Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti ei anna pelaa k-18 pelejä

Vierailija
29.12.2013 |

Eli mun mutsi ei millään anna mun pelaa k-18 videopelejä. Ne on sen mielestä niin väkivaltaisia, että asiasta ei voi edes keskustella, vaan se on aina ja ikuisesti EI. Haluisin pelaa esim. Modern Warfare 2, Assassin's Creed 2 ja Fallout 3 pelejä. Oon siis 15v poika.

Kun mutsi ei millään anna pelaa, niin ostin kavereiden kaa kimpassa ja pelaan sit kuitenki (salaa siis).

Päädyin siihen, että on myös parempi pelata salaa, kun mutsi saa olla ylpee kuinka hänen poikansa ei pelaa k-18 pelejä ja mä saan silti pelaa, hahhaa.

Onks teidän mielestä oikein pelaa salaa? Kun oikeesti haluun pelaa noita pelejä. Ja oon melkeinpä ainut joka ei saa pelaa k-18 pelei meiän luokalla.

Ja vanhemmille: Jos yritätte kieltää lapsianne katsomasta k-18 leffoja ja pelaamasta k-18 pelejä, ei tule onnistumaan. Sit teiän mukulat pelaa salaa, tai menee vaan kaverille kattomaan leffan.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 12:13"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 16:19"]

Et kirjoita kuin 15-vuotias. Kimpassa? Mukulat?

[/quote]

Vieläkö täällä on vallalla käsitys, että 15-vuotiaat käyttävät kirjoittaessaan vain hyvin nykymuotoista puhekieltä? Kyllä itse käytin tuon ikäisenä hyvinkin vanhahtavia sanontoja. Lisäksi kirjoitin joka paikassa hyvin tarkkaan hiottua kirjakieltä, sekä netissä että myös Messengerissä kavereille.

[/quote]

Niinhän ne tekevät. Lapsilla on tuossa iässä usein  normitusvaihe. Siksi juuri aloittaja onkin mennyt metsään yrittäessään matkia nuorisokieltä. 

Vierailija
2/17 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 12:09"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 16:48"]Vieläkö 16-vuotias tituleeraa itseään muijaksi? Se on vähän nuorempien juttu. Ei normaalisti kehittynyt lukiolainen käytä noin lapsellista sanastoa. 

[/quote]

Miksikä minun sit pitäisi itseäni kutsua? Ah niin aikuisuuden kynnyksellä olevaksi nuoreksi aikuiseksi? Maailma muuttuu..

[/quote]

Juu, jäit kiinni. Et tunne tuonikäisten maailmaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 12:44"][quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 12:09"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 16:48"]Vieläkö 16-vuotias tituleeraa itseään muijaksi? Se on vähän nuorempien juttu. Ei normaalisti kehittynyt lukiolainen käytä noin lapsellista sanastoa. 

[/quote]

Miksikä minun sit pitäisi itseäni kutsua? Ah niin aikuisuuden kynnyksellä olevaksi nuoreksi aikuiseksi? Maailma muuttuu..

[/quote]

Juu, jäit kiinni. Et tunne tuonikäisten maailmaa. 

[/quote]

:D Voisin linkata blogini, mut sittenhän sä et uskoisi et se on mun, vai? Miksi joku aikuinen edes tahtoisi esiintyä 16-vuotiaana? Ei täällä pyöri vaan joitain +25-vuotiaita.. tai sit mä oon ernu kaikkien mammojen joukossa.

Vierailija
4/17 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä ettei anna.

Vierailija
5/17 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
6/17 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 16:08"]

Ihan hyvä ettei anna.

[/quote]

Vierailija
7/17 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä olet kova jätkä.

Vierailija
8/17 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 16:19"]

[/quote]

Vieläkö täällä on vallalla käsitys, että 15-vuotiaat käyttävät kirjoittaessaan vain hyvin nykymuotoista puhekieltä? Kyllä itse käytin tuon ikäisenä hyvinkin vanhahtavia sanontoja. Lisäksi kirjoitin joka paikassa hyvin tarkkaan hiottua kirjakieltä, sekä netissä että myös Messengerissä kavereille.

Vierailija
9/17 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
10/17 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin vois olla mun 14vee veljen kirjottama toi teksti. Miten sit pitäis kirjottaa?

Mutjuu ei niistä peleistä (ainakaan Assassin's Creedistä) ole mitään haittaa oikeasti. Voisitte vanhemmat tutustua niihin peleihin paremmin ennen kieltoa.

t. yks 16 vee muija

Vierailija
11/17 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö 16-vuotias tituleeraa itseään muijaksi? Se on vähän nuorempien juttu. Ei normaalisti kehittynyt lukiolainen käytä noin lapsellista sanastoa. 

Vierailija
12/17 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oota 3v ni saat pelaa

Vierailija
13/17 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 16:19"]Et kirjoita kuin 15-vuotias. Kimpassa? Mukulat?

[/quote]

Videopeli (!)

Vierailija
14/17 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikähän on kirjoitusten pointti? Kyllä lakia kannattaa noudattaa ja lapsia suojella silläkin uhalla, ettei se ihan aina onnistu.

Vierailija
15/17 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen vuoden päästä ajattelet lämmöllä äitiäsi joka on laittanut sinulle rajoja.

Mutta koetapa valita K18 peleistä se vähiten paha, esittele äidillesi mitä siinä tapahtuu ja lupaa että jos saat pelata sitä, et pelaa niitä muita ennen kuin sovitaan asiasta uudestaan. ja sitten pidä lupauksesi

Vierailija
16/17 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, elämä opettaa.

Ei vanhempien tarkoituksena ole tehdä sinun elämästäsi helppoa, vaan valmistaa sinua oikeaan elämään kokemalla pettymyksiä ja vastoinkäymisiä, sillä niitä tulet kokemaan: ihmissuhteissa, perhesuhteissa, opiskelussa, työelämässä, jne. Vanhempasi aiheuttivat sinulle pettymyksen, kun eivät suostuneet ostamaan jotain sellaista, mitä laki ei salli. Sinun tehtäväksesi jää niellä se pettymys. On myös ihan normaalia, että kapinoit vanhempiasi vastaan hankkimalla salaa sen pelin. Mutta älä ole niin typerä, että kuvittelisit, että vanhempasi eivät sitä tajuaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme