Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulppaanit itäneet - kukkivatko enää keväällä?

Vierailija
29.12.2013 |

Lokakuun lopulla istuttamani tulppaaninsipulit ovat alkaneet itää, vihreää pilkistää jo maasta kymmenissä kohdissa. Onko nyt koko työ ihan hukkaanheitetty, pystyvätkö nuo tulppaanit enää kukkimaan keväällä? Ei ole koskaan aiempina vuosina käynyt näin.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostaa tämä asia koska mullakin on käynyt noin tänä vuonna :( Tuntuu että kelit on poikkeuksellisen oudot muutenkin.

Vierailija
2/7 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulppaani ehtii versota jo syksyllä (talvella) se heikentää kukintaa ja kasvua. Tulppaani on tällöin ehtinyt käyttää sipulin vararavintoa, jota se tarvitsisi kasvuun ja kukintaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä samoin on tapahtunut nyt muillekin sipulikasveille! Keväällä se nähdään, miten kävi.

Vierailija
4/7 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi  vanhempi nainen kertoi minulle vuodesta, jolloin oli myös näin lämmin ja kukat alkoivat itää talvella. Kun sitten tuli kevät, ja olisi pitänyt olla kukinta-aika, tuli hirveästi hyönteisiä ja söivät kaikki.

Vierailija
5/7 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lähiaikojen keleistä paljolti. Itse olen keväisin koittanut suojata tiitejä joko multaamalla ne vielä, ja laittamalla havun oksia päälle. Kun olettaisi että vielä tammi-helmikuussa tulee kylmää ja lunta, niin kyllähän ne tiitit sitten paleltuvat.. Itse pelkään että kukkasipulit mädäntyvät tuonne vesisateeseen...

Vierailija
6/7 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kukkii. Tuo on täysin tavallinen reaktio täällä Keski-Euroopassa, muttei heikennä kukintaa yhtään. Täällä on leuto talvi ja noin käy joka vuosi tähän aikaan, nytkin.

Vierailija
7/7 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole sipulikukat itäneet, mutta pelkään että ne, ja kaikki perennat joita laitoin uusia kesällä, on mädäntyneet, on satanut vettä välillä päiväkausia. Saa nähdä onko kaikki vaiva ja rahat menneet hukkaan mitä tein kesällä ja syksyllä. Kyllä sitten viiksettää aika paljon jos keväällä ei tuu mitään penkeistä näkyviin, ruskeet karahkat vaan törröttää..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi