, aloin oksentaa.
Myöhemmin mulla on todettu yliherkkyys monille keinotekoisille makeutus- ja muille aineille, joita noissa tuotteissa on. Ne ei ole mitään oikeaa ruokaa - joskaan eivät suoranaista myrkkyäkään.
Kaikille ne ei vaan sovi. Apn kannattaa ostaa yksi tai kaksi tuotetta ja kokeilla pikkuhiljaa, ei niin kuin minä, että heti hassaa rahansa johonkin isoon laihdutuspakettiin.
T. 2
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 10:18"]
Minusta ne eivät ole kamalan makuisia. Minä tykkäsin eniten siitä suklaapirtelöstä, ja sillä olin yhteen menoon 10 viikkoa ihan tuskitta. Ei se pirtelö hyvää ole, muttei pahaakaan, aika mautonta. Hyvin saa alas.Niitä lämpimiä ruokia, patukoita tms en kyllä haluaisi syödä, VLCD-pirtelö on siitä hyvä että sen saa nieltyä pois niin nopeasti ettei makua edes huomaa ;)
Muutenkin kannattaa minusta ottaa VLCD kuuri jossa menee ketoosiin eikä syödä niitä patukoita tms. Ketoosi kun on niin loistava tila laihduttaa, kun kieltämättä hieman tuskaisen siihen pääsemisen jälkeen (muutama pv heikotusta ja päänsärkyä alkuun) nälkä ja mieliteot katoavat täysin.
[/quote]
Olen kokeillut ketoosia ja VLCD-dieettiä ohjeiden mukaan ihan tavallisella ruoalla. Kolmen päivän jälkeen aloin lemuta kamalalta. Kaikki huomautteli siitä. Viikon jälkeen voin jo todella pahoin. Ja haju oli kamala. Kuulemma, kuin olisin märäntynyt.
Haju katosi vuorokaudessa, kun aloin syömään normaalisti.
Ei se VLCD:kään kaikille sovi.
2
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 10:21"]
[/quote]
Lauon mielipiteitä sen perusteella, että ostin viikon kuuripaketin. Kolmantena päivänä, kun aloin syödä niitä tuotteita, aloin oksentaa.
Myöhemmin mulla on todettu yliherkkyys monille keinotekoisille makeutus- ja muille aineille, joita noissa tuotteissa on. Ne ei ole mitään oikeaa ruokaa - joskaan eivät suoranaista myrkkyäkään.
Kaikille ne ei vaan sovi. Apn kannattaa ostaa yksi tai kaksi tuotetta ja kokeilla pikkuhiljaa, ei niin kuin minä, että heti hassaa rahansa johonkin isoon laihdutuspakettiin.
T. 2
[/quote]
Minä lauon mielipiteeni 10 viikon dieetin perusteella ja voin sanoa, että ensimmäinen viikko oli vaikea, sitten helpotti. Makuihin tottuu ja olo muuttuu reippaaksi ja virkeäksi. Pakko ei ole kuin kuolla ja sekin vain kerran,. Ei ole pakko ostaa eikä tehdä yhtään mitään, mistä ei pidä. -Vegekeitto+ananaspirtelö
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 10:24"]
[/quote]
Olen kokeillut ketoosia ja VLCD-dieettiä ohjeiden mukaan ihan tavallisella ruoalla. Kolmen päivän jälkeen aloin lemuta kamalalta. Kaikki huomautteli siitä. Viikon jälkeen voin jo todella pahoin. Ja haju oli kamala. Kuulemma, kuin olisin märäntynyt.
2
[/quote]
Ketoosin normaali sivuvaikutus on hengityksessä oleva normaalista aineenvaihduntatilanteesta poikkeava haju. Se siis tulee ihan kaikille ketoositilassa, voimakkuus vaihtelee. Mutta minä ainakin pärjäsin sen kanssa, käytin ahkeraan suuvettä ja vahvanhajuista ksylitolipurkkaa sitten vaan ihmisten ilmoilla ollessa, ja ekstrasuihkauksen hajuvettä ;-)
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 10:28"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 10:21"]
[/quote]
T. 2
[/quote]
Minä lauon mielipiteeni 10 viikon dieetin perusteella ja voin sanoa, että ensimmäinen viikko oli vaikea, sitten helpotti. Makuihin tottuu ja olo muuttuu reippaaksi ja virkeäksi. Pakko ei ole kuin kuolla ja sekin vain kerran,. Ei ole pakko ostaa eikä tehdä yhtään mitään, mistä ei pidä. -Vegekeitto+ananaspirtelö
[/quote]
Joo, eipä toki. Ja ihan yhtälailla voi laihtua syömällä normaalia ruokaa ja liikkumalla, kuin elelemällä jollain keinotekoisilla valmisteilla. Kukin tavallaan.
Mediassa annetaan vaan sellaista kuvaa, että kun ostat noita pusseja, patukoita ja tetroja, niin naps, kuin taikaiskusta laihdut. On helppoa ja mukavaa! Apkin tuossa ajatteli niin, että kun ei ole motivaatiota laihduttaa, jos se löytyisin nutrauspussista. Se se vasta motivaatiota vaatiikin, että jaksaa viikosta toiseen juoda "ananas"pirtelöä ja lusikoida "kasvis"keittoa!
En halua väheksyä noilla valmisteilla laihduttavia. Mutta jos itsellä ei ole motivaatiota laihtua, ei se, että mainosten uhrina kantaa kotiin laihdutusvalmisteita, auta mitään. Vaikka kuinka mainokset niin vakuuttaisi.
t. 2
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 10:29"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 10:24"]
[/quote]
2
[/quote]
Ketoosin normaali sivuvaikutus on hengityksessä oleva normaalista aineenvaihduntatilanteesta poikkeava haju. Se siis tulee ihan kaikille ketoositilassa, voimakkuus vaihtelee. Mutta minä ainakin pärjäsin sen kanssa, käytin ahkeraan suuvettä ja vahvanhajuista ksylitolipurkkaa sitten vaan ihmisten ilmoilla ollessa, ja ekstrasuihkauksen hajuvettä ;-)
[/quote]
No mulla ei auttanut se purkkakaan. Ja hajuvettä en muutenkaan suihkuttele suuhun.
Haisin niin hirveältä, että mies, äiti ja anoppi oli jo patistelemassa mua lääkäriin. Olivat aivan varmoja, että olen vakavasti sairas, koska löyhkäsin niin hirveältä. Mies ei voinut enää edes nukkua samassa sängyssä eikä työkaverit voineet syödä kanssani samassa lounaspöydässä.
Pikku lisäys vielä: mainoksen uhrina en lähtenyt dieettiä kokeilemaan, vaan päinvastoin: lääkärin suosituksesta. Olin mukana sairaalan ryhmässä ja me kaikki jäsenet olimme siellä lääkärin lähetteellä.
En suoraansanottuna ymmärrä noilla valmisteilla laihduttamista. Sitten palataan entiseen elämäntapaan ja kilot tulevat heti takaisin. Jos haluaa pysyviä tuloksia, niin ne tehdään hitaasti laihtumalla ja elämäntapoja muuttamalla. Kaksi tuttavaani laihduttavat joka vuosi jollain tuollaisilla valmisteilla tai syömällä pari viikkoa kaalilaatikkoa. Joka vuosi laihtuvat monta kiloa ja joka vuosi lihovat vielä useamman kilon. Kumpikin on todella lihavia.
Itse olen myös taipuvainen liialliseen herkutteluun. Kiloja kertyi ihan rutkasti kahden raskauden ajalta. Viime vuonna laihdutin 20kg hitaasti ihan normaalia ruokaa syömällä. Lisäsin huomattavasti kasvisten määrää ja painotin isoimmat annokset aamupalalle ja lounaalle. Silloin ei tee enää samallai illalla mieli rasvaista tai makeata. Ja jos syö niin ei tule ylilyöntejä. Olen myös herkutellut, joka viikko, joten en ole mistään hyvästä luopunut. Isoin auttava muutos on ollut syömisen painottaminen aamupäivään ja kasvisten lisääminen. Nyt aion laihduttaa kesään mennessä vielä 10kg. En ole enää lihava, mutta ylimääräistä on (168cm ja 65kg).
Ihan oikeasti kannattaa miettiä laihduttaako nopeasti paljon vai haluaako elämäntapamuutoksella pysyvät tulokset, mutta hitaammin.
Minusta olivat kamalan makuisia. Suurin osa makeita juttuja, en minä pysty päivällistä korvaamaan jollain karkkipatukan tai vanukkaan tapaisella jutulla. Ja ne "suolaiset" syötävät vasta keinotekoisen oloisia olikin.
Ne oli kuin jotain äärimmäisen kamalia eineksiä. Lisäksi mulle tuli huono olo niistä keinotekoisista makeutusaineista, joita niissä käytetty.
Mutta tunnen noilla valmisteilla laihduttavia ihmisiä, joille noi jutut ei tee hiukkaakaan.