Kerron miksi en pidä yhdestä naapurista (vaikka hän auttoi minua kerran kun pyysin)
Kuulen tosiaan ikkunan avaamalla kaiken, mitä hän pihallaan kailottaa, siksi tiedän. Hänellä on usein keskellä viikkoa jotain kavereita käymässä, äänenkäytön perusteella otaksun, että alkomahoolia kuluu. Päälle päin naapuriHENKILÖ (XD) on aina todella hillitty ja tiptop, asuntonsa samoin (näen sinne joskus sisään iltaisin.)
Niin tosiaan ikkunan avaamalla kuulen paraatipaikalta kaikki jutut, ja naapuri on tosi ilkeä joillekin ja kuulemani ei edes moikkaa eräitä naapureita. Siis kuulin itse kun kyseinen henkilö sanoi näin.
Minua jotenkin inhottaa tuollainen ilkeily, VAIKKA tiedän että täällä on kaikenmoisia vuokralaisia (minä ja tämä naapuri olemme osakkaita.)
Kuitenkin minä ajattelen niin, että niin kauan kuin ihminen ei tee Sinulle henkilökohtaisesti jotain pahaa, voi häntä ihan asiallisesti moikata ja kohdella ihan hyvin, ei tarvitse lähteä sotimaan ja taistelemaan, että kuka osaa olla inhottavin toiselle.
Olen siis erittäin perillä syistä, kyllä täällä tieto kulkee. Eikä tämä naapurin ilkeily ole minun asiani, mutta kun kailottavat tuolla pitkin pihoja, niin väkisinkin kuulen kaiken ja pysyn perillä asioista.
Eli hän on joillekin tyypeille tosi
Kommentit (12)
Samainen naapuri oli aikoinaan eräälle minun luokseni tulleelle tyypille sanonut tosi tylysti, että ole hyvä ja poistu. No olihan hän vähän outo, en itse kehdannut enää perua tätä hommaa, jonka tuli tekemään. Ei hänestä ole ollut mitään harmia jälkeenpäin, mutta mietin vain, että mitä jos hän olisi ollut vaikka kaverini? Tai sukulaiseni? Ja naapuri ulkomuodon perusteella käskee poistumaan pihapiiristä.
Mites tuo aloitus tuolla viisiin jäi kesken? No joka tapauksessa, en ymmärrä miksi jotkut ilkeilevät muille, vaikka nämä eivät ole tehneet mitään henkilökohtaista pahaa.
Muutenkin ärsyttävää joutua kuuntelemaan muiden riitoja ja hirveää kalkatusta ja huutoa.
Olen myös kuullut kyseisen naapurin riitelyä aikuisten lastensa kanssa (jostain syystä hoitavat aina nämö henkilökohtaiset asiat ulkona.)
Jotenkin tuosta naapurista on tullut sellainen fiilis, että kulissit ovat vahvat, koti on aina tiptop ulkoa ja sisältä, mutta ihmissuhteet ovat mitä ovat...
Ainiin ja muistan, kun kuljin hänen ovensa 'edestä' kerran ja kuulin jotain huutoa sisältä. Olin nähnyt, että siellä oli joku ulkopuolinen sillä hetkellä.
Jotenkin tosi hämmentäviä tuollaiset kulissi-ihmiset. Minua ei naapureiden asiat kiinnosta, mutta kun ne kirjaimellisesti kuuluvat minun kotiini, niin en voi olla pystymättä kärryillä näistä hommista.
Eli yhteenvetona valtaosan ajasta, kun kuulen kyseisen naapurin juttuja, ne ovat aina jotain huutoa, ilkeilyä ja huutelua. Ulospäin on niin hillitty ja koti tiptop-kunnossa ja kaikki on ulkokultaista ja "täydellistä" vieraille.
Vierailija kirjoitti:
Samainen naapuri oli aikoinaan eräälle minun luokseni tulleelle tyypille sanonut tosi tylysti, että ole hyvä ja poistu. No olihan hän vähän outo, en itse kehdannut enää perua tätä hommaa, jonka tuli tekemään. Ei hänestä ole ollut mitään harmia jälkeenpäin, mutta mietin vain, että mitä jos hän olisi ollut vaikka kaverini? Tai sukulaiseni? Ja naapuri ulkomuodon perusteella käskee poistumaan pihapiiristä.
Eikö hän tuossa tilanteessa juuri lukenut tilanteen ja pelastanut sinut? Ei tuollainen Suomessa ole tavallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö hän tuossa tilanteessa juuri lukenut tilanteen ja pelastanut sinut? Ei tuollainen Suomessa ole tavallista.
:DDDDD Minä olin kotona, naapuri ei edes nähnyt minua ja tuskin edes tiesi, että tyyppi tulee luokseni.
Eli mitä ehdotat?
Että naapuri alkaa riidellä perheensä kanssa käytävässä kaikki riidat, jotta ei ole ulkokultaista käytöstä, vaan reilu ja avoin. Alkaa jatkossa riidellä perheriitansa kaikkien naapureiden kuullen, ettei vaan anna väärää kuvaa itsestään kenellekään naapurille.
En jaksanut lukea vuodatustasi
Hommaa oma elämä
Zinc