Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua viedä lasta leikkipuistoon

Vierailija
29.12.2013 |

Joka kerta kun olen lapsen (n.2v) kanssa ulkona haluaa hän tietysti läheiseen leikkipuistoon. Ja joka kerta lähdetään sieltä itkupotkuraivareiden kanssa. Lapsi ei millään lähtisi sieltä pois ja minä taas en millään edes haluaisi sinne mennä. Mutta koska leikkipuistossa käynti kuuluu osana jokaisen lapsen oikeuksia ja arkea (?) en koe, että mulla on mitään mahdollisuutta kieltäytyä siellä käymästä. Niinpä minusta hyvä kompromissi on 30-60min. leikkipuistossa. Mutta lapsihan olisi siellä varmaan vaikka koko päivän. Niinpä joka kerta saan raahata kotiin kirkuvan ja potkivan lapsen. Ja itse olen todella pinna tiukalla ja itken myös, koska äitinä oleminen sillä hetkellä tuntuu turhauttavalta.

Miten saisin tuohon muutosta? Käyn mielelläni kävelyllä lapsen kanssa, mutta leikkipuistoja olen aina inhonnut.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vienyt lastani yhteensä alle 20 kertaa leikkipuistoon ja hyvin on kasvanut, ikää 5 v. Eli mikään pakko ei ole mennä sinne.

Vierailija
2/7 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä teet lapsen kanssa jotain muuta (kunhan hän kuitenkin saa jotenkin leikkiä, eikä vaan kökötä rattaissa ulkoilun ajan) ja miehesi vie lasta leikkipuistoon vapaapäivinään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi inhoat leikkipuistoja?

Vierailija
4/7 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkipuistoulkoilu on lastenhoitoa helpoimmasta päästä. Olisin tullut hulluksi ilman lähipuistoa, vaikka ennen lapsia luulinkin inhoavani sellaista elämää;)

Muutin ulkomailta Suomeen ja nyt kaikki ystäväni ovat entisiä leikkipuistoäitejä, kaikki erilaisia mutta kaikki mukavia. 

Vierailija
5/7 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivari on ihan normaalia. Meidän 2-vuotias saa lähes joka kerta raivarin, kun pitää mennä ulkoa sisälle, ja kyseessä on erittäin rauhallinen lapsi.

Vierailija
6/7 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, meidän 4v saa myös hyvin usein raivarit, kun pitäisi lähteä puistosta kotiin. Ei siihen kai auta kuin aika... Toivottavasti.

Vierailija
7/7 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinne leikkipuistoon tarvitsekaan jäädä asumaan. 30-60 min leikkipuistossa kuulostaa ihan hyvältä. Jos lapsi kaipaa lisää toimintaa niin voisit kehitellä jonkun vakio-kävelylenkin. Joskus voisit lähteä lapsen kanssa ihan vaikka kaupungille kiertelemään kauppoja ja käytte vielä sen jälkeen pikaisesti jossain puistossa matkan varrella...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme