Tulipa pöhnäinen olo Panacodista
Otin Panacodin kuukautiskipuun selässä, herlumhei kun pää puuroinen:D
Juuu, tiedän sen olevan vahva morfiinijohdannainen, sen vuoksi lääkärikin tarkisti etten syö niitä usein enkä montaa päivää putkeen ja antavat vain 20 tabun reseptin, viimevuonna sai ainakin 50 tabun reseptin kun pyysi esim kuukautiskipuihinsa niitä.
Kommentit (14)
Ei kai Panacodia mihinkään kuukautiskipuihin määrätä... Itse sain sitä leikkauksen jälkeisiin kipuihin 10 päiväksi. Tosin söin vain yhden päivän, kun meni pää niin sekaisin, että menin pitkin seiniä, ja oksennus lensi.
Kerran otin pahaan hammassärkyyn, joka sai mut kiemurtelemaan lattialla. Hammassäryltä katkesi pahin terä, mutta kiemurtelin edelleen lattialla, olin niin pöhnässä, että en voinut nousta, konttasin vaan ja voin pahoin. Huone pyöri, lattiat pyöri, sohva pyöri, en pystynyt nousemaan sohvalle. Huh, ei enää ikinä!
Joillekin sopii, toisille taas ei. Minulla menee 4 krt/vrk lisäksi kipukynnystä nostamaan Lyrica 75 mg 2-4/ilta ja paria muuta kolmiolääkettä reumaan (tietysti sitten vielä nuo pistettävät biologiset lääkkeet ja sytostaatit viikottain).
Aktiivinen nesteilevä niveltulehdus kun voi "rouhia" isonkin nivelen vuodessa vaihtokuntoon (mulla vaihtui ensimmäinen iso nivel reilusti alle viisikymppisenä), ja kivut sitten sen mukaiset kun töissäkin ennen tätä metalliniveltä yritin käydä.
Apteekista pistävät mukaan banacodia tuon 3 kk annoksen kerralla, reumalääkäri uusi kerran vuodessa. Olen joskus kysellyt tuosta autolla ajamisesta kun lääkitys kuitenkin on aika kolmiovoittoinen. Ei ole yksikään lääkäri jolta asiaa olen tiedustellut kieltänyt ajelemasta eli "opiaattipöllyssä" voi lekureiden mukaan ajella kun muuten olisivat joutuneet antamaan sairauslomaa ja sehän ei oikein sovi koska näin hyvillä lääkkeillä on tietysti työkykyinen.
Tällä hetkellä olen onneksi määräaikaisella kuntoutustuella, joten voin itse kontrolloida lähdenkö rattiin vai en. Työssä olessa tuli kyllä soiteltua usein etten voi vielä rattiin lähteä, tein sitten illalla pidemmän päivän.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 17:08"]
Ei kai Panacodia mihinkään kuukautiskipuihin määrätä... Itse sain sitä leikkauksen jälkeisiin kipuihin 10 päiväksi. Tosin söin vain yhden päivän, kun meni pää niin sekaisin, että menin pitkin seiniä, ja oksennus lensi.
[/quote]
Kyllä määrätään, ja sen kaveriksi vielä Buranaa. Nimenomaan kuukautiskipuihin.
En voisi kuvitellakaan, että astuisin autoon ja lähtisin ajelulle panacodin ottamisen jälkeen. Hirvittävää huimausta, pahoinvointia, unetusta tuli, kun leikkauksen jälkeen panacodia käytin. Ajokunto kyllä kaukana...
Mä en juuri muuta särkylääkettä käytäkään kuin panacodeja, juuri tänään otin viimeksi päänsärkyyn. Minulle siitä ei tule kuin jano ja nälkä, mistään pöhnästä ei tietoakaan. Ja ihan 100 kpl reseptejä lääkäri mulle kirjoittaa kun pyydän...
[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 20:17"]
Mä en juuri muuta särkylääkettä käytäkään kuin panacodeja, juuri tänään otin viimeksi päänsärkyyn. Minulle siitä ei tule kuin jano ja nälkä, mistään pöhnästä ei tietoakaan. Ja ihan 100 kpl reseptejä lääkäri mulle kirjoittaa kun pyydän...
[/quote]
No ei varmaan tuu mitään pöhnää ja oloja kun sun toleranssis on tolla käytöllä kohonnut pilviin. Ei niitä lääkkeitä napsita kuin karkkeja vaikka tole kehittyykin.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 20:17"]Mä en juuri muuta särkylääkettä käytäkään kuin panacodeja, juuri tänään otin viimeksi päänsärkyyn. Minulle siitä ei tule kuin jano ja nälkä, mistään pöhnästä ei tietoakaan. Ja ihan 100 kpl reseptejä lääkäri mulle kirjoittaa kun pyydän...
[/quote]taitaa olla panadollia...
Mulle Panacod on ainoa särkylääke joka vie selkäkivun mutta ei tee oloa pöhnäiseksi tai väsyneeksi. Lihasrelaksanteista tai Triptylistä tulee ihan hirveä sekava ja väsynyt olo. Kai se on yksilöllistä mikä lääke sopii kenellekin.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 20:31"]
[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 20:17"]
[/quote]
No ei varmaan tuu mitään pöhnää ja oloja kun sun toleranssis on tolla käytöllä kohonnut pilviin. Ei niitä lääkkeitä napsita kuin karkkeja vaikka tole kehittyykin.
[/quote] En mä niitä karkin lailla otakaan, vain silloin kun tarvitsee! Ties kuinka monta eri lääkettä olen koittanut mutta kun päänsärkyyni ei auta kuin panacodit niin pakkohan niitä on sitten syödä! ja tuo 100 kpl riittää noin vuodeksi.
3.5 vuotta mennyt Panacod x 3 - 4 vaikeaan selkävaivaan. Muita lääkkeitä myös roppakaupalla kokeiltu, mutta tämä ainut jonka turvin pystyn kivultani elämään. Mitään oloja ei tietysti tällä käytöllä tule.
Kyllä Panacodiin tottuu, aluksi tulee vähän sekava olo mutta muutamassa päivässä tottuu . Itsellä ollut ajoittain 3-4 kpl päivässä "kuureina" ja ainoa ongelma että vähän väsyttää ja joskus tekee pään kipeäksi, mutts kun ottaa lisäksi Nuranan niin pääkipua ei tule.
Se on hyvä lääke se. Ainoa joka auttoi mulla selkäkipuun, mutta lääkärit ei sitä mulle enää määrää. Käskevät ottaa Buranaa jota taas maha ei kestä, tai Panadolia, joka on yhtä tyhjän kanssa. Ei se mitään, sitä pöhnää (joka muuten aika pian meni ohi kun päivittäin käytti) en kaipaa, mutta pelkällä icepowerilla ei oikein pärjää :(