Tulipa pöhnäinen olo Panacodista
Otin Panacodin kuukautiskipuun selässä, herlumhei kun pää puuroinen:D
Juuu, tiedän sen olevan vahva morfiinijohdannainen, sen vuoksi lääkärikin tarkisti etten syö niitä usein enkä montaa päivää putkeen ja antavat vain 20 tabun reseptin, viimevuonna sai ainakin 50 tabun reseptin kun pyysi esim kuukautiskipuihinsa niitä.
Kommentit (23)
Olen kerran kokeillut, ja eipä tee mieli kokeilla toiste. Itse siihen kipuun se ei niin sitten tehokkaalta tuntunut kuitenkaan.
Mulla jäi sellainen tuntuma että mäyräkoiran juotuakin olo tuntuu kivemmalta, siis alkoholipöhnä verrattuna tuon aikaansaamaan inhottavaan tunteeseen. En siis mikään päihteitä karsastava ole, joten sinällään pää on sekaisin usein, joten en oikein tajua miksi joku haluaa noita käyttää väärin. Mutta ehkäpä ne toimivat toisilla toisin.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 15:25"]
Se on amfetamiinijohdannainen, eikä morfiinijohdannainen.
[/quote]
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kodeiini
Mistä nämä teidän viisaiden "tiedot" ovat peräisin?
[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 15:25"]
[/quote]
Höpö höpö. Panacodissa on kodeiinia, joka kuuluu opiaatteihin.
Minuun kodeiini vaikuttaa niin, että tulee hemmetin paha olo. Ei tiedä oksentaako vai paskantaako, nukkumalla onneksi menee ohi. En kyllä ymmärrä miksi kuukautiskipuihin Panacodia määrätään, kun tulehduskipulääkkeet vaikuttaa niihin kipuihin paremmin.
Toki jos tulehduskipulääkkeitä ei pysty käyttämään niin paracetamol tuo kohtalaisen avun.
Itsellä on välillä mennyt 3-4 kpl päivässä ja kyllä siihen "tottuu", eli ekoilla kerroilla vaan tulee sekava olo mutta itsellä ainakin ihan tottumiskysymys. Riippuvuutta tuo ei ole tuottanut koska helposti voi olla ilman kun ei tavetta ole.
Itsellä on välillä mennyt 3-4 kpl päivässä ja kyllä siihen "tottuu", eli ekoilla kerroilla vaan tulee sekava olo mutta itsellä ainakin ihan tottumiskysymys. Riippuvuutta tuo ei ole tuottanut koska helposti voi olla ilman kun ei tavetta ole.
Tässä vielä perustelut:
Tulehduskipulääkkeet hoitavat tehokkaasti kuukautiskipuja, hyvä vaihtoehto on esim. ibuprofeeni. Annoksen on syytä olla riittävä (400 mg kerrallaan, annos voidaan uusia 6–8 tunnin kuluttua). Tulehduskipulääkkeet vähentävät niin sanottujen prostaglandiinien tuotantoa elimistössä. Koska kohdun limakalvon tuottamat prostaglandiinit aiheuttavat kohdun supistelua, tulehduskipulääkkeet pystyvät vähentämään kohdun supistelua ja siitä johtuvaa kipua. Kipulääke kannattaa ottaa ajoissa, juuri vuodon ja kivun alkaessa. Parasetamoli on kohtalaisen hyvä vaihtoehto niille, jotka eivät voi tulehduskipulääkkeitä käyttää.
http://www.terveyskirjasto.fi/kotisivut/tk.koti?p_artikkeli=dlk00147
Onnea. Mulla ei panacod vaikuta suuntaan eikä toiseen. :/
Nimenomaan morfiinijohdannainen on tuo kodeiini. Joillekin kodeiini ei sovi, vaan aiheuttaa pökkyräisen olon.
Gramma parasetamolia ja 400mg ibuprofeiinia auttaa paremmin kuin Panacod.
Jaa. Olen käyttänyt sitä pitkiäkin aikoja. Aikoinaan suurin annos oli 2x4tbl, nyt määrätään yleensä 1-2tblx1-3. Ajan myötä lääkkeeseen tottuu,eikä se aiheuta huimaavaa oloa. Nykyisin olen saanut tilalle bubrenorfiinia, eikä sekään enää edes väsytä.
Minulle tulee niistä niin paha olo, etten suostu käyttämään ollenkaan. Kahdesti olen kokeillut; enkä halua enempää "totutella".
Minulle myös tulee hirveä olo Panacodista. Tuntuu, ettei hengitys toimi "automaattisesti" vaan pitää itse koko ajan keskittyä hengittämään ja pelkään että jos nukahdan, kuolen nukkuessani hapenpuutteeseen. Tulehduskipulääkkeitä en saa käyttää ja parasetamoli ei auta kipuun.
Morfiinijohdannainen se on, niin lääkärikin sanoi ja niin sanoi myös äidilleni jolle kodeiinia määräsi yhdeksi kipulääkkeeksi syövän aiheuttamiin kipuihin. Ihan erillisen morfiinikipupumpun käytön lisäksi. Oli nimittäin kyseessä terminaalihoitovaihe.
Panacodiakin voi ottaa Buranan kanssa: parasetamoli, kodeiini ja ibuprofeeni. Kodeiini auttaa sileän lihaksistön kipuun, jollainen kohtukin on.
Aa, panacod toimi loistavasti mun selkään yhdessä 800 mg buranan kanssa. Sain nukuttua ja oli ihan ihana olo. Nykyään panacod aiheuttaa helvetillisen päänsäryn ja huonon olon. Se niistä kokonaan nukutuista öistä sitten.
Menin ihan pöhnään Panacodista sen kerran kun kokeilin kuukautiskipuihin. Nyt olen vaan käyttänyt 2x400 Panadolia 3-4 kertaa päivässä ne pari päivää kuukaudessa kun kivut ovat järkyttävät. Noilla pärjää ihan ok, taittaa pahimman kivun vaikkakaan ei kaikkea särkyä vie pois.
Itselläni ei kokemusta, mutta äiti sai noita Panacodeja lonkkanivelen keinonivelen laiton yhteydessä. Olin häntä hoitamassa muutaman ekan päivän kotiutuksen jälkeen. Nopsasti opimme, että niitä yöksi, päivälevoksi tms. ja Burana 800 (jota myös oli kirjoitettu) helpottamaan aktiivista aikaa. Sen verran päässä heitti ne tabut ja kun liikkuminen muutenkin varovaista.
Muistan, kuinka luulin panacodeja panadoleiksi, ulkosuomalaisena monta kymmentä vuotta ulkomailla asuneena sekoitin nimet ja otin pakkauksesta, jota löysin vanhempieni lääkekaapista, lääkettä kovaan päänsärkyyn. Otin kaksi tabua ja olin puoli päivää aika sekaisin niistä. Hankala tilanne, kun autoakin olisi pitänyt ajaa, muttei tullut kuuloonkaan. Kaikki oli kuin hidastetussa filmissä.